Η οικογένεια της 36χρονης από την πρώτη στιγμή πίστευε πως η Μαρία δεν σκοτώθηκε στο τροχαίο δυστύχημα, όπως αναφερόταν στο πόρισμα της Τροχαίας αλλά είχε την πεποίθηση ότι ο θάνατός της ίσως οφείλεται σε εγκληματική ενέργεια.
Συγκεκριμένα στο πόρισμα γίνεται λόγος για τροχαίο ατύχημα από υπερβολική ταχύτητα με υπαιτιότητα της οδηγού καθώς δεν εντοπίστηκαν στον τόπο σημάδια ή ίχνη άλλου αυτοκινήτου αλλά υπήρχαν μόνο τα συμβατά ίχνη της πρόσκρουσης του αυτοκινήτου της αδικοχαμένης Μαρίας στην πλαγιά μετά την άκρη του δρόμου. Σύμφωνα με τους αστυνομικούς της τροχαίας το γεγονός ότι ο προφυλακτήρας και η πινακίδα του οχήματος βρέθηκαν στο ανάχωμα καθώς και το ότι το αυτοκίνητο είχε πορεία σε απόλυτη ευθεία προς τη θάλασσα δείχνει ότι είχε αναπτυχθεί μεγάλη ταχύτητα.
Σύμφωνα με τον νομικό εκπρόσωπο της οικογένειας, Αθανάσιο Γκίκα, ο οποίος μιλά στο protothema.gr δηλώνει ότι η οικογένεια ερευνά το ενδεχόμενο της εγκληματικής ενέργειας και ότι πολύ σύντομα θα έχει απαντήσεις από τους πραγματογνώμονες που έχει ορίσει η ίδια η οικογένεια της άτυχης Μαρίας. Και αυτό γιατί όπως λένε οι πραγματογνώμονες στο αυτοκίνητο εντοπίζονται σημάδια που δείχνουν ότι έχει ωθηθεί στη θάλασσα από τον χωματόδρομο και όχι από το οδόστρωμα.
Το αυτοκίνητο μέσα στο οποίο βρέθηκε νεκρή η Μαρία Ιατρού
«Έχουμε κάνει κάποιες κινήσεις και έχουμε μια άποψη ότι υπάρχει περίπτωση εγκληματικής ενέργειας. Όπως καταλαβαίνετε είναι σε εξέλιξη η υπόθεση, έχουν οριστεί πραγματογνώμονες από την οικογένεια και περιμένουμε τις απαντήσεις τους. Η Μαρία ήταν ένα αγαπητό πρόσωπο, δεν είχε εχθρούς αλλά είναι πολλά τα ζητήματα που θέτει η οικογένειά της. Γίνεται μια σοβαρή έρευνα γιατί θέλουμε να μάθουμε τι πραγματικά έχει γίνει γιατί τα σενάρια είναι πολλά γύρω από το θανάτό της και το πιο πιθανό σενάριο είναι να την τοποθέτησε κάποιος νεκρή στη θέση του οδηγού και να την έριξε στη θάλασσα μαζί με το αμάξι. Αλλά δεν θέλω να μιλάω με σενάρια, είναι θέμα του πραγματογνώμονα και θα καταλήξουμε σύντομα σε κάποια συμπεράσματα όπου θα μπορούμε να πούμε περισσότερα στη συνέχεια» προσθέτει στο protothema.gr ο κ. Γκίκας
Είπε πως ήταν πιεσμένη
Το βράδυ της εξαφάνισής της η Μαρία Ιατρού φέρεται να είπε στον σύζυγο και τα παιδιά της πως ήταν πολύ κουρασμένη και πιεσμένη ψυχολογικά και ήθελε να φύγει για λίγες ημέρες να ηρεμήσει. Αν και δεν είπε πού θα πήγαινε, στη συνέχεια προέκυψε πως κάλεσε έναν ξάδερφό της στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας και του ζήτησε να την φιλοξενήσει. Το τελευταίο μήνυμα στον ξάδερφό της εστάλη στις 04.17 τα ξημερώματα της Δευτέρας του Πάσχα όπου του έγραφε ότι ήταν έξω από την Πρέβεζα και θα καθυστερούσε. Από εκείνη τη στιγμή το κινητό της έπαψε να λειτουργεί. Από τις κάμερες των διοδίων προέκυψε ότι στις 03.35 πέρασε από την γέφυρα στο Ρίο.
Το χρονικό της υπόθεσης
Σύμφωνα με το protothema.gr, η άτυχη Μαρία, που ήταν μητέρα τεσσάρων παιδιών, εξαφανίστηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας του Πάσχα 17 Απριλίου, όταν και έφυγε από το Λουτράκι όπου έμενε με προορισμό, όπως προέκυψε, την Παραμυθιά Θεσπρωτίας.
Δώδεκα ημέρες μετά, στις 29 Απριλίου βρέθηκε νεκρή στην περιοχή της Αμφιλοχίας, συγκεκριμένα στο βυθό του Αμβρακικού όπου κατέληξε το οχημά της, ένα Volkswagen Golf ασημί χρώματος.
Στον εντοπισμό της συνέβαλε ένας μοτοσικλετιστής ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων από την Αμφιλοχία ο οποίος βρέθηκε στο σημείο για να επισκευάσει ακινητοποιημένο όχημα όταν έπεσε πάνω στην πινακίδα που είχε αποκολληθεί από το μοιραίο Golf το οποίο στη συνέχεια κατέληξε στη θάλασσα. Αφού παρέδωσε την πινακίδα στην Τροχαία Αμφιλοχίας υπήρξε άμεση κινητοποίηση με τη συνεργασία και του Λιμενικού Τμήματος που οδήγησε στον εντοπισμό της Μαρίας Ιατρού μέσα στο όχημα στο βυθό του Αμβρακικού.
Η κλινική εικόνα του πτώματος αλλά και τα όστρακα που είχαν ήδη προσκολληθεί στο αυτοκίνητο, μαρτυρούςαν πως η άτυχη Μαρία βρισκόταν στο νερό αρκετές μέρες, πιθανόν από τα ξημερώματα της Δευτέρας του Πάσχα, που είχε εξαφανιστεί. Η σορός της άτυχης Μαρίας ήταν σε προχωρημένη σήψη και όλα τα όργανα είχαν σχεδόν αλλοιωθεί.
Το αυτοκίνητο της γυναίκας ήταν βυθισμένο σε βάθος περίπου τεσσάρων μέτρων και σε απόσταση περίπου 30 μέτρων από την ακτή, ενώ ήταν δεμένη με τη ζώνη ασφαλείας στη θέση του οδηγού.