Ατελείωτες σειρές αεροσκαφών, «παρκαρισμένων» στη σειρά, αναγκαστικά παροπλισμένων λόγω των απαγορεύσεων πτήσεων για να σταματήσει η διασπορά του κορονοϊού.
Ο κλάδος των αερομεταφορών ήταν ο πρώτος που επλήγη από την αναγκαστική καραντίνα στην οποία τέθηκαν οι περισσότερες χώρες του κόσμου μόλις άρχισε να εξαπλώνεται το μεγάλο κύμα της πανδημίας. Τα αεροπορικά ταξίδια διακόπηκαν απότομα, βυθίζοντας σε πρωτοφανή κρίση τις εταιρίες, που τώρα μελετούν σχέδια «επαναφοράς» προσφέροντας ασφάλεια στους επιβάτες.
Ορισμένες μεγάλες εταιρίες έχουν ήδη προτείνει το σχεδιασμό των «ταξιδιών στην εποχή του κορονοϊού», κάνοντας πρόβες και προσομοιώσεις με αεροσυνοδούς και επιβάτες. Η εταιρία Emirates παρουσίασε στην ιστοσελίδα της τα σχέδια για ασφαλή αεροπορικά ταξίδια, προτείνοντας μέτρα που θα περιορίσουν την έκθεση σε πιθανό κρούσμα μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους. Ανάμεσα στους επιβάτες θα μεσολαβούν κενές θέσεις, ενώ μέσα στην καμπίνα θα απαγορεύονται αποσκευές ώστε να περιοριστεί όσο το δυνατόν η μετάδοση του κορονοϊού.
Στα μέτρα που έχει προβλέψει η εταιρία του Ντουμπάι, σύμφωνα με το Bloomberg, εκτός της φυσικής απόστασης των επιβατών από τη στιγμή που φθάνουν στην αίθουσα του αεροδρομίου, θα συναντούν προσωπικό με μάσκες και γάντια, ενώ ειδικές στολές και προστατευτικό κάλυμμα προσώπου θα φορά όλο το πλήρωμα του αεροσκάφους. Οι επιβάτες πρέπει να φορούν μάσκες και γάντια καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού και στην καμπίνα θα μπορούν να έχουν μαζί τους μόνο φορητό υπολογιστή, τσάντα ή χαρτοφύλακα και παιδικά είδη (αφού τα πάντα έχουν απολυμανθεί).
Ρωσία: Η άδεια των ΗΠΑ στην Ουκρανία για χρησιμοποίηση πυραύλων μπορεί να οδηγήσει στον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο
Ορισμένες εταιρίες στο εξωτερικό -όπως ο ιταλικός οίκος σχεδιασμού εσωτερικών χώρων Avio Interiors- κάνουν προτάσεις για ταξίδια με μεγαλύτερη ασφάλεια παρουσιάζοντας θέσεις με πλαστικά χωρίσματα. Ενδέχεται να υιοθετηθούν από εταιρίες τα σχέδια αυτά, ώστε να προσφέρουν στους επιβάτες μεγαλύτερη ασφάλεια.
Ο κορονοϊός προκάλεσε τη μεγαλύτερη πτώση στα έσοδα των αεροπορικών εταιριών εδώ και πολλές δεκαετίες – η προσωρινή πτώση που προκλήθηκε με τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ, θεωρείται «μηδαμινή» μπροστά στη σημερινή καταστροφή, τονίζουν οι ειδικοί. Με το σχεδόν 80% των πτήσεων διεθνώς να έχουν ανασταλεί, η κατάσταση που θα διαμορφωθεί μετά την καραντίνα θα είναι «μεταπολεμική».
Δεκάδες χιλιάδες αεροσκάφη παραμένουν στο έδαφος, όπως αναφέρει το ινστιτούτο έρευνας Cirium, προσθέτοντας ότι το κόστος για τις εταιρίες θα είναι τεράστιο όταν αποφασίσουν να επανεκκινήσουν αυτούς τους στόλους. Θα απαιτηθούν έλεγχοι και σοβαρές εργασίες στα αεροσκάφη καθώς θα υπάρχουν πολλές «αβαρίες» από την καθήλωσή τους και από τις καιρικές συνθήκες. Πολλές αεροπορικές εταιρίες αντιμετωπίζουν ακόμα και την απειλή πτώχευσης τους ερχόμενους μήνες. Ηδη, ορισμένες μικρές εταιρίες κήρυξαν πτώχευση, ενώ ακόμη και οι πιο εύρωστες θα πορευτούν με κρατική βοήθεια, διαφορετικά δεν θα ορθοποδήσουν. Για παράδειγμα, οι αεροπορικές εταιρίες των ΗΠΑ ζητούν πάνω από 60 δισεκατομμύρια δολάρια σε προγράμματα διάσωσης από την κυβέρνηση.
Τελευταίο «θύμα» του κορονοϊού ήταν η Virgin Australia, που ανήκει κατά ένα μέρος στον όμιλο του σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον. Η Virgin Australia κήρυξε στάση πληρωμών καθώς δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις μεγάλες απώλειες από την παγκόσμια πανδημία. Οι αεροσυνοδοί αεροσκάφους της εταιρίας έστειλαν ένα βίντεο αποχαιρετισμού στην τελευταία πτήση της. Η αεροπορική εταιρία απέτυχε να πάρει ένα δάνειο από την αυστραλιανή κυβέρνηση και τώρα αναζητά νέους αγοραστές.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου