Τα πράγματα είναι απλά. Όταν με την διάλυση της Α.Ε.Π.Ι. βρεθήκαμε εκκρεμείς και μετέωροι, αποφασίσαμε συνθέτες και στιχουργοί να φτιάξουμε ένα δικό μας αυτοδιαχειριζόμενο οργανισμό για την είσπραξη των πνευματικών μας δικαιωμάτων.
Αλλά επειδή δεν είχαμε ούτε την τεχνογνωσία ,ούτε στέγη, ούτε τα στοιχειώδη, απευθυνθήκαμε στο υπουργείου πολιτισμού για να μας συμβουλέψει, διότι πρόκειται για το ελληνικό τραγούδι διάολε, για ένα κομμάτι της εθνικής μας μουσικής.
Το υπουργείο, προς τιμήν του, το κατάλαβε και δέχθηκε να μας βοηθήσει για μια σύντομη μεταβατική περίοδο ώσπου να σταθούμε στα πόδια μας και να μην χρειαζόμαστε πια το κράτος .
Η συντριπτική πλειοψηφία των δημιουργών και των σωματείων , είμαστε απολύτως ενωμένοι σε αυτό και σύμφωνοι ότι αυτή είναι η μόνη λύση . Ενημερώσαμε σχετικά τους αρχηγούς των κομμάτων, μεταξύ των οποίων και τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκο Μητσοτάκη που μας διαβεβαίωσε για την θετική του στάση.
Συγχαίρω τους συναδέλφους που πρωτοστάτησαν και παλεύουν εδώ και χρόνια στο να δοθεί μια λύση δίκαιη οργανωμένη και ασφαλής. Συγχαίρω επίσης όσους συνέβαλαν και θα συμβάλουν σε αυτό . Καλώ και εγώ όλα τα κόμματα να επιδείξουν κοινή και ανιδιοτελή στάση σε αυτή την τελική ευθεία της διαδικασίας ώστε να έχει η χώρα μας ένα αξιόπιστο σύστημα κατοχύρωσης της πνευματικής εργασίας.
Το έργο των δημιουργών ανήκει σε όλους τους Έλληνες ανεξάρτητα από τις πολιτικές τους προτιμήσεις και τα κόμματα. Ζει το ελληνικό τραγούδι. Όλα τα άλλα είναι περιττά.
Πώς το Μαξίμου πήγε να εκμεταλλευτεί την παρεξήγηση καλλιτεχνών-Μητσοτάκη
Την παρεξήγηση που είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τους καλλιτέχνες δημιουργούς, επιχείρησε να εκμεταλλευτεί το Μέγαρο Μαξίμου, παρά την διευκρινιστική επιστολή που έστειλε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Το κυβερνητικό επιτελείο με non paper που εξέδωσε κάνει λόγο για «προσπάθεια εκμετάλλευσης» όσον αφορά στην δημιουργία προεκλογικού σποτ της Νέας Δημοκρατίας.
«Ο κ. Μητσοτάκης στην προσπάθειά του να πείσει πως είναι λαοφιλής, δεν ντράπηκε να εκμεταλλευτεί καλλιτέχνες εν αγνοία τους για ένα προεκλογικό σποτ», αναφέρει το Μέγαρο Μαξίμου.
Κλήρωση Τζόκερ (24/12): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν
Παράλληλα συνεχίζει λέγοντας πως «το χειρότερο όμως, είναι ότι την ώρα που η κυβέρνηση έχει δώσει μάχη για τη διαλεύκανση του διαχρονικού σκανδάλου της ΑΕΠΙ, το οποίο οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ άφησαν να γιγαντωθεί, ο κ. Μητσοτάκης δεν μπόρεσε να κρύψει για άλλη μία φορά την ταύτισή του με τα επιχειρηματικά συμφέροντα, ζητώντας οι επιχειρηματίες αντί να τηρήσουν το θεσμικό πλαίσιο για τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών, να καταβάλλουν απλά «ένα συμβολικό ποσό για το ελληνικό τραγούδι».
Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη δημοσίευση από τη ΝΔ του βίντεο από τη συνάντηση Μητσοτάκη με τους καλλιτέχνες το μεσημέρι της Δευτέρας υπήρξαν αντιδράσεις. «Η συζήτησή μας με τον κο Μητσοτάκη, όπως και με τους άλλους αρχηγούς κομμάτων που συναντήσαμε ή θα συναντήσουμε, είχε σκοπό τη στήριξη από όλα τα κόμματα στην ΕΥΕΔ μέχρι να προχωρήσουμε στο καινούργιο, καθώς και άλλα αιτήματα ζωτικά για τους δημιουργούς του ελληνικού τραγουδιού.
»Θα ήθελα λοιπόν να διαχωρίσω τη θέση μου από την χρήση της εικόνας μου σε ένα σποτ που κύριος σκοπός του είναι η προεκλογική χρήση. Επειδή δεν έχει δε χρησιμοποιηθεί ποτέ η εικόνα μου σε προεκλογικό σποτ οποιουδήποτε κόμματος, παρακαλώ να αποσυρθεί», υπογραμμίζει με ανάρτησή του ο κ. Δεληβοριάς, ενώ ανακοίνωση είχαν εκδώσει και το σωματείο ΑΣΜΑ450+, αλλά και ο εκπρόσωπος του ΜΕΤΡΟΝ, Στάθης Δρογώσης.
Η επιστολή Μητσοτάκη
Ο πρόεδρος της ΝΔ έστειλε επιστολή στο σωματεία δημιουργών ΑΣΜΑ 450+ και τον πρόεδρο του ΕΥΕΔ (του νέου σωματείου των δημιουργών), Φοίβο Δεληβοριά.
Από τη μεριά της ΝΔ λέγεται ότι υπήρξε μια λεκτική παρεξήγηση, η οποία οδήγησε σε αντίδραση των τραγουδοποιών για τη διαχείριση της συνάντησής τους, και για να λήξει εστάλη αυτή η επιστολή εκ μέρους του προέδρου της ΝΔ. Σε αυτή την επιστολή, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρει ότι το ότι με έκπληξη διάβασε τόσο την ανακοίνωση του Σωματείου, όσο και τη δήλωση Δεληβοριά ενώ υπογραμμίζει εκ νέου ότι στόχος του είναι η στήριξη του ελληνικού τραγουδιού και ειδικά των λιγότερο γνωστών δημιουργών που ζουν από τα πνευματικά δικαιώματα των έργων τους.
«Στο πλαίσιο αυτό απηύθυνα δημόσια έκκληση στους επιχειρηματίες που σχετίζονται με την ελληνική μουσική, να καταβάλουν, ως οφείλουν, το τίμημα που προβλέπει ο νόμος για τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών. Χαρακτήρισα το τίμημα συμβολικό, γιατί είναι όντως συμβολικό, αν το συγκρίνει κανείς με τα έσοδα που αποκομίζουν, αξιοποιώντας και το καλλιτεχνικό έργο των Ελλήνων δημιουργών», υπογραμμίζει σε αυτή την επιστολή ο κ. Μητσοτάκης.
Τέλος, υπογραμμίζει ότι θα στηρίξει το αίτημα για μετεξέλιξη του ΕΥΕΔ σε ανεξάρτητο και ακηδεμόνευτο από το κράτος φορεα, για την αυτοδιαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων.
Ολόκληρη η επιστολή του κ. Μητσοτάκη έχει ως εξής:
Προς Σωματείο ΑΣΜΑ, Ευχαριστώντας σας ξανά για την πολύ εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε τη Δευτέρα, θέλω να διασαφηνίσω μια φράση μου που πιθανώς παρεξηγήθηκε, εξ ού και με έκπληξη διάβασα μια ανακοίνωση του Σωματείου σας, αλλά και μια ανάρτηση του διακεκριμένου τραγουδοποιού κ. Φοίβου Δεληβοριά.
Στόχος μου, όπως είπα σε όλους τους δημιουργούς που μετείχαν στη συνάντησή μας, είναι να στηρίξω με όλες μου τις δυνάμεις το ελληνικό τραγούδι, και πρωτίστως βέβαια τους χιλιάδες λιγότερο γνωστούς δημιουργούς -συνθέτες, στιχουργούς, μουσικούς- που ζουν αποκλειστικά από τα πνευματικά δικαιώματα. Στο πλαίσιο αυτό απηύθυνα δημόσια έκκληση στους επιχειρηματίες που σχετίζονται με την ελληνική μουσική, να καταβάλουν, ως οφείλουν, το τίμημα που προβλέπει ο νόμος για τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών.
Χαρακτήρισα το τίμημα συμβολικό, γιατί είναι όντως συμβολικό, αν το συγκρίνει κανείς με τα έσοδα που αποκομίζουν, αξιοποιώντας και το καλλιτεχνικό έργο των Ελλήνων δημιουργών. Με το ίδιο ακριβώς πνεύμα, όπως τόνισα, θα στηρίξω και το συλλογικό σας πια στόχο, να μετεξελιχθεί ο σημερινός φορέας ΕΥΕΔ, σε έναν ανεξάρτητο και ακηδεμόνευτο από το κράτος φορέα αυτοδιαχείρισης συλλογής των πνευματικών σας δικαιωμάτων.
Κυριάκος Μητσοτάκης
Τα νεύρα του Μαξίμου
Τα νεύρα του Μαξίμου ερμηνεύονται από το γεγονός ότι ο χώρος των καλλιτεχνών παραδοσιακά θεωρείται προνομιακός χώρος για την Αριστερά, ενώ πολλοί από τους καλλιτέχνες που εκπροσωπήθηκαν στη συνάντηση δεν έχουν κρύψει τη στήριξή τους στον ΣΥΡΙΖΑ.
Στην ανακοίνωσή τους, μάλιστα, όλα τα Σωματεία όχι μόνο χαρακτήρισαν τη συνάντηση «ιδιαίτερα παραγωγική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα», αλλά πρόσθεσαν και το εξής:
«O πρόεδρος της ΝΔ που συνοδευόταν από στενούς του συνεργάτες και την αρμόδια τομέαρχη κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη ήταν σε βάθος ενημερωμένος για τα προβλήματα του κλάδου μας και μας διαβεβαίωσε για τη στήριξή του στο ιστορικό αυτό βήμα, δεδομένου ότι η ΕΥΕΔ (σ.σ.: ο κρατικός φορέας που έχει δημιουργήσει ο ΣΥΡΙΖΑ) θα απεξαρτηθεί σύντομα και πλήρως από το κράτος και ότι ο νέος φορέας θα σεβαστεί τους κανόνες του κοινοτικού δικαίου, κάτι που άλλωστε ήταν από την αρχή και ο δικός μας ξεκάθαρος στόχος».
Οι καλλιτέχνες, ωστόσο, στην κοινή ανακοίνωση δεν έμειναν όμως μόνο σε αυτό. «Εχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον», πρόσθεσαν, «ότι στο άτυπο αυτό γεύμα συζητήσαμε και άλλα πολύ σημαντικά ζητήματα του χώρου μας, όπως το ψηφιακό μέλλον της μουσικής, τη φορολόγηση των ζωντανών εμφανίσεων και των μουσικών εκδόσεων, την ανάγκη ενός νέου τρόπου είσπραξης των δικαιωμάτων, την εύλογη αμοιβή των δημιουργών από τα tablets και τους υπολογιστές. Ζητήματα για τα οποία ο κ. Μητσοτάκης ήταν ιδιαίτερα θετικός και αποφασισμένος, όπως είπε, να στηρίξει το ελληνικό τραγούδι στην πιο δύσκολη για τη μουσική βιομηχανία και τους ανθρώπους της εποχή».
Μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος ανέβασε την είδηση και σχετικό βίντεο στον λογαριασμό του στο Twitter έκανε σαφή υπαινιγμό για τις διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες, ώστε να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις και παρανοήσεις: