Στα 80 του, τον ερχόμενο Νοέμβριο γίνεται 81, ο Μάρτιν Σκορσέζε υπογράφει το πρώτο του «γουέστερν», καθώς αφηγείται την ιστορία των μελών της ινδιάνικης φυλής Osage της Οκλαχόμα, όταν στις αρχές του 20ού αιώνα εντοπίστηκαν τεράστια κοιτάσματα πετρελαίου στην περιοχή τους. Αυτό θα τους έκανε τους πλουσιότερους κατοίκους της Αμερικής, αν δεν κατέφθαναν στην περιοχή λευκοί τυχοδιώκτες, που κατάφεραν να αρπάξουν τον πλούτο από τα χέρια τους χρησιμοποιώντας κάθε μέσο.
Στους «Δολοφόνους του ανθισμένου φεγγαριού» ο Σκορσέζε φέρνει τους δύο πιο αγαπημένους πρωταγωνιστές της φιλμογραφίας του, τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Λεονάρντο Ντι Κάπριο, μπροστά στην ίδια κάμερα, ενώ ανάμεσά τους θα δούμε τη Λίλι Γκλάντστοουν, η οποία μάλλον θα πρέπει να προετοιμάζεται να γίνει η πρώτη ιθαγενής Αμερικανίδα με υποψηφιότητα για Όσκαρ ερμηνείας.
Ο ίδιος ο Μάρτιν Σκορσέζε υποστηρίζει ότι οι «Δολοφόνοι» είναι ένα παράδειγμα του τι εννοεί όταν λέει ότι λείπει από τη σύγχρονη κινηματογραφική παραγωγή η «υψηλού προϋπολογισμού σοβαρή δουλειά». Οι «Δολοφόνοι» είναι μια ταινία που φτάνει σε διάρκεια σχεδόν τις τρεισήμισι ώρες και αποτελεί την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Ντέιβιντ Γκραν, που κυκλοφόρησε το 2017.
Μανούσος Μανουσάκης: Ο σκηνοθέτης που ύμνησε τον απαγορευμένο έρωτα και τίναξε τα μηχανάκια τηλεθέασης στον αέρα
Η παραγωγή της ταινίας φέρεται να κόστισε περί τα 200 εκατ. δολάρια στην Apple Original Films και μετά την πρεμιέρα της ταινίας στις αίθουσες στις 19 Οκτωβρίου θα είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα Apple TV+. «Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είμαι αυτός που είμαι και για αυτόν τον λόγο η Apple με άφησε ήσυχο να γυρίσω την ταινία που ήθελα. Ομως, είμαι 80 χρόνων πλέον και έχω τη δυνατότητα να γυρίζω ταινίες χωρίς να έχω κάποιον πάνω από το κεφάλι μου. Αν η Apple με τσέκαρε χωρίς να το καταλάβω, το έκανε ήσυχα, χωρίς να μιλά», διαβεβαιώνει.
Οσο για το μέλλον της σκοτεινής αίθουσας, ο Σκορσέζε δείχνει με νόημα την επιτυχία του φετινού καλοκαιριού, όπου δύο φιλόδοξες ταινίες κατάφεραν να ξαναφέρουν τον κόσμο μπροστά από τη μεγάλη οθόνη. «Αυτός ο συνδυασμός του “Oppenheimer” και της “Barbie” ήταν σπουδαίος. Ηταν η τέλεια καταιγίδα, αν και δεν μου αρέσει αυτή η έκφραση. Οι ταινίες ήρθαν την κατάλληλη στιγμή και το πιο σημαντικό από όλα, το κοινό ανταποκρίθηκε. Αυτό είναι σπουδαίο», λέει και εκμυστηρεύεται ότι ο ίδιος δεν έχει ακόμα προλάβει να δει τις δύο ταινίες.
«Θαυμάζω τη δουλειά του Κρίστοφερ Νόλαν και, από την άλλη μεριά, η Μάργκο Ρόμπι ξεκίνησε μαζί μου με τον “Λύκο της Wall Street”. Επιπλέον, ο Ροντρίγκο Πριέτο, που ήταν διευθυντής φωτογραφίας στην ταινία μου, αμέσως μετά τα δικά μας γυρίσματα δούλεψε στην “Barbie”. Όλοι αυτοί είναι δικοί μου άνθρωποι», λέει.
Όπως, φυσικά, είναι και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, που γνωρίζονται από τα 16 τους χρόνια και οι «Δολοφόνοι» είναι η δέκατη συνεργασία τους.
«Όταν κάναμε τους “Κακόφημους δρόμους” και τον “Ταξιτζή”, συνειδητοποιήσαμε ότι μας ενδιαφέρουν τα ίδια θέματα, όπως οι ψυχολογικές και συναισθηματικές συγκρούσεις στους ανθρώπους, στους ήρωες, σ’ εμάς τους ίδιους. Είναι ο μόνος εν ζωή που ξέρει πολύ καλά από πού προέρχομαι ως παιδί και νέος άνθρωπος. Από νωρίς νιώσαμε εμπιστοσύνη ο ένας για τον άλλο, παρακινούσαμε ο ένας τον άλλο να κάνει όσα δεν τολμούσε έως τότε και δεν μας αφορά η ματαιοδοξία. Σε όλες τις κόντρες με τα στούντιο ήταν πάντα εκεί να προστατεύσει εμένα και την ταινία μας. Δεν πήγαινε με την πλευρά του στούντιο, όπως θα έκανε οποιοσδήποτε άλλος στη θέση του», αναφέρει.
Ειδήσεις σήμερα
Μπρίτνεϊ Σπίαρς – Τζάστιν Τίμπερλεϊκ: Νέες «σοκαριστικές» αποκαλύψεις για το διαζύγιο τους
Καυγάδες και Ανατροπές για 4 ζώδια – Το τετράγωνο Ήλιου-Ουρανού έφερε εντάσεις