Είναι ένας ακόμα πονοκέφαλος για την εταιρία που αντιμετωπίζει όλο και μεγαλύτερες οικονομικές απώλειες, καθώς αγωνίζεται να αποκαταστήσει τη φήμη της μετά από μια σειρά ζητημάτων ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων δύο θανατηφόρων συντριβών. Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι αποκαλύψεις για ελαττωματικά εξαρτήματα και παρατυπίες της Boeing, την ώρα που συχνά καταγράφονται προβλήματα με αναγκαστικές προσγειώσεις αεροσκαφών, της άλλοτε κραταιάς αεροπορικής εταιρίας.
Πρόκειται επίσης για ένα σημαντικό πλήγμα για τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing, Κέλι Ορτμπεργκ, ο οποίος διορίστηκε τον περασμένο μήνα, με αποστολή να αλλάξει την πορεία της επιχείρησης.
Σχεδόν το 95% των μελών του συνδικάτου που ψήφισαν στην ψηφοφορία απέρριψε τη συμφωνία για τους μισθούς, ενώ το 96% τάχθηκε υπέρ της απεργίας. «Τα μέλη μας μίλησαν δυνατά και ξεκάθαρα απόψε», δήλωσε ο Jon Holden, πρόεδρος της Διεθνούς Ενωσης Μηχανικών και Εργατών Αεροδιαστημικής Περιφέρειας 751. Ο Ορτμπεργκ απηύθυνε επίσης μια ύστατη έκκληση προς τους εργαζομένους, προειδοποιώντας ότι μια απεργία θα έθετε σε κίνδυνο την «ανάκαμψη της εταιρίας».
Τα αιτήματα των εργαζόμενων
Εκτός από την αύξηση του μισθού κατά 25% για τέσσερα χρόνια, η προκαταρκτική συμφωνία που απέρριψαν οι εργαζόμενοι περιλάμβανε τη δέσμευση της Boeing να κατασκευάσει το επόμενο εμπορικό αεροπλάνο της στην περιοχή του Σιάτλ, εάν το έργο ξεκινούσε κατά τη διάρκεια της σύμβασης. Το συνδικάτο είχε αρχικά ως στόχο μια σειρά από βελτιώσεις στα πακέτα των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του μισθού κατά 40%.
Η τρέχουσα σύμβαση μεταξύ της Boeing και των συνδικάτων επιτεύχθηκε το 2008 μετά από απεργία οκτώ εβδομάδων. Αν η απεργία διαρκέσει πολύ και αυτή τη φορά θα υπάρχει κόστος και για την αμερικανική οικονομία, καθώς περίπου 1,5 εκατομμύριο είναι οι άμεσες και έμμεσες θέσεις απασχόλησης που συνδέονται με την εταιρία.
Δικαστικός Γολγοθάς για τεχνικά ζητήματα
Ο αμερικανικός κολοσσός αεροναυπηγικής Boeing δίνει μάχη για να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του έπειτα από σωρεία λαθών και παραλείψεων. Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες της Ασφάλειας της Αεροπορίας πιθανόν περισσότερα από 1.000 αεροπλάνα που πετούν αυτή τη στιγμή ενδεχομένως κινδυνεύουν από αντίστοιχες βλάβες, λόγω προβλημάτων στη διαδικασία παραγωγής.
Το ίδρυμα «Foundation for Aviation Safety» δημοσίευσε στον ιστότοπό του σειρά εγγράφων τα οποία, όπως ισχυρίζεται, είναι αρχεία κατασκευής του αεροσκάφους τα οποία διέρρευσαν πρώην υπάλληλοι της Boeing. Αναφέρουν προβλήματα που προέκυψαν κατά τη διαδικασία κατασκευής και προσφέρουν μια «σαφή εικόνα των συγκεχυμένων και χαοτικών εργασιών παραγωγής». Ανάμεσα στα προφανή ζητήματα που διαπιστώθηκαν είναι η έλλειψη ηλεκτρικών εξαρτημάτων, η ελλιπής και ακατάλληλη εγκατάσταση καλωδίωσης και η πίεση των εργαζομένων να επεξεργάζονται εκ νέου ελαττωματικά μέρη.
Εν τω μεταξύ, το καλοκαίρι, η Boeing συμφώνησε να δηλώσει ένοχη σε ποινική κατηγορία για συνωμοσία για διάπραξη απάτης, ώστε να ολοκληρωθεί μ’ αυτό τον τρόπο η έρευνα του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης που σχετίζεται με τις πολύνεκρες συντριβές δύο αεροπλάνων 737 MAX. Η Boeing ανακοίνωσε από την πλευρά της στο Γαλλικό Πρακτορείο πως «συνήψε μια συμφωνία» με το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης για τον ποινικό φάκελο που αφορά τα δυστυχήματα των δύο 737 MAX το 2018 και το 2019 που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους.
Ειδήσεις σήμερα
Κομοτηνή: Κάτοικοι εγκλωβίστηκαν στα σπίτια τους λόγω πλημμύρας
Ήβη Αδάμου: Αποθεώθηκε στην συναυλία της, στη Σερβία- Ουρές εκατοντάδων ανθρώπων [βίντεο]