Σύμφωνα με αποκάλυψη του Κογκρέσου, η εταιρεία Alphabet, θυγατρική της Google, ότι το 2018 δαπάνησε 21,2 εκατομμύρια δολάρια, για επηρεασμό στις κυβερνητικές αποφάσεις, σημειώνοντας ρεκόρ σε σχέση με όλες τις άλλες χρονιές, ξεπερνώντας κάθε άλλη εταιρεία.
Το Facebook δαπάνησε σχεδόν 13 εκατ. δολάρια για lobbying, καθώς τα σκάνδαλα για παραβίαση της ιδιωτικότητας, η κατάθεση του Ζούκερμπεργκ στο Κογκρέσο, αλλά και η αδυναμία ορθής διαχείρισης των δεδομένων προσέλκυσαν πολύ αρνητική δημοσιότητα για τον βασιλιά των social media. Το προηγούμενο ρεκόρ του είχε καταγραφεί το 2017, όταν είχε δαπανήσει περισσότερα από 11,5 εκατ. δολάρια για τον ίδιο λόγο.
Τα διάφορα σκάνδαλα που είδαν το φως της δημοσιότητας το 2018 από τα ΜΜΕ έθεσαν τις Google και Facebook στο επίκεντρο της προσοχής, με τις αμερικάνικες αρχές να τις ερευνούν για υποθέσεις παραβίασης της ιδιωτικότητας, ελεύθερου ανταγωνισμού, παραπληροφόρησες, πολιτικές μεροληψίες κ.ά.
Πολλοί κριτικοί των τεχνολογικών κολοσσών ισχυρίζονται μάλιστα ότι πλέον έχουν εξελιχθεί υπερβολικά, με διάφορους πολιτικούς και οργανισμούς, από την δεξιά και την αριστερά να ζητάνε τον κατακερματισμό τους.
H Google συνήθως είναι η νούμερο ένα εταιρεία όσον αφορά το lobbying ξεπερνώντας τις περισσότερες χρονιές κάθε άλλη. Ο διευθύνων σύμβουλός της όμως, Σούνταρ Πιτσάι, κλήθηκε και αυτός στην επιτροπή του Κογκρέσου μετά από κατηγορίες για χρήση αλγορίθμων προκατειλημμένων κατά συντηριτικών απόψεων, γεγονός μάλιστα που κατέκρινε και ο πρόεδρος Τραμπ.
Παράλληλα οι Microsoft και Apple, που απέφυγαν ως επί το πλείστον τη δημόσια δυσφήμιση, δαπάνησαν μόλις 9,52 εκατ. δολάρια(περισσότερα από τα 8,5 εκατ. δολ. του 2017, αλλά λιγότερα από το ρεκόρ των 10,5 εκατ. δολ. το 2013) και 6,62 εκατ. (λιγότερα και από τα 7,15 εκατ. δολ. που είχε δαπανήσει το 2017) αντίστοιχα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