Με το αντισηπτικό να αποτελεί πλέον απαραίτητο εξοπλισμό για κάθε σχολική αίθουσα και την απόσταση των θρανίων να είναι κάτι περισσότερο από 2,5 μέτρα, οι μαθητές καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.
Σημειώνεται πως την επόμενη Δευτέρα 18 Μαΐου θα ακολουθήσουν οι μαθητές της Α’ και Β’ λυκείου και των γυμνασίων.
Οι μαθητές των δημοτικών και των νηπιαγωγείων πιθανώς να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες την 1η Ιουνίου, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τα επιδημιολογικά δεδομένα των επόμενων ημερών. Από το υπουργείο έχει ξεκαθαριστεί ότι τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία θα ανοίξουν ξανά «μόνο αν υπάρχει η βεβαιότητα ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά».
Θερμομέτρηση, αντισηπτικά και αποστάσεις
Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες από το Α Γυμνάσιο-Λύκειο Γλυφάδας, όπου κάθε μαθητής και εκπαιδευτικός πρέπει να θερμομετρηθεί προτού εισέλθει στο κτίριο και εν συνεχεία να περάσει μπροστά από την θερμική κάμερα που έχει τοποθετηθεί στο κατώφλι του σχολείου.
Έπειτα κατευθύνεται απευθείας στην σχολική αίθουσα όπου κάθεται μόνος του στο θρανίο με τον συνολικό αριθμό μαθητών στην τάξη να είναι περί τα 11 άτομα.
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
«Ξεκινάμε μια νέα περίοδο για τους μαθητές η οποία είναι πρωτόγνωρη για όλους μας”, δήλωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ο Δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου που βρισκόταν στο σχολείο. Έχουμε κάνει όλα όσα πρέπει σύμφωνα με τις υποδείξεις του Υπουργείου Παιδείας και του ΕΟΔΥ και ευελπιστούμε πως όλα θα πάνε καλά» τόνισε.
Τα SOS για την επιστροφή στα θρανία
Το υπουργείο Παιδείας έχει αποστείλει όλες τις απαραίτητες οδηγίες για τη νέα τάξη πραγμάτων στο σχολικό περιβάλλον υπό την απειλή νέας έξαρσης του κορονοϊού, όμως ο φόβος των γονέων, σε συνδυασμό με το ότι πολλοί υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων θα προτιμήσουν να εστιάσουν στη μελέτη τους για την καλύτερη προετοιμασία τους, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο, μετά την πρώτη εβδομάδα, πολλοί μαθητές να μη συνεχίσουν να πηγαίνουν στην τάξη.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ήδη προαναγγείλει ένα ελαστικό πλαίσιο δικαιολόγησης απουσιών των μαθητών για όσους νοσούν από κορονοϊό ή συμβιώνουν με άτομα σε ευπαθείς ομάδες, με μια απλή υπεύθυνη δήλωση από γονείς. Παρά τις διαβεβαιώσεις, οι απορίες των γονέων αλλά και των μαθητών είναι πολλές, σύμφωνα με πληροφορίες. Διευθυντές των σχολείων καλούνταν την προηγούμενη εβδομάδα να απαντούν σε «βροχή» αποριών, καθώς ειδικά οι μαθητές που είχαν ήδη πολλές απουσίες δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν να «χάσουν» τη χρονιά.
Απορίες και φόβοι εκφράζονται όμως και από τους γονείς των παιδιών που φοιτούν στις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και του Γυμνασίου, για τους οποίους οι σχολικές τάξεις ανοίγουν στις 18 Μαΐου. Οι περισσότεροι διευθυντές έχουν ειδοποιήσει τους γονείς να ενημερώσουν για το αν επιθυμούν να επιστρέψουν τα παιδιά τους στο σχολείο, με αρκετούς εξ αυτών να εκφράζουν ανησυχία.
Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, η απουσία από τις τάξεις θα φανεί, όπως όλα δείχνουν, προς το τέλος της εβδομάδας ή από την επόμενη, ενώ για τις υπόλοιπες τάξεις πολύ πιθανόν να φανεί άμεσα.
