Η γυναίκα, η οποία κατονομάζεται μόνο ως Inma και φέρεται να ήταν 57 ετών, είπε στους προϊσταμένους της ότι αισθάνθηκε αδιαθεσία κατά τη διάρκεια της μεσημεριανής βάρδιάς της στο τηλεφωνικό κέντρο, ιδιοκτησίας του ομίλου Konecta.
Αν και η γυναίκα έλαβε τις πρώτες βοήθειες και εκλήθη ένα ασθενοφόρο στο σημείο, δυστυχώς έχασε τις αισθήσεις της, λίγη ώρα μετά και ενώ βρισκόταν ακόμη στον εργασιακό χώρο.
Οι συνάδελφοί της δήλωσαν στο εργατικό συνδικάτο CGT ότι, όταν ρώτησαν τι έπρεπε να κάνουν, τους είπαν να «συνεχίσουν να εργάζονται» καθώς δέχονταν κλήσεις από πελάτες ενός προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
Μετά τις καταγγελίες τους, τα εργατικά συνδικάτα κατηγόρησαν την εταιρία Konecta, η οποία διαθέτει 200 τηλεφωνικά κέντρα σε 24 χώρες, ότι αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους «σαν ρομπότ».
Ο Ντέιβιντ Σάντσεθ από το σωματείο USO δήλωσε, μιλώντας στη βρετανική Telegraph: «Για τουλάχιστον 45 λεπτά μετά τον θάνατο της γυναίκας, η εταιρεία δεν έλαβε κανένα μέτρο για να επιτρέψει στο προσωπικό να φύγει ή να κάνει εκτροπή των κλήσεων αλλού».
«Έβαλαν την εξυπηρέτηση των κλήσεων πάνω από τις ανθρώπινες αξίες και δεν υπήρχε κανένα πρωτόκολλο για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αυτό δείχνει πόσο απάνθρωπος έχει γίνει ο τομέας- οι εταιρείες θεωρούν ότι είμαστε ρομπότ και όχι άνθρωποι. Η εταιρεία συνέχισε την ρουτίνα της σε μια αφύσικη κατάσταση, ενώ πολλοί εργαζόμενοι βρίσκονταν σε κατάσταση σοκ», πρόσθεσε ο Σάντσεθ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το τμήμα τηλεφωνικών κέντρων της USO.
Ουκρανία: Φωτογραφίες με θραύσματα του νέου υπερηχητικού πυραύλου της Ρωσίας - «Δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο»
Από πλευράς του, ο όμιλος Konecta δήλωσε σε ανακοίνωσή του ότι η εταιρεία «ενήργησε σωστά», στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που προέκυψε. «Στηρίξαμε τους εργαζόμενους, προσφέροντάς τους άμεσα τη δυνατότητα τηλεργασίας και ψυχολογική βοήθεια», δήλωσε εκπρόσωπος, διευκρινίζοντας στην ισπανική εφημερίδα El País πως «κανείς κοντά στο πτώμα δεν εξαναγκάστηκε να συνεχίσει να εργάζεται» και ότι έγιναν ρυθμίσεις ώστε οι υπάλληλοι να εργαστούν από το σπίτι.
Σύμφωνα με το συνδικάτο CGT, χρειάστηκε σχεδόν μία ώρα για να φτάσει στο γραφείο ο υπεύθυνος υγείας και ασφάλειας της εταιρείας, οπότε και ανακοινώθηκε στο προσωπικό ότι μπορούσαν να εργαστούν εξ αποστάσεως.
«Προηγουμένως, ένας υπεύθυνος είχε πει στους υπαλλήλους να συνεχίσουν να εργάζονται, επειδή παρείχαν “μία σημαντική υπηρεσία”», δήλωσε εκπρόσωπος της CGT.
Ο Μιγκέλ Άνχελ Σαλίνας, εκπρόσωπος του CGT για την πρόληψη κινδύνων στον χώρο εργασίας, δήλωσε στην El País ότι είχε φτάσει στο γραφείο δύο ώρες μετά τον ξαφνικό θάνατο της γυναίκας. Υποστήριξε, επίσης, ότι τέσσερις εργαζόμενοι παρέμεναν στο δωμάτιο απαντώντας σε τηλεφωνήματα με το πτώμα της συναδέλφου τους σκεπασμένο στο πάτωμα περιμένοντας την άφιξη ιατροδικαστή για να πιστοποιήσει τον θάνατό της.