Ο χώρος είναι περιφραγμένος κατόπιν εντολής του δημάρχου Δημήτρη Κάρναβου, προκειμένου να μην υπάρχει πρόσβαση των πολιτών ενώ παράλληλα έχει απαγορευτεί στους οδηγούς να παρκάρουν τα οχήματά τους στο σημείο, το οποίο φυλάσσεται επί 24ώρου βάσεως λόγω επικινδυνότητας.
Ήταν απόγευμα της 11ης Μαΐου όταν ξαφνικά το έδαφος υποχώρησε και «κατάπιε» 3 σταθμευμένα οχήματα. Οι κάτοικοι κοιτούσαν με έκπληξη το πρωτόγνωρο θέαμα, ενώ οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν πάρει αποζημιώσεις για τις ζημιές που προκλήθηκαν. Το υπαίθριο πάρκινγκ είναι έργο της Εταιρίας Ακίνητων Δημοσίου και κατασκευάστηκε το 1987 από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η Εταιρία έως και το πρόσφατο παρελθόν εισέπραττε μίσθωμα για διάφορες εκδηλώσεις του δήμου που πραγματοποιούνταν, ωστόσο σήμερα αρνείται πως ο χώρος της ανήκει. Όπως εξήγησε ο κ. Κάρναβος, «ενός εκ των ιδιοκτητών το όχημά του έχει καταστραφεί ολοσχερώς αλλά όταν ήρθαμε σε επικοινωνία με την ΕΤΑΔ για να αναλάβει τη φύλαξη και να δούμε τα επιμέρους ζητήματα, είπε πως ο υπαίθριος χώρος δεν της ανήκει».
Διασχίζοντας κατά μήκος τη… μαύρη τρύπα, η οσμή από το «μπαζωμένο» ποτάμι είναι έντονη. Πλησιάζοντας το σημείο, η καταστροφή είναι εμφανής. Ωστόσο, οι ρωγμές στο δρόμο επεκτείνονται πέρα από το κενό, προκαλώντας έτσι την ανησυχία των κατοίκων αλλά και των αρχών. «Το ρήγμα δε σταματάει στο σημείο που είναι περιφραγμένο, συνεχίζει εδώ που είναι ποτάμι και είναι φανερό ότι η διάβρωση έχει ξεκινήσει», σημειώνει ο δήμαρχος στον Ελεύθερο Τύπο, δείχνοντας την έκταση της ζημιάς.
Οι άντρες της 1ης ΕΜΑΚ την ημέρα της καθίζησης είχαν μπει μέσα και κατάφεραν να προχωρήσουν σχεδόν ένα χιλιόμετρο, έτσι ώστε να συλλέξουν το απαραίτητο υλικό για να αποτυπωθεί το μέγεθος του προβλήματος. Λίγο αργότερα, τα ηνία ανέλαβε το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών.
Κλήρωση Τζόκερ (24/12): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν
Σύμφωνα με την έκθεση του ΙΓΜΕ που παρουσιάζει ο Ελεύθερος Τύπος, «η εκδηλωθείσα εδαφική υποχώρηση οφείλεται σε ανατροπή και κατάπτωση του λιθόκτιστου τοιχίου στο δεξιό (βόρειο) πρανές του Ιλισού (που στη συγκεκριμένη θέση έχει καμπυλοειδή μορφή), που προκάλεσε υποχώρηση των επιφανειακών εδαφικών υλικών και απόθεσή των στη κοίτη του ποταμού Ιλισού. Η καταστροφή του λιθόκτιστου τοιχίου αποδίδεται στις αυξημένες τάσεις που αναπτύσσονται στα εξωτερικά (κατά την κατεύθυνση ροής) καμπύλα τμήματα (του λιθόκτιστου πρανούς) από τη δράση των υδάτων και στη συνέχεια υποσκαφή αυτού , ενώ πρέπει να αναφερθεί ότι τα φυσικά υλικά που αντιστήριζαν το λιθόκτιστο τοιχίο πιθανά είχαν απομακρυνθεί κατά την κατασκευή του υπόγειου αγωγού όμβριων και αντικατασταθεί με επιχωματώσεις».
Μάλιστα, όπως τονίζει ο γενικός διευθυντής του ΙΓΜΕ, Δημήτρης Τσαγκάς, στην έκθεση, «λόγω της διακοπής, από το συμβάν, της συνέχειας του λιθόκτιστου τοιχίου και της υποσκαφής του, σε περίπτωση νέων βροχοπτώσεων θεωρείται σίγουρη η επέκταση των καταπτώσεων αυτού στα ανάντη και κατάντη, που θα οδηγήσει σε νέες επιφανειακές υποχωρήσεις».
Προ ημερών τελικά και μετά από πιέσεις της δημοτικής αρχής πραγματοποιήθηκε η ευρεία σύσκεψη για το πρόβλημα που έχει προκύψει λόγω της υποχώρησης τμήματος του εδάφους. Σύμφωνα με τον κ. Κάρναβο, αναμένεται μέχρι τέλος του μήνα, να έχει σταλεί το προσχέδιο της προγραμματικής του έργου. ‘Οπως τόνισε, «ο δήμος Καλλιθέας κινητοποιήθηκε αμέσως μετά το συμβάν, ώστε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια αλλά και να ξεκινήσουν άμεσα τα απαιτούμενα έργα. Ταυτόχρονα, ο δήμος συνέδραμε από την πρώτη στιγμή, έκανε αυτοψία με τις δικές του υπηρεσίες, ενώ καλέσαμε και την ΕΜΑΚ προκειμένου να έχουμε μια πλήρη εικόνα για το πρόβλημα. Πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνουν άμεσα παρεμβάσεις, εν όψει πιθανών ακραίων καιρικών φαινόμενων το φθινόπωρο».
Κατά τη σύσκεψη, πάντως, είχε αποφασιστεί να γίνει σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ υπουργείου Υποδομών – ΕΥΔΑΠ – Περιφέρειας Αττικής – Δήμου Καλλιθέας, με την οποία θα συγκεκριμενοποιηθούν οι ρόλοι του κάθε φορέα για την υλοποίηση του έργου στην κοίτη του Ιλισού ποταμού, όπου έχουν διαπιστωθεί ρήγματα. Παράλληλα, το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΥΠΟΜΕΔΙ, ενώ η ΕΥΔΑΠ θα προχωρήσει στην ανάθεση και σύνταξη των σχετικών μελετών για την εκτέλεση και υλοποίησή του. Σε δεύτερο χρόνο, η Περιφέρεια Αττικής θα αναλάβει τη συντήρηση και διαχείριση του έργου.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]