Τέλος, η ΕΡΤ ζητά από τους Ελληνες παραγωγούς, τις ταινίες των οποίων χρηματοδοτεί, να έχει αποκλειστικά δικαιώματα προβολής των ταινιών (πλην της κινηματογραφικής αίθουσας) για δύο χρόνια.
Πρόκειται για ρυθμίσεις που πυροδοτούν συζητήσεις στην κινηματογραφική κοινότητα και επισημάνθηκαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε διαδικτυακά η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.
«Αυτό που ζητάμε είναι χάραξη εθνικής κινηματογραφικής πολιτικής και συντονισμό μεταξύ των τριών εμπλεκομένων υπουργείων (Πολιτισμού, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προεδρίας της Κυβέρνησης)», λέει ο πρόεδρος της Ακαδημίας, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, ενώ η αντιπρόεδρος Ελίνα Ψύκου προσθέτει: «όπως ακριβώς υπάρχει οργανωμένη μέριμνα για τα τηλεοπτικά, έτσι θα θέλαμε να δούμε και οργανωμένη μέριμνα για τον κινηματογράφο».
Τη συνέντευξη Τύπου της Ακαδημίας παρακολούθησαν και αρκετά μέλη ενώσεων του κινηματογραφικού χώρου που με τις παρεμβάσεις τους έδειξαν να συντάσσονται με όσα ειπώθηκαν από τα μέλη του Δ.Σ. της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Ο πρόεδρος του ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων), Πάνος Παπαχατζής τόνισε ότι «είναι η πρώτη φορά που κυβέρνηση δεν συνομιλεί με τους φορείς του χώρου», ενώ οι ρυθμίσεις περνάνε με ελάχιστο περιθώριο διαβούλευσης.
«Τη στιγμή που στη Γαλλία για παράδειγμα ψάχνουν τρόπους φορολόγησης των ψηφιακών πλατφορμών προ όφελος της κινηματογραφίας τους, εδώ τους δίνουμε το δικαίωμα να κάνουν μεγάλες παραγωγές χωρίς να μένει στη χώρα ούτε ένα ευρώ. Και για να μην παρεξηγηθούμε, κι εμείς θέλουμε να γυρίζονται εδώ μεγάλες παραγωγές από το εξωτερικό και να χρηματοδοτούνται τα οπτικοακουστικά έργα αλλά όχι σε βάρος του ελληνικού σινεμά», υπογράμμισε ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος.
Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου μάλιστα δεν αποκλείει το ενδεχόμενο προσφυγής στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Από την πλευρά του, ο Πάνος Κουάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ (φορέας που υπάγεται στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης), τονίζει: «Σε οποιονδήποτε θέλει την Ελλάδα μικρή και κλειστή, εγώ είμαι απέναντι.
Η ρύθμιση που ψηφίστηκε για το cash rebate είναι μια ρύθμιση αναπτυξιακή που φέρνει δουλειές στη χώρα. Πρακτικά προβλέπει ένα μέρος της εργασίας που γίνεται εδώ από ξένες εταιρίες παραγωγής, να είναι επιλέξιμη δαπάνη.
Άγιος Έρωτας: Η Θάλεια μένει φυτό, ο Βασιλάκης παράλυτος και η Χριστίνα κάνει έρωτα με τον εκβιαστή του Παύλου
Αν για παράδειγμα έρθει στη χώρα μας ο Κρίστοφερ Νόλαν με τον Μπραντ Πιτ να γυρίσουν ταινία, το κομμάτι που αφορά την δαπάνη τους στην Ελλάδα, να είναι επιλέξιμη δαπάνη. Αυτό γίνεται σε πολλές άλλες χώρες στην Ευρώπη και σε όλο τον πλανήτη (Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία κ.α.) και για αυτό βλέπετε να γυρίζονται εκεί οι μεγάλου προϋπολογισμού ταινίες και όχι στη χώρα μας», λέει ο Πάνος Κουάνης στον «Ε.Τ.» και προσθέτει:
«Η ρύθμιση δεν αφορά στις ταινίες που γυρίζονται ως τώρα. Αφορά στις ταινίες που έχουν άνω των 8 εκατ. ευρώ επιλέξιμες δαπάνες. Μέχρι τώρα, όποια παραγωγή έχει γυρισθεί στην Ελλάδα δεν ξεπερνάει το 3,3 εκατ. ευρώ επιλέξιμη δαπάνη.
Αν τα τρία χρόνια που λειτουργεί το ΕΚΟΜΕ έχουμε καταφέρει να προσελκύσουμε παραγωγές της τάξης των 3 εκατομμυρίων ευρώ και κάτω, τώρα βάζουμε τον πήχυ ψηλότερα, στα 8 εκατ. ευρώ, δίνοντας ένα μπόνους στον ξένο παραγωγό για να τον προσελκύσουμε.
Γιατί τα Mission Impossible και τα Avengers και τα Fast & Furious γυρίζονται στην Ισλανδία και όχι εδώ; Αυτό δεν μας το εξηγούν εκείνοι που αντιτίθενται σε αυτή τη ρύθμιση», υπογραμμίζει ο Πάνος Κουάνης.
Κορωνοϊός: Εύθραυστη η επιδημιολογική κατάσταση λόγω διασωληνωμένων – Ανησυχία για την Αττική
Πέτσας: 429.000 εμβόλια έως τέλος Ιανουαρίου – Θα δίνεται πιστοποιητικό εμβολιασμού
Κορωνοϊός: Πλούσιοι και VIP έτοιμοι να πληρώσουν για το εμβόλιο
Από τα σχολεία θα αρχίσει η άρση του lockdown
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr