Περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας σε σύνολο 300.000 στη Γερμανία (η VW απασχολεί συνολικά 685.000 εργαζομένους ανά τον κόσμο) κινδυνεύουν να χαθούν.
«Πρέπει άμεσα να εξοικονομηθούν 10 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2026 για να παραμείνουμε στα πόδια μας ισχυροί μετά την πρόκληση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και τα ήπια μέτρα δεν επαρκούν πλέον», εξήγησε η διοίκηση μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως.
Μεταξύ των μέτρων που θα τεθούν επί τάπητος είναι το τέλος της συμφωνίας «εγγύησης απασχόλησης», που από το 1994 ανανεώνεται μετά από διαβουλεύσεις με τα συνδικάτα. Βάσει της τελευταίας ανανέωσης, περικοπές θέσεων εργασίας δεν μπορούν να γίνουν μέχρι το 2029.
RS-26 Rubezh: Τι είναι και ποια η ισχύς του διηπειρωτικού βαλλιστικού πυραύλου
«Το οικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί, οι νέοι παίκτες από την Ασία ασκούν πιέσεις στην Ευρώπη, η Γερμανία υστερεί σημαντικά σε ανταγωνιστικότητα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος, Ολιβερ Μπλούμε.
Η VW αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ, αλλά κυρίως στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της μέχρι σήμερα. Καθώς Δύση και Ανατολή έχουν εισέλθει σε μια φάση «εμπορικού πολέμου» με δασμούς επί δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η εταιρία μετρά απώλειες, όπως σημειώνουν αναλυτές. H VW έχασε το πρώτο εξάμηνο φέτος 7% από το μερίδιο της αγοράς στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα, καθώς κινεζικοί ανερχόμενοι γίγαντες, όπως η BYD, κερδίζουν έδαφος στο Πεκίνο, αλλά και επί ευρωπαϊκού εδάφους.
«Θα συζητήσουμε τα σχέδιά μας με το σωματείο εργαζομένων», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η VW. Ηδη η εκπρόσωπος των εργαζομένων, Ντανιέλα Καβάλο, προειδοποιεί με δυνατή ανταπάντηση. «Αντί περικοπών θέσεων εργασίας, ας βρει η διοίκηση άλλες λύσεις, αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας», δηλώνει.
Ο γερμανικός Τύπος σχολιάζει πως τα τεκταινόμενα στη VW είναι ένα ακόμη ηχηρό χαστούκι για τον καγκελάριο Ολαφ Σολτς, που αποδεικνύεται πως απέτυχε να στηρίξει έναν από τους πυλώνες της γερμανικής οικονομίας.