Καλύπτεται δε ένα κενό, που αφορά στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της χώρας μας. Κενό που δημιούργησε η τριετής κωλυσιεργία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η οποία το 2016 μετά από πιέσεις των θεσμών ψήφισε το Νόμο 4427. Υπογραμμίζεται ότι με το Νόμο 4427/2016 προβλέπονταν η δημιουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ο λειτουργικός διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων της Αρχής και της ΥΠΑ, η οποία μέχρι τότε ασκούσε αυτά τα καθήκοντα. Πρακτικά, εξαιτίας της δημιουργίας της ΑΠΑ, η ΥΠΑ μετατρέπονταν σε φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
Οπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, ήταν μεν ένας νόμος στην κατεύθυνση του μοντέλου που εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., αλλά το κείμενό του ήταν εξόχως προβληματικό, με πλείστες «φωτογραφικές» διατάξεις, και, το κυριότερο, μη υλοποιήσιμο. Σημειωτέον, δε, ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ καθυστέρησε δύο χρόνια για να εκδώσει τα εφαρμοστικά Προεδρικά Διατάγματα για την ΑΠΑ και την ΥΠΑ.
Πώς θα λειτουργεί
Το παρόν σχέδιο νόμου (η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε προβλέψει 487 άτομα προσωπικό) μειώνει τον αριθμό των οργανικών θέσεων σε 172 και αναδιαρθρώνει πλήρως το οργανόγραμμα της Αρχής, σύμφωνα με τους Κανονισμούς της Ε.Ε. Συνοπτικά, σύμφωνα με τα 76 άρθρα του σχεδίου νόμου η νέα Αρχή:
* Θα λειτουργεί ως Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή, εποπτευόμενη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
* Θα έχει δική της νομική προσωπικότητα, λειτουργική ανεξαρτησία, καθώς και διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.
* Η Διοίκησή της θα συγκροτείται από τον διοικητή και το Εκτελεστικό της Συμβούλιο.
* Τα έσοδά της θα προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα τέλη αεροδρομίων.
Το οργανόγραμμα της Αρχής θα είναι:
* Διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας
* Γραμματεία και σύμβουλοι διοικητή
* Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, Διαχείρισης Κρίσεων και Πολιτικο-στρατιωτικής Συνεργασίας
* Γραφείο Αεροϊατρικής και Ιατρικών Υποθέσεων
* Τμήμα Διαχείρισης Ασφαλείας και Συμβάντων
* Τμήμα Ποιότητας (QMS) και Συμμόρφωσης (CMS)
* Εκτελεστικό Συμβούλιο της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας
* Γενική Διεύθυνση Αεροπορικών Δραστηριοτήτων
* Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας και Διοικητικής Υποστήριξης.
Παράλληλα, αναμορφώνεται θεσμικά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ως πάροχος, και επαυξάνεται η διοικητική και οικονομική της αυτοτέλεια, καθώς θα αποτελεί πλέον Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), αντί για δημόσια υπηρεσία.
Επίσης, επανέρχεται στην αρμοδιότητα της ΥΠΑ η Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας. Με το Νόμο 4427/2016 η ΣΠΟΑ προβλεπόταν να λειτουργεί στο πλαίσιο της ΑΠΑ. Πλέον θα λειτουργεί ως οργανική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης υπό τον διοικητή της ΥΠΑ.
Η νέα ΥΠΑ, ως ΝΠΔΔ, θα υπεισέλθει ως καθολικός διάδοχος στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τόσο του Ελληνικού Δημοσίου όσο και των υπαλλήλων της Υπηρεσίας.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr