Από τις αρχές Οκτωβρίου μέχρι και πριν από δέκα ημέρες τα εννιά μέλη του κυκλώματος κατόπτευαν βίλες, γραφεία εταιριών και στέκια πλουσίων σε Βουλιαγμένη, Βάρκιζα, Γλυφάδα, Βούλα και Κηφισιά, επέλεγαν τα οχήματα που ήθελαν να «ανοίξουν» και όταν έβρισκαν την κατάλληλη στιγμή «χτυπούσαν», καταφέρνοντας μέσα σε ένα με δύο λεπτά το σκοπό τους.
Οπως προέκυψε από την έρευνα, είχαν προμηθευτεί ειδικό λογισμικό από το εξωτερικό, αξίας 2.600 ευρώ, το οποίο είχαν εγκαταστήσει σε λάπτοπ. Με τον φορητό υπολογιστή προσέγγιζαν τα αυτοκίνητα, άνοιγαν τα καπό, συνέδεαν το λάπτοπ με το διαγνωστικό του οχήματος και αποκτούσαν τον πλήρη έλεγχο. Ετσι, έβαζαν μπρος και εξαφανίζονταν. Για να βεβαιωθούν ότι το κλεμμένο αυτοκίνητο δεν έχει σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού (GPS) που θα μπορούσε να τους προδώσει, συνήθιζαν να εγκαταλείπουν το όχημα -σκεπασμένο με κουκούλα- σε κάποιο απόμερο σημείο που δεν θα έδινε στόχο και να περιμένουν τρεις με τέσσερις ημέρες για να δουν αν θα έρθει ο ιδιοκτήτης με την Αστυνομία ή όχι. Αν δεν ερχόταν κανείς, έπαιρναν το όχημα και είτε το έκρυβαν είτε διαπραγματεύονταν με τον ιδιοκτήτη του την επιστροφή του απαιτώντας λύτρα. Στην πρώτη περίπτωση στόχος τους ήταν να τα αποσυναρμολογήσουν ώστε να τα διαθέσουν ως ανταλλακτικά ή να τα πουλήσουν, αφού προηγουμένως πλαστογραφήσουν τους αριθμούς πλαισίου.
Στις μεταξύ τους επικοινωνίες χρησιμοποιούσαν το δικό τους «γλωσσάρι», όπως τη λέξη «κοπέλα» για το αυτοκίνητο, τη φράση «πάμε να πιούμε έναν καφέ» που σήμαινε «πάμε να κλέψουμε ένα αυτοκίνητο» και τη φράση «όπισθεν» με την οποία εννοούσαν την επιστροφή του κλεμμένου οχήματος στον ιδιοκτήτη μετά την καταβολή λύτρων. Τα κινητά τηλέφωνα που χρησιμοποιούσαν ήταν «πακιστανικά», δηλωμένα δηλαδή σε πρόσωπα-«φαντάσματα», ενώ οι τηλεφωνικές τους επικοινωνίες ήταν, σύμφωνα με τους αρμόδιους αξιωματικούς, εξαιρετικά περιορισμένες (ενδεικτικό του πόσο πολύ προσεκτικοί ήταν).
Σε μια περίπτωση, επιχειρηματίας με μεγάλη οικονομική επιφάνεια έβαλε… λυτούς και δεμένους για να βρει ποιοι είναι αυτοί που του έκλεψαν το πολυτελές αυτοκίνητο. Τελικά κατάφερε να βρει ένα «σύνδεσμο» που είχε επαφές με τη συμμορία και μετά από «διαπραγματεύσεις» να του επιστραφεί το όχημα.
Οι μαγευτικές φωτογραφίες απο τη «Νύχτα των Ευχών» στην πλατεία Κοτζιά [εικόνες - βίντεο]
Σε αστυνομική επιχείρηση που έγινε την περασμένη Τρίτη στο κέντρο της Αθήνας, στα νότια προάστια και τη Δυτική Αττική συνελήφθησαν τα εννιά μέλη της οργάνωσης, ανάμεσά τους οχτώ Ελληνες ηλικίας από 28 έως 30 χρόνων και ένας 36χρονος Αλβανός. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο σύνολό τους αιφνιδιάστηκαν στη θέα των αστυνομικών και κανείς από αυτούς δεν αντέδρασε κατά τη σύλληψή του. Στην πλειονότητά τους είχαν απασχολήσει ξανά στο παρελθόν για κλοπές και άλλα αδικήματα. Σε έρευνα που έγινε την ίδια ημέρα σε γκαράζ στην οδό Πατησίων εντοπίστηκαν 12 αυτοκίνητα, δέκα μοτοσικλέτες, ένα τζετ σκι, μικρή ποσότητα ναρκωτικών ουσιών και λάπτοπ με το ειδικό λογισμικό παράκαμψης των συστημάτων ασφαλείας που λειτουργούσε για συγκεκριμένες μάρκες αυτοκινήτων.
Οι περισσότεροι από τους εννιά συλληφθέντες δεν εργάζονταν πουθενά. Ωστόσο, οι αστυνομικοί παρατήρησαν ότι είχαν χλιδάτο τρόπο ζωής, κυκλοφορούσαν με ακριβά αυτοκίνητα, έκαναν παρατεταμένες διακοπές, ενώ πέντε από αυτούς είχαν δικό τους τζετ σκι για τις εξορμήσεις τους στις παραλίες. Το οικονομικό όφελος της οργάνωσης υπολογίζεται από την Αστυνομία ότι υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ.
Με την εις βάρος τους δικογραφία οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, όπου παραπέμφθηκαν για τη διενέργεια κύριας ανάκρισης. Παράλληλα, συνεχίζεται η έρευνα για να διαπιστωθεί κατά πόσον πολίτες που είχαν δηλώσει την κλοπή του οχήματός τους από Βάρκιζα, Βουλιαγμένη, Γλυφάδα, Βούλα και Κηφισιά μπορεί να είχαν πέσει θύματα της συγκεκριμένης οργάνωσης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου