Μαζί με αυτές ήρθαν στο προσκήνιο καταγγελίες που αφορούν γενικότερα στην ασφάλεια των Μεταφορών στην χώρα μας, με χαρακτηριστική την καταγγελία για μη λειτουργία του συστήματος εξαερισμού στον σταθμό Ομόνοιας, τα τελευταία 8 χρόνια.
Όπως καταγγέλλει και ο πρόεδρος Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ για τη γραμμή του ΗΣΑΠ, Πάνος Κοντογιάννης, πρόκειται για κενό ασφαλείας που εντοπίστηκε πρώτη φορά το 2015 και 8 χρόνια μετά παραμένει άλυτο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», καταγγελία εργαζομένου από το 2018, που αφορούσε τη μη λειτουργία του εξαερισμού στο τμήμα της σήραγγας Μοναστηράκι – Ομόνοια, οδήγησε τον Μάρτιο του 2018 τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών να ορίσει, στο πλαίσιο επείγουσας παραγγελίας, δύο πραγματογνώμονες για να διερευνηθεί κατά πόσο τηρούνται όσα προβλέπει ο νόμος αναφορικά με την ασφάλεια στο τμήμα της γραμμής του ΗΣΑΠ από τον σταθμό Μοναστηράκι ως τον σταθμό Αττική.
Αττικό Μετρό: «Αν εργαζόμενοι και επιβάτες γλιτώσουν από φωτιά, θα πεθάνουν από ασφυξία»
Σύμφωνα με την Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, το περιεχόμενο του συγκεκριμένου πορίσματος – το οποίο τέθηκε, όπως αναφέρει η εφημερίδα, υπόψιν της διοίκησης – παραμένει άγνωστο στους ίδιους, καθώς επίσης και το κατά πόσο αποκαταστάθηκε το πρόβλημα που είχε εντοπιστεί πριν από 5 χρόνια.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Γουρτή, μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, «ο κίνδυνος είναι πως αν ξεσπάσει φωτιά μέσα στο τούνελ, ο καπνός δεν θα μπορεί να διοχετευθεί προς τα έξω και ακόμα και αν εργαζόμενοι και επιβάτες γλιτώσουν από τη φωτιά, θα πεθάνουν από ασφυξία. Και καθώς δεν υπάρχουν και φωτιζόμενες ενδείξεις για την έξοδο κινδύνου, δεν θα ξέρουν από πού να φύγουν».
ΣΤΑΣΥ: Καταγγελίες για τρομακτικές ελλείψεις σταθμαρχών και χιλιάδες ώρες υπερεργασίας
Παγκράτι: Στα δικαστήρια ο 49χρονος φιλόλογος για τη γιάφκα - Τι ερευνά η ΕΛΑΣ
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το συνδικάτο σταθμαρχών – εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ «Πρώτη Γραμμή», κατήγγειλε ότι υπάρχουν τρομακτικές ελλείψεις σε σταθμάρχες στο δίκτυο των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΗΣΑΠ, Μετρό και ΤΡΑΜ), που εύλογα δημιουργούν την απορία τι θα μπορούσε να συμβεί σε κάποιο αντίστοιχο «ανθρώπινο λάθος» όταν καθημερινά εκτελούνται χιλιάδες δρομολόγια.
Σύμφωνα με το συνδικάτο, υπάρχουν 89 οργανικά κενά μόνο για σταθμάρχες. Συγκεκριμένα υπάρχουν 335 σταθμάρχες για 424 οργανικές θέσεις.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες ώρες υπερεργασίας και χιλιάδες χαμένες ημέρες ρεπό και αδειών, κάτι που φυσικά δημιουργεί ζητήματα απόδοσης των σταθμαρχών καθώς υπάρχουν δυσκολίες στην κάλυψη των βαρδιών και δεν υπάρχει ανάπαυση.
Ακόμα το συνδικάτο καταγγέλλει απαρχαιωμένες διαδικασίες λειτουργίας, ελλιπέστατη αστυνόμευση σταθμών της ΣΤΑΣΥ και σοβαρότατες ελλείψεις υλικών και ανταλλακτικών εξοπλισμού.
Ο Προαστιακός και η έλλειψη σηματοδότησης
Αξίζει να σημειωθεί και η σοβαρή καταγγελία, για τον Προαστιακό στην οποία προχώρησαν μέλη των Σωματείων σιδηροδρομικών δύο περίπου 24ωρα μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Σύμφωνα με αυτή, μέρος της διαδρομής από τον σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας» μέχρι το Αεροδρόμιο, διαδρομή που εξυπηρετεί χιλιάδες πολίτες ανά εικοσιτετράωρο, λόγω της πρόσβασης στο «Ελ. Βενιζέλος», δεν διαθέτει επαρκή σηματοδότηση.
Καταγγελία που προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνη Ελευθεριάνου.