Ο άνθρωπος που σύμφωνα με το Λιμενικό, βρισκόταν πίσω από το τιμόνι του ταχύπλοου έδωσε για αρκετές ώρες απαντήσεις για όσα συνέβησαν όταν το σκάφος του κυριολεκτικά έκανε κομμάτια το τουριστικό σκάφος που κατευθυνόταν στο νησάκι της Μονής από την παραλία της Πέρδικας στην Αίγινα, σκοτώνοντας τέσσερα άτομα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 77χρόνος κατέθεσε στην ανακρίτρια ότι μετά το συμβάν ήρθε φουσκωτό σκάφος, το οποίο παρέλαβε αυτόν και τους συνεπιβαίνοντές του και τους έβγαλε στις ακτές της Αίγινας. «Με έβγαλε στην Αίγινα και ήρθε αυτοκίνητο φιλικού μου προσώπου που με οδήγησε στο λιμεναρχείο. Εμφανίστηκα με δικηγόρο στο λιμεναρχείο της Αίγινας και είπα ότι οι συνεπιβαίνοντες ειναι ηλικίας 80 ετών ο ένας, 80 η άλλη και 67 η τρίτη. Πηγαίναμε κρουαζιέρα» δήλωσε κατά την ανάκριση.
Νωρίτερα, την ώρα που προσερχόταν στα δικαστήρια συγγενείς και φίλοι των τεσσάρων θυμάτων του ναυτικού δυστυχήματος της Αίγινας τον υποδέχτηκαν με βρισιές και λεκτικές επιθέσεις.
Υπενθυμίζεται πως στην πρώτη του κατάθεση στους Λιμενικούς το απόγευμα της περασμένης Τρίτης εμμέσως έριξε την ευθύνη στο τουριστικό σκάφος.
Στην πρώτη του κατάθεση ο Θρασύβουλος Λαζαρίδης είχε πει στους Λιμενικούς, σύμφωνα με το ΒΗΜΑ, ότι η ναυτική τραγωδία συνέβη επειδή δεν κοιτούσε καθόλου αριστερά «διότι από δεξιά έβγαιναν πολλές λάντζες και είχα το νού μου εκεί». «Ξαφνικά ενώ ήμουνα επικεντρωμένος στη δεξιά πλευρά και ενώ το σκάφος μου ήταν κοντά στην παράλλαξη για τη σπηλιά της Φώκιας αιφνιδιάστηκα από την απροσδόκητη, ακριβώς λίγα μέτρα από το σκάφος μου Ντουάντε, παρουσία του άλλου σκάφους που διασταύρωνε την πορεία του από αριστερά προς τα δεξιά» φέρεται να είπε επίσης στην κατάθεσή του.
Η εξωθεσμική παρέμβαση Δρίτσα
Ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας παραδέχτηκε πριν μερικές ημέρες πως ζήτησε από τις λιμενικές αρχές να τον ενημερώνουν για την εξέλιξη των ανακρίσεων μετά την τραγωδία της Αίγινας.
Ο υπουργός μιλώντας στο ΑΠΕ είπε χαρακτηριστικά «Ζήτησα από τον λιμενάρχη και τον υποναύαρχο- διευθυντή της λιμενικής περιφέρειας Αττικής που είχε φτάσει στην Αίγινα, να με ενημερώσουν για την εξέλιξη των ανακρίσεων, δηλαδή ότι έχει πράγματι τεθεί στην διάθεση των αρχών ο κυβερνήτης του σκάφους, ότι έχει αρχίσει η διαδικασία η λήψης καταθέσεων. Η μόνη μου «παρέμβαση», αν είναι δυνατόν να θεωρηθεί παρέμβαση, ήταν να μην μείνει καμιά πτυχή αυτής της υπόθεσης ανεξερεύνητη».
Παράλληλα ο κ.Δρίτσας διέψευσε με τη σειρά την παρουσία υπουργών στο ταχύπλοο. «Η ανευθυνότητα η γελοιότητα η εκμετάλλευση τόσο τραγικών γεγονότων έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Ανακαλύπτουν 48 ώρες μετά ανύπαρκτα πράγματα για να παρέμβουν σε ένα ζήτημα που δεν χωράει τέτοιες παρεμβάσεις.
Η κυβέρνηση σεβάστηκε απόλυτα όλους τους κανόνες. Και σεβάστηκε πάνω από όλα τον πόνο των ανθρώπων. Δεν έχει καμιά βασιμότητα οτιδήποτε απ΄ότι έχει λεχθεί. Πρόκειται για κατασκευασμένες ειδήσεις από γνωστά ή άγνωστα κέντρα με απίθανους ισχυρισμούς, κυριολεκτικά απίθανους, απολύτως ανυπόστατους».
«Από την πρώτη στιγμή που έφτασα στην Αίγινα και είχα υποχρέωση να μεταβώ ως αρμόδιος υπουργός και για να εκφράσουμε την παρουσία της κυβέρνησης με τον πιο επίσημο τρόπο λόγω της σοβαρότητας του ζητήματος, ασχολήθηκα κυρίως με το ζήτημα του συντονισμού των δυνάμεων του Λιμενικού Σώματος και κυρίως να συνεισφέρω όσο μπορούσα περισσότερο από το δικό μου διακριτό ρόλο στην αρωγή στους ανθρώπους που είχαν ανάγκη, στη διακομιδή των σορών, στην μεταφορά των τραυματιών, στην κάλυψη όλων εκείνων των αναγκών μαζί με τους συναρμόδιους υπουργούς για τα θύματα της θλιβερής τραγωδίας.
Έγκυος τριών μηνών η Δόμνα Μιχαηλίδου! - Στιγμές απόλυτης ευτυχίας για το ζευγάρι
Ζήτησα από τον λιμενάρχη και τον υποναύαρχο- διευθυντή της λιμενικής περιφέρειας Αττικής που είχε φτάσει στην Αίγινα, να με ενημερώσουν για την εξέλιξη των ανακρίσεων, δηλαδή ότι έχει πράγματι τεθεί στην διάθεση των αρχών ο κυβερνήτης του σκάφους, ότι έχει αρχίσει η διαδικασία η λήψης καταθέσεων.
Η μόνη μου «παρέμβαση», αν είναι δυνατόν να θεωρηθεί παρέμβαση, ήταν να μην μείνει καμιά πτυχή αυτής της υπόθεσης ανεξερεύνητη. Πολύ περισσότερο που είχαν αρχίσει να τίθενται από μεριά δημοσιογράφων διάφορα ερωτήματα και διάφορες φήμες να κυκλοφορούν ότι άλλος ήταν ο κυβερνήτης του σκάφους.
Οι δικές μου «παρεμβάσεις» ήταν ακριβώς μόνο αυτές. Ζήτησα από τον κ. λιμενάρχη που προΐσταντο των ανακρίσεων και από τον υποναύαρχο να μην μείνει καμία πτυχή ανεξερεύνητη, να τεθούν τα ερωτήματα και να αναζητηθούν οι πραγματικές απαντήσεις. Και αυτό έγινε με σχολαστικό τρόπο όλη τη νύχτα και τιμά το λιμενικό σώμα ο τρόπος με τον οποίο ενήργησαν όλη νύχτα και όλες τις επόμενες ώρες», είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στο ΑΠΕ ο κ. Δρίτσας.
Ο Δρίτσας παραδέχτηκε ότι ζήτησε ενημέρωση από το λιμενάρχη και επιτέθηκε σε όσους τον κατηγόρησαν.
Τα αναπάντητα ερωτήματα
Παρά τα όσα υποστήριξε ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος πολλά είναι τα ερωτηματικά που γεννώνται από την μέχρι τώρα εξέλιξη της τραγικής αυτής υπόθεσης.
Γιατί το Λιμενικό δεν συνέλαβε αμέσως τον ιδιοκτήτη, τον χειριστή ή και οποιονδήποτε επέβαινε στο μοιραίο ταχύπλοο, αλλά τους άφησε να πάνε στο σπίτι του 77χρονου Θρασύβουλου Λυκουρέζου όπου και τελικά έγινε αργότερα η σύλληψή του;
Επιπροσθέτως ερωτηματικά προκαλεί και το γεγονός πως ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ο θεσμικός ρόλος του οποίου είναι συγκεκριμένος και με βαρύνουσα σημασία, έφτασε αμέσως στην Αίγινα -όχι για τις επιχειρήσεις διάσωσης, για τις οποίες έχει αρμοδιότητα- προκειμένου να παρακολουθήσει από κοντά μία δικαστική διαδικασία, όπως η προανάκριση για το δυστύχημα.
Ακόμη, εκτός του θεσμικού ρόλου του υπουργού ήταν και η ανακοίνωση των ονομάτων των τεσσάρων επιβαινόντων στο σκάφος, στοιχεία που το λιμενικό διέθετε και για τρεις ημέρες δεν ανακοίνωνε.
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που αναρωτήθηκαν με ποια ιδιότητα και για ποιο λόγο κάνει δηλώσεις ο κ. Δρίτσας και μάλιστα πότε αντικρουόμενες και πότε εντελώς περίεργες, όπως εκείνη για την εμπειρία του κ. Λυκουρέζου. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για την «εμπειρία» ενός ανθρώπου που πιθανόν να προκάλεσε το θάνατο τεσσάρων άλλων.
Τέλος, «σκιές» φαίνεται να απλώνονται πάνω από την υπόθεση και εξαιτίας της απόφασης του δικηγόρου Αλέξανδρου Λυκουρέζου να εγκαταλείψει την υπεράσπιση του 77χρονου εξαδέλφου του, αφού πρώτα χάραξε την υπερασπιστική γραμμή.
Αυτό ίσως και να καταδεικνύει την αλλαγή υπερασπιστικής γραμμής και την επιδίωξη μιας «συμβιβαστικής λύσης» ώστε τα θύματα να βρουν δικαίωση, τουλάχιστον από τις ασφαλιστικές εταιρίες.