Στους 11 ορόφους του μουσείου της οδού Ερατοσθένους, συνολικής επιφάνειας 7.250 τετραγωνικών μέτρων, όπου φιλοξενούνται μερικοί από τους σπουδαιότερους εικαστικούς θησαυρούς της παγκόσμιας ζωγραφικής τέχνης, ξεναγήθηκε ο πρωθυπουργός και δήλωσε εντυπωσιασμένος: «Εργα που έπρεπε για να τα δεις να ταξιδέψεις σε πολλές πρωτεύουσες, είναι πια στην Αθήνα, στο Παγκράτι», είπε ο κ. Μητσοτάκης και αναφέρθηκε στη σπάνια συλλογή του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή, που περιλαμβάνει πολλά διαφορετικά καλλιτεχνικά ρεύματα και σπουδαίους εικαστικούς του 20ού και του 21ου αιώνα.
Εκανε, μάλιστα, ειδική μνεία στον Βασίλη Γουλανδρή, σημειώνοντας ότι αποτελεί λαμπρό παράδειγμα Ελληνα, ο οποίος πέτυχε στην οικονομική και επιχειρηματική του δραστηριότητα, προσφέροντας μεγάλο μέρος των όσων αποκόμισε με ποικίλους τρόπους, στην πατρίδα μας.
Συγκεκριμένα, υπενθύμισε ότι ακολούθησε και προεξέτεινε με μεγάλη επιτυχία τη μοναδική παράδοση των εφοπλιστών, η οποία συνέβαλε τα μέγιστα στο να μπουν τα θεμέλια και να κατακτήσει η ελληνική εμπορική ναυτιλία την παγκόσμια κορυφή, ενισχύοντας παράλληλα, με καθοριστικό τρόπο, την εθνική μας οικονομία. Παράλληλα, υποστήριξε ότι στο πεδίο της τέχνης κάλλιστα ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ώστε να τους αναγνωρίζονται τα διακριτικά του σύγχρονου «Μαικήνα», καθώς η ανεκτίμητης αξίας συλλογή έργων σύγχρονης τέχνης με ποιοτικά χαρακτηριστικά μοναδικότητας -και μάλιστα σε παγκόσμια κλίμακα- αποτέλεσε και αποτελεί την αντηρίδα πάνω στην οποία στηρίζεται το έργο του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή.
«Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, εδώ στην Αθήνα, του οποίου την έναρξη λειτουργίας τελούμε σήμερα, “βεβαιώνει του λόγου το ασφαλές”. Για να φθάσουμε, όμως, σε αυτή την κορύφωση είχαν προηγηθεί λαμπρές ψηφίδες ενός ανεπανάληπτου μωσαϊκού τέχνης, όπως είναι, ιδίως, μ’ επίκεντρο την Ανδρο, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, από το 1979, το Αρχαιολογικό Μουσείο, από το 1981 και η Νέα Πτέρυγα του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, από το 1986. Σε αυτό, έκτοτε, οργανώνονται, κάθε καλοκαίρι, στην Ανδρο οι παγκοσμίως γνωστές και καθιερωμένες διεθνείς εκθέσεις μεγάλων καλλιτεχνών», σημείωσε ο κ. Παυλόπουλος.
Αναφερόμενος στο πεδίο της κοινωνικής τους προσφοράς τόνισε ότι συνέβαλαν τα μέγιστα ώστε να στηριχθούν αναρίθμητοι συνάνθρωποί μας, οι οποίοι βρίσκονταν και βρίσκονται σε μεγάλη ανάγκη, προσβλέποντας στην ουσία και όχι στην προβολή.
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Ανακοίνωση τώρα για Μετρό και Τραμ - Πώς θα κινηθούν;
Κλείνοντας το χαιρετισμό του απέτισε «τον οφειλόμενο φόρο τιμής στη μνήμη αλλά και στο παράδειγμα που μας κληροδότησαν ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή» και ευχήθηκε «αυτό το υπόδειγμα προσφοράς και ήθους να χαράζει και να φωτίζει δρόμους χρέους, τους οποίους θα ακολουθήσουν και άλλοι, πολλοί, άξιοι μιμητές».
Στο δικό της χαιρετισμό η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη σημείωσε ότι «τα εγκαίνια του μουσείου του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στην Αθήνα, είναι αναμφισβήτητα ένα από τα μεγαλύτερα καλλιτεχνικά γεγονότα της χώρας των τελευταίων ετών. Είναι γιορτή για την Αθήνα, καθώς η πόλη αποκτά ένα σπουδαίο μουσείο, με μια συλλογή σπάνια, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ενα πολύτιμο απόκτημα για τον ελληνικό πολιτισμό και ένν σημαντικό πόλο έλξης για τους επισκέπτες της Αθήνας. Είναι μια ημέρα δικαιολογημένης συγκίνησης και περηφάνιας για το Ιδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή».
Να σημειώσουμε ότι στη συλλογή του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή περιλαμβάνονται δημιουργίες-ορόσημα της σύγχρονης τέχνης, μεταξύ των οποίων έργα των Βίνσεντ Βαν Γκογκ, Πολ Γκογκέν, Ελ Γκρέκο, Εντγκάρ Ντεγκά, Τζάκσον Πόλοκ, Πολ Σεζάν, Πάμπλο Πικάσο, καθώς και του γλύπτη Ογκύστ Ροντέν.
Στον τρίτο όροφο του μουσείου εκτίθενται έργα Ελλήνων ζωγράφων, μεταξύ των οποίων του Νίκου Χατζηγκυριάκου-Γκίκα, Γιάννη Μόραλη, Αλέκου Φασιανού, Γιάννη Κουνέλλη και Γιώργου Ρόρρη.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου