ΜΙΚΡΗ ΜΑΜΑ ****
(PETITE MAMAN)
ΓΑΛΛΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΕΛΙΝ ΣΙΑΜΑ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΖΟΖΕΦΙΝ ΣΑΝΖ, ΓΚΑΜΠΡΙΕΛ ΣΑΝΖ
Η 8χρονη Νελί έχει μόλις χάσει τη γιαγιά της και νιώθει ότι δεν κατάφερε να την αποχαιρετήσει όπως θα ήθελε, καθώς το μοιραίο γεγονός έγινε κάπως αναπάντεχα. Πηγαίνοντας στο σπίτι της στο δάσος με τους γονείς της για να μαζέψουν τα πράγματά της, γνωρίζει ένα συνομήλικο κορίτσι που φτιάχνει μια καλύβα και έχει το ίδιο όνομα με τη μητέρα της, Μαριόν. Τα δυο κορίτσια θα γίνουν πολύ καλές φίλες, θα περάσουν αρκετό χρόνο μαζί τις λίγες μέρες που η Νελί θα βρίσκεται εκεί και κάποιες συμπτώσεις (;) δεν θα περάσουν απαρατήρητες.
Η Σελίν Σιαμά έχει ήδη διαγράψει μια πολύ καλή πορεία με ταινίες όπως το «Girlhood» και το «Πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται», αλλά εδώ δείχνει τη μαεστρία της υπογράφοντας ένα ρεαλιστικό παραμύθι που θα μπορούσε να θεωρήσει κανείς ότι στηρίζεται στο μεταφυσικό στοιχείο, αλλά ποτέ δεν παραδίδεται σε αυτό. Είναι εξαιρετικός ο τρόπος που επιλέγει να αφηγηθεί αυτή την ιστορία που με το ένα πόδι πατάει στο φανταστικό στοιχείο και με το άλλο πατάει πολύ σταθερά στο νατουραλισμό και στην πραγματικότητα που μπορούμε να αγγίξουμε γύρω μας. Την ίδια στιγμή κινηματογραφεί ιδανικά δυο μικρά κορίτσια να παίζουν, να γελάνε, να προσπαθούν να μαγειρέψουν, να νιώθουν συστολή στην παρουσία των μεγάλων, να επιζητούν τη στοργική αγκαλιά, να νιώθουν ασφάλεια σε αυτή, να χαμογελάνε με ικανοποίηση όταν καταφέρνουν να φτιάξουν μια κατασκευή. Οταν δε έρχεται και η ώρα των εξομολογήσεων, τα συναισθήματα που προκαλούν μετριούνται σε μεγατόνους. Οι συγκινήσεις είναι κάτι παραπάνω από έντονες χωρίς να χειραγωγούν. Μια από τις ταινίες της χρονιάς που έρχεται στην εκπνοή της και την κλείνει ιδανικά.
ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Η ΑΝΝΑ ΦΡΑΝΚ **1/2
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
(WHERE IS ANNA FRANK)
ΒΕΛΓΙΟ, 2021
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΡΙ ΦΟΛΜΑΝ
Αν και ο τίτλος της ταινίας επικεντρώνει στην Αννα Φρανκ, ο Αρι Φόλμαν του εξαιρετικού «Βαλς με τον Μπασίρ» αναδεικνύει ως βασική πρωταγωνίστριά του την Κίτι, τη φανταστική φίλη της Αννα Φρανκ στην οποία η τελευταία απηύθυνε τις σκέψεις και τις απορίες της στο θρυλικό ημερολόγιό της. Και με την Κίτι ως ουσιαστική πρωταγωνίστρια να περιηγείται στο σύγχρονο Αμστερνταμ, ο Φόλμαν συνδέει εκείνη την ιστορία με το τώρα, και ιδιαίτερα με το προσφυγικό δράμα που συνεχίζει να εξελίσσεται όσο υπάρχουν άνθρωποι που χάνουν βίαια τις εστίες τους. Η Κίτι έχει δραπετεύσει από τις σελίδες του ημερολογίου της Αννα Φρανκ και οκτώ δεκαετίες μετά προσπαθεί να διαπιστώσει τι έχει συμβεί στην κοπέλα που την εμπνεύστηκε και την οικογένειά της, αλλά και να κατανοήσει τον κόσμο μέσα στον οποίο τώρα βρίσκεται. Σε αυτή την Οδύσσεια, η Κίτι θα γνωρίσει τη σκληρή πραγματικότητα της Ευρώπης του 21ου αιώνα και θα πάρει θέση απέναντι στο συνάνθρωπο.
Η εκτέλεση είναι ασφαλώς εξαιρετική, καθώς το animation του Αρι Φόλμαν είναι γεμάτο ζωντάνια και χρώμα παρά το γκρίζο background στο οποίο εξελίσσεται η ιστορία. Η ίδια η ιστορία όμως είναι εκείνη που δεν ανταποκρίνεται σε όλη την τεχνική δουλειά που έχει γίνει. Ο Φόλμαν χάνει το χρόνο του στο μεγαλύτερο μέρος της αφήγησης και τις καλές του ιδέες τις κρατάει μόνο για την τελευταία πράξη, όπου πραγματικά καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
- Ντράφι: Απαγωγή της τίγρεως βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. πίσω από το θρίλερ με τον επιχειρηματία
- Όμικρον: Εκτός ελέγχου η μετάλλαξη – Ρεκόρ κρουσμάτων σε Ευρώπη και ΗΠΑ
- Νέα μέτρα από σήμερα: Φαγητό έως 12, ρεβεγιόν έως 02.00, χωρίς μουσική και καθισμένοι
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr