THE HAND OF GOD ***
(ΙΤΑΛΙΑ, 2021)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΑΟΛΟ ΣΟΡΕΝΤΙΝΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΦΙΛΙΠΟ ΣΚΟΤΙ, ΤΟΝΙ ΣΕΡΒΙΛΟ
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 στη Νάπολη του Μαραντόνα, ο έφηβος Φαμπιέτο ζει μια οικογενειακή τραγωδία που θα τον αφήσει, μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του, μετέωρο ως προς την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει στη ζωή του.
Ο σπουδαίος Σορεντίνο παραδίδει σεμινάρια στο πρώτο μισό της ταινίας, δείχνοντας με απλά βήματα πως ένας σκηνοθέτης μπορεί να εισχωρήσει τόσο βαθιά και αυθεντικά στην καθημερινότητα και τις συνήθειες μιας μικροαστικής οικογένειας. Είναι όλο βιωμένο και φαίνεται. Εκεί που μας τα χαλάει όμως είναι στην τελευταία πράξη. Η ταινία σέρνεται χωρίς προσανατολισμό και μοιάζει να μην ξέρει με ποιον τρόπο να ρίξει τίτλους τέλους. Μεγάλη, χαμένη ευκαιρία από αυτές που ο Ντιέγκο δεν θα έχανε ούτε με κλειστά μάτια.
Η ΝΥΜΦΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ***
(UNDINE)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΠΕΤΣΟΛΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΠΟΛΑ ΜΠΙΡ, ΦΡΑΝΤΖ ΡΟΓΚΟΦΣΚΙ
Στο μύθο της Νύμφης του Νερού που είναι καταδικασμένη να σκοτώνει το σύντροφό της όταν εκείνος την απατά και να επιστρέφει στο νερό, βασίζεται ο διακεκριμένος Γερμανός Κρίστιαν Πέτσολντ στην τελευταία του ταινία. Την τοποθετεί φυσικά στο Βερολίνο, που είναι χτισμένο πάνω στο νερό, και τη μετασχηματίζει έτσι, ώστε να προκύψει μια ερωτική ιστορία που δεν έχει ιδιαίτερες εμπνεύσεις, αλλά με τη συμβολή των πρωταγωνιστών του τραβάει τα βλέμματα. Η αλήθεια είναι ότι η Πόλα Μπιρ και ο Φραντζ Ρογκόφσκι, που πρωταγωνίστησαν και στην προηγούμενη ταινία του Πέτσολντ, «Transit», δείχνουν να έχουν εξαιρετική χημεία. Από την πρώτη στιγμή που τα βλέμματά τους συναντιούνται, μοιάζουν να είναι πλασμένοι ο ένας για τον άλλον. Η λαχτάρα τους για το επόμενο ραντεβού, η απόγνωσή τους όταν χωρίζουν το πρωί για να πάνε στη δουλειά, οι αβίαστες αγκαλιές τους όταν περπατάνε στο Βερολίνο είναι ο αληθινός μαγνήτης αυτής της ταινίας, που μοιάζει να αρκείται σε αυτό και να μην προσπαθεί πραγματικά για κάτι παραπάνω.
ΓΑΛΛΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ***
(THE FRENCH DISPATCH)
ΗΠΑ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΓΟΥΕΣ ΑΝΤΕΡΣΟΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΠΙΛ ΜΑΡΕΪ, ΤΙΛΝΤΑ ΣΟΥΙΝΤΟΝ, ΛΕΑ ΣΕΝΤΟΥ
Σε ένα περιοδικό με βάση μια φανταστική πόλη της Γαλλίας, στο οποίο γράφουν Αμερικανοί δημοσιογράφοι και άλλοι ιδιόμορφοι χαρακτήρες, επικεντρώνει η νέα ταινία του Γουές Αντερσον, που και αυτή ταλαιπωρήθηκε από την πανδημία με αρκετές αναβολές στην πρεμιέρα της. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης χωρίζει την ταινία ανάλογα με τις ιστορίες που μπορεί κανείς να διαβάσει στο περιοδικό. Ιστορίες που ξεφεύγουν φυσικά από την πεπατημένη και αναδεικνύουν τα πρόσωπα πίσω από τις αφορμές που έχουν κάνουν με τις τέχνες, τη γαστριμαργία, τα νεολαιίστικα κινήματα.
Ο Αντερσον εδώ αφήνει τη φαντασία του να καλπάσει, φορτώνοντας κάθε ιστορία του με αμέτρητες πληροφορίες και παρατηρήσεις που πέφτουν με ρυθμό πολυβόλου, με το μοντάζ να ακολουθεί και να συναγωνίζεται σε ρυθμούς την αφήγηση. Μέχρι και το animation πέφτει για λίγο στη… μάχη. Η χρωματική του παλέτα είναι η γνωστή και μη εξαιρετέα, ενώ ο γνωστός θίασος των πρωταγωνιστών του είναι και πάλι σε φόρμα, σε πλήρη συντονισμό με τις προσταγές του μοντάζ και του φρενήρους ρυθμού που δίνει ο σκηνοθέτης. Ο Αντερσον δεν κρύβει καμία έκπληξη εδώ, και το δικό του, μοναδικό σινεμά δίνει και πάλι το παρών σε όλο το εύρος του. Η διαφορά είναι ότι έχει πατήσει λίγο παραπάνω το γκάζι, ενώ η προσπάθειά του να χωρέσει τα πάντα μέσα σε κάτι παραπάνω από μιάμιση ώρα γίνεται σχεδόν αγχώδης. Προσθέστε και ότι σταδιακά οι ιστορίες χάνουν το ενδιαφέρον τους και ένα ερώτημα του τύπου «προς τι όλο αυτό;» πλανάται στην ατμόσφαιρα από ένα σημείο και μετά.
ΒΟΧ
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Ghostbusters: Afterlife **. Του Τζέισον Ράιτμαν με τους Κάρι Κουν, Πολ Ραντ
Η Κάλι και τα δύο παιδιά της, ο Τρέβορ και η Φοίβη, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σπίτι τους λόγω οικονομικών προβλημάτων και καταφεύγουν στην παρατημένη φάρμα του πατέρα της Κάλι στην Οκλαχόμα. Εκεί, η μικρή Φοίβη ανακαλύπτει ότι η περιοχή είναι γεμάτη φαντάσματα και πνεύματα και πηγαίνοντας στο υπόγειο του παππού της, που είναι ο πρώην Ghostbuster Ιγκον Σπίνγκλερ, ανακαλύπτει το οπλοστάσιο για να τα καταπολεμήσει.
Μέχρι να αρχίσει η κατά μέτωπο επίθεση στα φαντάσματα, η ταινία διατηρεί ωραίες ισορροπίες. Με πρωταγωνιστές τα παιδιά της Κάλι που βρίσκονται στην εφηβεία τους σε ένα ξένο περιβάλλον, ο Τζέισον Ράιτμαν έχει αξιοπρεπείς ιδέες που αφορούν στην προσαρμογή τους αλλά και στην προετοιμασία για τη «συνάντηση» με τα φαντάσματα χωρίς να εξυπνακίζει ιδιαίτερα. Στην τελευταία πράξη όμως, όπου προτεραιότητα δίνεται στα ψηφιακά εφέ και στη χωρίς μέτρο δράση, το οικοδόμημα καταρρέει άτσαλα, καθώς χάνει τον όποιο ειρμό είχε έως εκεί. Ακόμα και η επανεμφάνιση των τεσσάρων κλασικών Ghostbusters μοιάζει δύσκολο να περισώσει τη χαοτική κατάσταση του φινάλε.
Κλίφορντ, ο κόκκινος σκύλος. Του Γουόλτ Μπέκερ με τους Τζακ Γουάιτχολ, Ντάρμπιν Καμπ
Η μικρή Εμιλι έχει ήδη αρκετά προβλήματα στη ζωή της, ως το νέο κορίτσι στο ακριβό ιδιωτικό σχολείο όπου πηγαίνει. Οταν η μαμά της αναγκάζεται να αφήσει το σπίτι τους στο Σικάγο για επαγγελματικούς λόγους, η Εμιλι μένει στη φροντίδα του καλοπροαίρετου αλλά απελπιστικά ανεύθυνου θείου της, ο οποίος είναι ένας άνεργος γραφίστας που πάντα καταφέρνει να μπλέξει σε απίθανους μπελάδες.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
- Survivor: Κλειδώνουν σιγά σιγά οι διάσημοι του ριάλιτι
- Άλλος άνθρωπος πλέον η πρώην σύζυγος του Μπισμπίκη: Παραιτήθηκε από την δουλειά της, άλλαξε την εμφάνισή της
- Zώδια: Ποια επηρεάζονται από την ηλιακή έκλειψη στον Τοξότη – Προειδοποιεί η Άση Μπήλιου
- Το δώρο της Μενεγάκη για τα γενέθλια του γιου της – Ανοιχτοχέρα όπως πάντα
- Θέλξη: Έβαλε φωτιά στο πλατό του Μουτσινά [βίντεο]
- Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου συγκινεί: «Όταν είχα κορονοϊό, φοβήθηκα… Νόμιζα ότι δεν θα προλάβω να πω στον γιο μου όλα όσα ήθελα»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr