«Κατά τη διάρκεια των ερευνών διαπιστώθηκαν ομοιότητες στην πτήση 302 της Ethiopian Airlines και 610 της Lion Air, οι οποίες θα ερευνηθούν περαιτέρω» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το γαλλικό Γραφείο Ερευνών και Ανάλυσης για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας, γνωστό ως «BEA».
Αξιωματούχος που δεν θέλησε να κατονομαστεί και μίλησε στο Reuters ανέφερε πως τα δεδομένα είναι «πολύ, πολύ όμοια» στα μαύρα κουτιά των δύο αεροσκαφών για την γωνία προσβολής ή αλλιώς γωνία απώλειας στήριξης, η οποία όταν δεν είναι στο σωστό σημείο φέρνει την απώλεια στήριξης του αεροσκάφους.*
Η πληροφορία για ομοιότητες στα δύο αεροπορικά δυστυχήματα είχε κυκλοφορήσει από την Κυριακή και την Δευτέρα επιβεβαιώθηκε και επισήμως από τους ερευνητές που καλούνται να διαλευκάνουν τα αίτια της συντριβής.
«Κατά τη διάρκεια της έρευνας στον καταγραφέα δεδομένων πτήσης (FDR), παρατηρήθηκαν σαφείς ομοιότητες μεταξύ της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines και της πτήσης 610 της Lion Air», είχε δηλώσει η υπουργός Μεταφορών της Αιθιοπίας, Νταγκμαουίτ Μόγκες.
Τα Boeing 737 MAX εγκρίθηκαν από τη… Boeing
Οι αεροπορικές τραγωδίες της Ethiopian Airlines στην Αιθιοπία και της Lion Air στην Ινδονησία έγιναν η αφορμή για να «ανοίξει ο ασκός του Αιόλου» για την Boeing.
Πλέον στο στόχαστρο βρίσκεται η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), αφού εκείνη δίνει την άδεια για να τεθούν σε υπηρεσία τα αεροπλάνα.
Μετά τα δυστυχήματα με τα καινούρια Boeing 737 MAX 8, διαπιστώθηκε πως τα τελευταία δέκα χρόνια η FAA δεν δίνει η ίδια τα πιστοποιητικά για να βγουν σε κυκλοφορία τα αεροπλάνα, αλλά oι ίδιες οι εταιρείες αεροναυπηγικής σε συνεργασία με την FAA και εξωτερικούς εμπειρογνώμονες!
Πρόκειται για τη διαδικασία ODA (Organization Designation Authorization).
Για τα αεροσκάφη της Boeing, υπάλληλοι της ίδιας της εταιρείας που ορίζονται από την FAA, βοηθούν στη διαδικασία έγκρισης των αεροσκαφών (σχεδιασμός, παραγωγή, δοκιμαστικές πτήσεις, συντήρηση και λειτουργία διαφόρων συστημάτων) που κατασκευάζουν οι εργοδότες τους και στην πιστοποίηση της εκπαίδευσης των πιλότων στα νέα αεροσκάφη.
Πηγές της αεροπορικής βιομηχανίας δήλωσαν στο Γαλλικό Πρακτορείο πως η συγκεκριμένη τάση για τα πιστοποιητικά που δίνονται σε συνεργασία με τις ίδιες τις εταιρείες παραγωγής, ενισχύθηκε λόγω περικοπών των κονδυλίων στην FAA και της αύξησης του όγκου εργασίας.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τα Boeing 737 MAX 8 αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα διότι η εταιρεία, στην προσπάθειά της να επιταχύνει την κυκλοφορία για να προλάβει τα Airbus A320 neo, επιτάχυνε τις διαδικασίες.
*Η υπέρβαση της μέγιστης γωνίας προσβολής που προκαλεί την απώλεια στήριξης, είναι ουσιαστικά μία κατάσταση κατά την οποία το αεροσκάφος ξεπερνά τη γωνία που πρέπει να έχει για να πετάξει που προκύπτει από τους νόμους της αεροδυναμικής, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δυσμενείς συνθήκες και πολλές φορές μοιραίες λόγω της απώλειας στήριξης του αεροσκάφους. Πλέον η αεροναυπηγική έχει προχωρήσει και αεροσκάφη που πέφτουν σε απώλεια στήριξης έχουν συνήθως τη δυνατότητα επαναφοράς σε ομαλές συνθήκες πτήσεις. Επίσης η χρησιμοποίηση κατάλληλων μηχανισμών επιτρέπει στον πιλότο να αντιληφθεί έγκαιρα ότι επίκειται απώλεια στήριξης και του παρέχει το χρόνο για να προβεί στις απαιτούμενες για την περίσταση ενέργειες. Τέλος με τα χρησιμοποιούμενα σύγχρονα συστήματα αυτοματισμού, το ίδιο το αεροπλάνο αυτοαμύνεται χωρίς να αναμένει την επέμβαση του χειριστή, όταν οι συνθήκες πτήσεις το οδηγούν σε απώλεια στήριξης.