Το σενάριο της ταινίας συνυπογράφεται από τον Ευθύμη Φιλίππου και αφηγείται τρεις διαφορετικές ιστορίες στη Νέα Ορλεάνη. Η πρώτη αφορά στη σχέση εξουσίας ενός εργοδότη με τον υπάλληλό του, στη δεύτερη μια γυναίκα επιστρέφει μετά από ένα μεγάλο διάστημα που ήταν αγνοούμενη, αλλά ο σύζυγός της γρήγορα αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι η γυναίκα που γνώριζε και στην τρίτη μεταφερόμαστε στην αναζήτηση ενός πνευματικού ηγέτη που θα επαναφέρει στη ζωή τους νεκρούς.
Οι κριτικές είναι και πάλι εγκωμιαστικές για τον Γιώργο Λάνθιμο και τη δεμένη ομάδα των ηθοποιών του που εξυπηρετούν το «όραμά» του, αλλά δεν λείπουν τα αρνητικά σχόλια που μιλάνε «για έλλειψη νοήματος», ενώ κάποιοι κάνουν λόγο για σαφώς κατώτερη προσπάθεια από το «Poor things».
Σε αυτή την ταινία ο Λάνθιμος δείχνει να επιστρέφει στις παλαιότερες αφηγήσεις του προσπαθώντας να σοκάρει τον θεατή με την κλινική και ψυχρή ατμόσφαιρα που γνωρίσαμε στο «Ο θάνατος του ιερού ελαφιού» ή στον «Κυνόδοντα», σαν μια απόπειρα να ξεφορτωθεί από πάνω του τη λάμψη και την παγκόσμια αναγνώριση που του έφεραν ταινίες σαν την «Ευνοούμενη» και το «Poor things».
Οι σκηνές σεξ, βίας και ακρωτηριασμού στις «Ιστορίες καλοσύνης» μένουν στη μνήμη, λένε στις Κάννες και φέρνουν στο νου το σοκ που έχουν προκαλέσει στο κοινό του φεστιβάλ στο παρελθόν σκηνοθέτες σαν τον Λαρς φον Τρίερ και τον Γκασπάρ Νοέ. Ο ίδιος ο Λάνθιμος τόνισε στη συνέντευξη Τύπου ότι «εμπνεύστηκα αυτή την ταινία διαβάζοντας την ιστορία του Καλιγούλα. Αναρωτήθηκα πώς ένας άνθρωπος ασκεί εξουσία πάνω στους άλλους. Πώς στις μέρες ένας άνθρωπος μπορεί να ασκεί πλήρη έλεγχο στους άλλους και να ορίζει τι θα φάνε ή ποιον θα παντρευτούν».
Μανούσος Μανουσάκης: Ο σκηνοθέτης που ύμνησε τον απαγορευμένο έρωτα και τίναξε τα μηχανάκια τηλεθέασης στον αέρα
Ο Ελληνας σκηνοθέτης δήλωσε επίσης «τυχερός που μπορώ να κάνω τις ταινίες που κάνω όλα αυτά τα χρόνια, από τις ελληνικές ταινίες που ήταν χωρίς καθόλου budget με την προσφορά φίλων μέχρι τις αγγλόφωνες ταινίες στις οποίες στράφηκα για να μπορέσω να βρω μέσα και περισσότερα χρήματα. Θέλω να έχω δημιουργική ελευθερία και να δουλεύω με ανθρώπους που εμπιστεύομαι. Μέχρι τώρα ήμουν πολύ τυχερός», υπογράμμισε.
Από την πλευρά της η Εμα Στόουν δήλωσε φεμινίστρια και πρόσθεσε ότι «δεν κάνω ποτέ μια ταινία για το μήνυμά της, αλλά επειδή με ενδιαφέρει σαν ηθοποιός, για το χαρακτήρα και την ιστορία». Οι «Ιστορίες καλοσύνης» θα κάνουν πρεμιέρα στη χώρα μας στις 30 Μαΐου.
Κόπολα, Γκιρ και Μπλάνσετ
Από το κόκκινο χαλί του φεστιβάλ έχουν περάσει μέχρι τώρα σπουδαίοι σκηνοθέτες σαν τον Τζορτζ Μίλερ για το «Furiosa: A Mad Max Saga», που κι αυτό κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 30 Μαΐου, και τον Φράνσις Φορντ Κόπολα για το «Megalopolis», που δίχασε έντονα τους κριτικούς, αλλά και ο Ρίτσαρντ Γκιρ με την Ούμα Θέρμαν για το «Oh Canada» του Πολ Σρέιντερ, η Κέιτ Μπλάνσετ για το «Rumors» του Γκάι Μάντιν, η ποπ σταρ Σελίνα Γκόμεζ για το «Emilia Perez» του Zακ Οντιάρ, ο Μπάρι Κιόγκαν για το «Bird» της Αντρεα Αρνολντ κ.ά.
Ακολουθούν ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ με το «The shrouds», με τους Βενσάν Κασέλ και Ντάιαν Κρούγκερ, ο Πάολο Σορεντίνο με το «Parthenope» και τους Γκάρι Ολντμαν και Στεφανία Σαντρέλι, το «The seed of the sacred fig» του Ιρανού Μοχάμεντ Ρασούλοφ, ο οποίος κατάφερε να περάσει τα σύνορα της χώρας του πριν εκτίσει την ποινή φυλάκισης 8 ετών που του επεβλήθη κ.ά. Το Φεστιβάλ συνεχίζεται έως τις 25 Μαΐου.
Ειδήσεις σήμερα
Ενδοοικογενειακή βία: Το «Panic Button» επεκτείνεται σε ολόκληρη τη χώρα
Πανελλήνιες Εξετάσεις: Οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
«Ο Κωνσταντίνος Αργυρός θα τραγουδήσει στον γάμο του Κασσελάκη»
Τατιάνα Μπλάτνικ: Αγνοείται ο πατριός της στο Μαλιμπού – Έκκληση από τις Αρχές του Μαλιμπού