Παρότι η εταιρεία διερευνά τους τρόπους με τους οποίους σημειώθηκε το δυστύχημα λόγω βλάβης στη μηχανή λείανσης από την οποία αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις ράγες του ΗΣΑΠ οι πέντε επιβαίνοντες ενώ αυτή βρισκόταν εν κινήσει, πηγές αναφέρουν στον Ελεύθερο Τύπο πως δεν πρόκειται για τη πρώτη δυσλειτουργία.
Συγκεκριμένα, το καλοκαίρι είχε σημειωθεί ανάλογο συμβάν εκτροχιασμού, χωρίς ωστόσο να υπάρξουν τραυματισμοί. Στον απόηχο του τραγικού περιστατικού, οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ προχώρησαν σε 24ωρη απεργία, με τις ομοσπονδίες να ζητούν απόδοση ευθυνών για το δυστύχημα.
Σε μια προσπάθεια πάντως να αποφευχθεί το έμφραγμα στις κεντρικές αρτηρίες της Αττικής και να μπορέσουν να μετακινηθούν οι πολίτες προς και από τις εργασίες τους, δεν θα ισχύσει για σήμερα ο Δακτύλιος. Ηδη, η εφαρμογή του μπορεί να έχει δώσει «ανάσα» στο κέντρο της Αθήνας, ωστόσο οι γύρω περιοχές αλλά και οι αρκετοί κεντρικοί άξονες έχουν αυξημένη κίνηση τόσο κατά τις ώρες αιχμής όσο και τις υπόλοιπες. Μάλιστα, σε πολλές των περιπτώσεων, παρατηρούνται ουρές χιλιομέτρων, με τους οδηγούν να βρίσκουν εναλλακτικές διαδρομές ώστε να μετακινηθούν πιο γρήγορα.
«Λόγω της εξαγγελθείσας για αύριο 18 Νοεμβρίου 2021 24ωρης απεργίας των εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.), καθώς και της στάσης εργασίας των εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), δεν θα ισχύσουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των οχημάτων στο Κέντρο της Αθήνας (Δακτύλιος). Παρακαλούνται οι οδηγοί να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων για την αποφυγή πρόκλησης περαιτέρω κυκλοφοριακών προβλημάτων», αναφέρει η ΓΑΔΑ σε ανακοίνωσή της.
Στάση εργασίας θα κάνουν όμως και τα λεωφορεία από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9.00 το πρωί και από τις 9.00 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας, αλλά και τα τρόλεϊ από τις 13:00 μέχρι τις 15:00.
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και [οδήγησε] έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζομένους να θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων. Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ. δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στο χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι», σημειώνουν μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή τους.
Τα ξημερώματα της Τρίτης σημειώθηκε ένα από τα πιο σοβαρά εργατικά δυστυχήματα που έχουν καταγραφεί στη χώρα, καθώς οι πέντε επιβαίνοντες στη μηχανή λείανσης που συντηρούσε την γραμμή 1 χρειάστηκε να πηδήξουν από αυτήν ενώ βρισκόταν εν κινήσει και έχοντας αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα εξαιτίας της κατηφορικής κλίσης, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο 41χρονος εργαζόμενος της ΣΤΑ.ΣΥ., Πέτρος Γιάμαλης, που δούλευε στην εταιρία τα τελευταία 13 χρόνια.
Τόσο το κύριο όσο και το εφεδρικό (χειροκίνητο) σύστημα πέδησης, όπως προκύπτει από τα πρώτα στοιχεία, δεν δούλεψαν με αποτέλεσμα η λοκομοτίβα να μην μπορέσει να σταματήσει παρά τις προσπάθειες του χειριστή της.
Οι υπάλληλοι της ΣΤΑ.ΣΥ. μετακίνησαν σταθμευμένο στο σταθμό «Αττική» συρμό στον τροχιόδρομο μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Αγιος Νικόλαος», ούτως ώστε να προκληθεί ελεγχόμενη σύγκρουση εκτός του σταθμού, με τις μικρότερες το δυνατό υλικές ζημιές.
Η βλάβη στα φρένα της μηχανής λείανσης της γραμμής ενδεχομένως κρύβει ελλιπή συντήρηση εκ μέρους της εργολαβικής εταιρίας, η οποία έχει αναλάβει το έργο, χωρίς ωστόσο να μπορεί κανείς να μιλήσει ακόμα με πλήρη βεβαιότητα.
Στο μηχάνημα λείανσης, σύμφωνα με τη ΣΤΑ.ΣΥ., επέβαιναν 5 συνολικά εργαζόμενοι, 2 υπάλληλοι της ΣΤΑ.ΣΥ. και 3 υπάλληλοι της γερμανικής εταιρίας που εκτελεί το έργο.
Σύμφωνα με τη ΣΤΑ.ΣΥ., διερευνάται για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης, ενώ θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου για το τραγικό δυστύχημα.
Σημειώνεται πως η μηχανή ξεκινώντας από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα και άρχισε να κατεβαίνει ανεξέλεγκτα προς τον Πειραιά προτού τελικά συγκρουστεί με το συρμό, ο οποίος και είχε τοποθετηθεί ως ανάχωμα μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Αγιος Νικόλαος», προκειμένου να σταματήσει την πορεία του.
Η εταιρία που έχει αναλάβει το έργο λείανσης του τροχιόδρομου είναι η γερμανική Schweerbau GMBH & CO KG. Το μηχάνημα λείανσης ανήκει στην εν λόγω εταιρία, και στις συμβατικές υποχρεώσεις της είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr