Παράλληλα έχει διαταχθεί ΕΔΕ για την εξακρίβωση των συνθηκών για την προσάραξη της φρεγάτας, ενώ ήδη έχει συσταθεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κυβερνήτης της φρεγάτας είχε αναλάβει πρόσφατα τη διοίκηση του πολεμικού πλοίου και ο συγκεκριμένος πλους ήταν ένα από τα πρώτα ταξίδια που είχε την ευθύνη ως κυβερνήτης.
Η απόφαση για την καρατόμηση του κυβερνήτη ήταν αναμενόμενη μετά το περιστατικό.
Σειρά συσκέψεων με τους αρχηγούς ΓΕΕΘΑ και ΓΕΝ είχε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, όπου συζητήθηκε εκτενώς το θέμα της προσάραξης της φρεγάτας ΚΑΝΑΡΗΣ.
Καιρός: Ισχυρές βροχές, θυελλώδεις άνεμοι και χιονοπτώσεις – Προβλήματα σε Αττική και Εύβοια
Σύμφωνα με πηγές του ΑΠΕ-ΜΠΕ, θεωρήθηκε αδιανόητο να συμβεί κάτι τέτοιο και μάλιστα στο Σαρωνικό και ως εκ τούτου πρόκειται «να πέσουν κεφάλια».
Υπενθυμίζεται ότι η φρεγάτα ΚΑΝΑΡΗΣ προσάραξε χθες σε αβαθή ύδατα στη νησίδα Αταλάντη του Σαρωνικού Κόλπου, νοτιοδυτικά της Ψυττάλειας, επιστρέφοντας από προγραμματισμένη δραστηριότητα στον ναύσταθμο Σαλαμίνας.
Το χρονικό του ατυχήματος
06:15 Το πλοίο πλέει στο δίαυλο ανοιχτά της Ψυττάλειας. Από λάθος υπολογισμό το «Κανάρης» κατευθύνεται πάνω σε ξέρα στη νησίδα Αταλάντη. Μία ξέρα, όχι μόνο χαρτογραφημένη, αλλά και ευδιάκριτη, αφού πάνω της έχει προειδοποιητικά φανάρια.
Μόλις γίνεται αντιληπτό το λάθος, το πλοίο κάνει έναν απότομο ελιγμό, ανάποδα και δεξιά.
Ωστόσο η φρεγάτα πέφτει πάνω στην ξέρα με την πλώρη και το πλοίο ακινητοποιείται.
Αμέσως σήμανε συναγερμός και ξεκίνησε επιθεώρηση του πλοίου για ζημιές, ρωγμές, εισροή υδάτων ή διαρροή καυσίμων.
Η φρεγάτα όμως δεν μπορούσε να ξεκολλήσει από το βράχο και στο σημείο έσπευσαν τρία ρυμουλκά του Πολεμικού Ναυτικού, τα οποία όμως δεν κατάφεραν να το αποκολλήσουν και τελικά χρειάστηκε η συνδρομή ισχυρού ιδιωτικού ρυμουλκού.
Τελικά στις 16.00, η φρεγάτα έδεσε στη βάση της στο ναύσταθμο Σαλαμίνας και αμέσως ξεκίνησαν οι απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να ξεφορτωθούν πυρομαχικά και καύσμα, ώστε το πλοίο να μπει στην ειδική δεξαμενή ώστε να σηκωθεί για να διαπιστωθεί η έκταση των ζημιών, αλλά και η πιθανή ύπαρξη ρηγμάτων. Σίγουρα ζημιές έχει υποστεί το σόναρ που βρίσκεται στην πλώρη της φρεγάτας και χρησιμοποιείται για ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις.