Ισως η παρούσα τοποθέτηση να θεωρηθεί ως υπερβολή, όμως η μετατροπή ενός μνημείου παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς σε έκφραση περιορισμένης και μεμονωμένης μορφής θρησκευτικότητας, οι καταστροφικές δράσεις στο ίδιο το μνημείο και τέλος η χρήση του μνημείου ως μέσου προπαγάνδας, μάλλον επιβεβαιώνουν παρά αποδυναμώνουν την παραπάνω διαπίστωση.
Ομως όλη αυτή η εμμονή αλλαγών λειτουργίας του συγκεκριμένου μνημείου αποτελούν την κορυφή ενός παγόβουνου, ενώ υποδεικνύουν έμμεσα αλλά και με σαφήνεια ότι στο πολιτιστικό, κοινωνικό και ιδεολογικό αφήγημα της γείτονος χώρας εμφωλεύει μία αναθεώρηση του γνωστού Κεμαλικού μοντέλου Δημοκρατίας και η επιστροφή σε νεο-οθωμανικές αντιλήψεις με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την ευρύτερη πολιτική της χώρας σε σχέση προς τους γείτονές της και τις διεκδικήσεις της από αυτούς.
Η μέθοδος της γείτονος χώρας ως προς τον τρόπο διαχείρισης και διεκδίκησης στόχων με σκοπό την επίτευξη στόχων, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, είναι γνωστή. Μεγιστοποίηση των διεκδικήσεων, κεφαλαιοποίηση των προκλήσεων, «επί σκοπώ» την επίτευξη των επιδιώξεων, και τελευταία στη βάση της θεωρίας ενός αναθεωρητισμού ιστορικά παγιωμένων ήδη καταστάσεων κατ’ απομίμηση των βορείων συμμάχων της.
Δεν θα πρέπει όμως να μας διαφεύγει ότι μία πολιτική ισορροπιών και ίσων αποστάσεων από τους διάφορους διεθνείς οργανισμούς, πολιτικούς, στρατιωτικούς ή και πολιτιστικούς, δεν βοηθούν ούτε στην εκτόνωση ούτε στην επίλυση κρίσεων, μάλλον τις συντηρούν και τις επιτείνουν.
Ειδήσεις σήμερα
Πανελλήνιες 2022-ΓΕΛ: Πρεμιέρα με Νεοελληνική Γλώσσα
Μητσοτάκης: Ποια μηνύματα έστειλε από Κω, Ψέριμο και Αστυπάλαια
Πλατινένιο Ιωβηλαίο: Αποθέωση αλλά και ανησυχία για την Ελισάβετ