Πυρετός προετοιμασιών
Οι προετοιμασίες στα σχολεία έχουν ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα με νέα τοποθέτηση θρανίων βάσει των μέτρων ασφαλείας απόστασης τουλάχιστον 1,5 μέτρου μεταξύ των μαθητών, με εξοπλισμό από αντισηπτικά αλλά και απολυμάνσεις των κτιρίων.
Η επιστροφή των μαθητών, βέβαια, επιβάλλει τη σωστή ενημέρωση τόσο των μαθητών όσο και των γονέων και εκπαιδευτικών, σχετικά με την τήρηση των κανόνων υγιεινής, αλλά και την πιστή ακολουθία των οδηγιών για την αντιμετώπιση ύποπτων κρουσμάτων.
Στην καθημερινή ενημέρωση για την πορεία του ιού, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς απευθύνθηκε μεταξύ άλλων και στους γονείς, που αποτελούν σημαντικό κρίκο στη συλλογική προσπάθεια για την επανεκκίνηση των σχολείων.
Τι πρέπει να πράξουν/γνωρίζουν οι γονείς:
• Να γνωρίζουν τα πραγματικά γεγονότα για τον ιό και να ενημερώνονται από επίσημες και αξιόπιστες πηγές και να μη διαβάζουν μύθους στο Διαδίκτυο.
• Να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα της νόσου: πυρετός, δύσπνοια, βήχας, αλλά και πονοκέφαλος, μυαλγίες, ρίγος, απώλεια γεύσης και όσφρησης.
• Οταν το παιδί παρουσιάζει συμπτώματα, να συνεννοηθούν με γιατρό, να κρατήσουν το παιδί στο σπίτι και να του εξηγήσουν ότι δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο.
• Εάν το ίδιο το παιδί ή κάποιος μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον ανήκει σε ομάδα υψηλού κινδύνου, υπάρχει η δυνατότητα το παιδί να μην παρακολουθεί την τάξη διά ζώσης.
• Να εκπαιδεύσουν τα παιδιά σωστά για τους κανόνες υγιεινής, την τήρηση αποστάσεων, την αποφυγή αγγίγματος του προσώπου, την απόρριψη του χαρτομάντιλου αμέσως μετά τη χρήση του.
• Ειδικά σε ό,τι αφορά την υγιεινή των χεριών, να μάθουν στα παιδιά την ορθή τεχνική του πλυσίματος των χεριών, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, και όταν δεν υπάρχει άμεσα διαθέσιμο νερό και σαπούνι πώς να χρησιμοποιούν αντισηπτικό.
• Είναι σημαντικό οι γονείς να δημιουργούν ευχάριστες συνθήκες με παιχνίδι και χαλάρωση με τα παιδιά και να υπάρχουν κάποιες σταθερές συνήθειες ειδικά πριν το παιδί πάει για ύπνο.
• Να δώσουν στο παιδί, ανάλογα με την ηλικία του, πληροφορίες για το πώς δημιουργήθηκε όλη αυτή η κατάσταση και να τους εξηγήσουν με παραδείγματα για το πότε και πώς θα εφαρμόζουν τα μέτρα υγιεινής.
Την πρώτη μέρα (και τη δεύτερη, καθώς τα μαθήματα θα γίνονται εκ περιτροπής) οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εκπαιδεύσουν τα παιδιά πώς να πλένουν τα χέρια τους και να συμβάλλουν μαζί στον συχνό καθαρισμό των θρανίων τους. Πρόκειται για «μέρα ενημέρωσης» για το σύνολο της σχολικής κοινότητας, ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν με ασφάλεια τα μαθήματα.
Πέραν των οδηγιών, υπάρχουν και ορισμένοι δήμοι που λαμβάνουν πρωτοβουλίες ώστε να καθησυχάσουν τις ανησυχίες των γονέων. Στα σχολεία στον Δήμο Γλυφάδας θα γίνεται θερμομέτρηση των μαθητών, με εργαζομένους του δήμου να βρίσκονται στις εισόδους των σχολείων με ειδικό εξοπλισμό.