Δύο μέρες μετά τα σοβαρά επεισόδια τη Δευτέρα στη Λέσβο και ενώ ουδείς γνωρίζει πού και πώς θα προκύψει η επόμενη κορύφωση της έντασης, τα μηνύματα από τα διαφορετικά αρμόδια κέντρα που λειτουργούν στην κυβέρνηση παραμένουν αδικαιολογήτως ετερόκλητα, καθώς κινούνται ανάμεσα στην πολυγλωσσία Δρίτσα-Τόσκα και στην πλήρη αφωνία Μουζάλα.
Ο υποτιθέμενος «μαέστρος» και πρωθυπουργός Α. Τσίπρας μπορεί από του βήματος του ΟΗΕ να χαρακτήρισε τη «μεγάλη μετακίνηση προσφύγων και μεταναστών» ως «παγκόσμια πρόκληση» που απαιτεί συλλογική διαχείριση, αλλά στο εσωτερικό της χώρας χρειάστηκε τέσσερις μήνες για να αποφασίσει να λύσει έναν από τους πολλούς «κόμπους» που είχαν δημιουργηθεί στο σύστημα διαχείρισης, δηλαδή τη διένεξη ανάμεσα στον αναπληρωτή υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής Γ. Μουζάλα και τον -παραιτηθέντα πλέον- γενικό γραμματέα Υποδοχής Οδ. Βουδούρη.
Καταστροφές
Οι κυβερνώντες δεν κατάφεραν καν να συνεννοηθούν χθες για το μέγεθος των καταστροφών που προκάλεσε η εξέγερση στη Μόρια της Λέσβου, το μεγαλύτερο hotspot στην Ελλάδα, το οποίο πέρυσι επισκέπτονταν ως «πρότυπο» οι ξένοι αξιωματούχοι.
Από το υπουργείο του κ. Μουζάλα, ο οποίος λείπει για μια εβδομάδα στις ΗΠΑ, δινόταν η αίσθηση ότι είχαν καεί 1-2 οικίσκοι και η δομή παραμένει λειτουργική κατά 100%, ενώ το 80% των διαμενόντων έχει επιστρέψει. Ακολουθήθηκε, δηλαδή, η τακτική Μουζάλα που πρόσφατα περηφανευόταν ότι μπορεί να έχουμε προβλήματα αλλά αποφύγαμε εξεγέρσεις τύπου Καλαί. Την ίδια εικόνα μετέδιδε και η εκπρόσωπος της Κομισιόν Ν. Μπερτό, που μιλούσε για «κατάσταση που είναι υπό έλεγχο», ενώ «οι περισσότεροι από τους μετανάστες έχουν επιστρέψει».
Την ίδια ώρα όμως με δηλώσεις τους οι αρμόδιοι επί της Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας και επί της Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκας συζητούσαν δημοσίως για το ενδεχόμενο να μισθωθεί πλοίο που θα φιλοξενήσει μέρος των προσφύγων λόγω των καταστροφών στη Μόρια. Και ενώ το υπουργείο Μουζάλα σχολίαζε πως δεν είναι κάτι τέτοιο απαραίτητο (κάποιοι μιλούν μάλιστα για ρίσκο καθώς σε ένα πλωτό μέσο οι συνθήκες εγκλωβισμού μπορεί να είναι ακόμη εντονότερες), ο κ. Δρίτσας δημοσιοποιούσε την προκήρυξη για πλοίο που θα χωρά 1.000 άτομα και θα κοστίσει 37.400 ευρώ την ημέρα (επί 60 ημέρες 2.244.000) μετά την πυρκαγιά από την οποία «καταστράφηκαν 50 σκηνές, τρία κοντέινερ, είδη ιματισμού, δέντρα» με συνέπεια «4.000 άνθρωποι να έχουν έκτακτη, άμεση, απρόβλεπτη και εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη φιλοξενίας, σίτισης και ενδεχομένως μεταφοράς». Σε πρωινή ραδιοφωνική συνέντευξη, εξάλλου, ο κ. Τόσκας μιλούσε για καταστροφή «100 σκηνών και 60 μικρότερων»…
Μέτρα αποσυμφόρησης
Εδώ κι αν επικρατεί το πλήρες χάος. Μαζί με τις ανακοινώσεις Τόσκα για τα «μέτρα αποκατάστασης της τάξης μεταξύ προσφύγων», δημοσιεύτηκαν στο ΑΠΕ και οι απόψεις «πηγών της ΕΛ.ΑΣ.» βάσει των οποίων «η λύση είναι να γίνει νομοθετική ρύθμιση σε επίπεδο Ε.Ε. για μια γρήγορη διαδικασία ασύλου» καθώς «οι διαδικασίες σύμφωνα με τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς είναι πολύ αυστηρές». Ομως, πολύ πρόσφατα ο κ. Μουζάλας είχε χαρακτηρίσει «ιδιαίτερα τιμητικό» για την Ελλάδα ότι τηρούνται αυτοί οι κανονισμοί και κάθε αίτηση ασύλου εξετάζεται ατομικά με συνέπεια η όλη διαδικασία να τραβάει σε μάκρος και ελάχιστοι να έχουν επιστραφεί στην Τουρκία.
Τροχαίο Σέρρες: Έφυγε απο την ζωή ο 15χρονος - Νοσηλεύονταν στη ΜΕΘ
Μυστικά σχέδια
Τα παραπάνω δεδομένα έρχονται απλώς να επιβεβαιώσουν τη Βαβέλ που επικρατεί στην κυβέρνηση όχι μόνο στον επικοινωνιακό χειρισμό και τις ιδεολογικές απόψεις αλλά και στον πρακτικό σχεδιασμό των δομών φιλοξενίας. Για το φιάσκο με τη δημιουργία νέου χώρου φιλοξενίας στη Λέσβο μπορείτε να διαβάσετε σε ρεπορτάζ στις σελίδες 14-15, αλλά έχουν ειπωθεί πολλά και από τον παραιτηθέντα γενικό γραμματέα Υποδοχής Οδ. Βουδούρη, που έχει προγραμματίσει για αύριο συνέντευξη Τύπου. Εδώ και πολλές εβδομάδες, εξάλλου, εκκρεμούν οι ανακοινώσεις Μουζάλα για την κατάργηση δομών και τη δημιουργία νέων.
Συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας
Σε ένα σημείο μοιάζουν να συμφωνούν οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι και αυτό είναι η ανάγκη τήρησης της αποκαλούμενης «συμφωνίας» μεταξύ Ε.Ε.-Τουρκίας, αλλά χθες ήρθε να τους διαψεύσει ο εκπρόσωπος της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Ενώ, δηλαδή, και ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας μίλησε στον ΟΗΕ για συμφωνία «δύσκολη αλλά απαραίτητη», που οδήγησε σε «δραστική μείωση των ροών και -το πιο σημαντικό- των θανάτων στο Αιγαίο Πέλαγος», ο εκπρόσωπος της Υπατης Αρμοστείας δήλωσε στο Παρίσι ότι «παρόλο που ο αριθμός των αφίξεων φέτος σε Ελλάδα-Ιταλία έχει μειωθεί κατά 42% συγκριτικά με πέρυσι, ο αριθμός των ανθρώπων που αναφέρονται ως νεκροί ή αγνοούμενοι μέχρι στιγμής φέτος είναι 3.211, μόλις 15% χαμηλότερος από το σύνολο των απωλειών ολόκληρο το 2015 (3.711)»!!!
ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Aπό την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου