Γράφει η Ευανθία Καρρά
Το ET Magazine στο EleftherosTypos.gr, αυτή την εβδομάδα σας παρουσιάζει την ταινία για τη ζωή του Μακεδόνα στρατηλάτη που δεν βγήκε ποτέ στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Αδιαμφισβήτητα η ταινία «Αλέξανδρος» του 2004 που ξεδιπλωνόταν η ζωή του Μακεδόνα βασιλιά είχε μεγάλο ενδιαφέρον όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για όλο τον κόσμο. Μπορεί στην ταινία να αφήνονταν υπόνοιες για ομοφυλοφιλική σχέση μεταξύ του Μέγα Αλέξανδρου και του καρδιακού του φίλου Ηφαιστίωνα γεγονός που προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις ιδιαιτέρως στην Ελλάδα, ωστόσο η ταινία έχαιρε τεράστιας αποδοχής στο εξωτερικό. Και αυτό διότι η ζωή ενός προσώπου με τόσο μεγάλη επιρροή στον δυτικό κόσμο παρουσιάζει πάντα ενδιαφέρον.
Η πολυτάραχη και «γεμάτη» ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου έχει αποτελέσει πεδίο αντιπαραθέσεων. Το γεγονός όμως είναι ένα και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί: κατάφερε και έκανε πολλά μέσα σε λίγα μόλις χρόνια. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχουν βγει καλές αξιοπρεπείς ταινίες με τη ζωή του Μακεδόνα κατακτητή.
Ο Μέγας Αλέξανδρος κυβέρνησε την Ελληνιστική εποχή όταν κατέλαβε το μεγαλύτερο μέρος του τότε γνωστού κόσμου, από την Ελλάδα έως την Αίγυπτο και από την Περσία μέχρι την Ινδία. Ο στρατός του έφθανε τους 50.000 άνδρες που ήταν έτοιμοι για όλα. Όμως ο Αλέξανδρος πάνω στην ανάκαμψη της τεράστιας πορείας του, άφησε την τελευταία του πνοή, λίγες μέρες πριν κλείσει τα 33 του χρόνια.
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
Η ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου επιχειρήθηκε να γίνει ταινία δύο φορές στο Χόλιγουντ. Η πολλά υποσχόμενη ταινία του 2004, «Αλέξανδρος» του Όλιβερ Στόουν δεν ικανοποίησε το κοινό διότι ο Όλιβερ Στόουν στην προσπάθεια του να προλάβει την αντίπαλη παραγωγή που ετοιμαζόταν αρκέστηκε σε έναν επικό πόλεμο, σε αμφισεξουαλικές σχέσεις και πολιτικές ίντριγκες με τον Κόλιν Φάρελ πρωταγωνιστή. Και παρόλο που το καστ της ταινίας ήταν πολύ λαμπερό (Αντζελίνα Τζολί, Τζάρεντ Λέτο, Βαλ Κίλμερ, Ροζάριο Ντόσον, Κρίστοφερ Πλάμερ) και τα πολλά χρήματα που δαπανήθηκαν στην τεράστια παραγωγή, η ταινία ήταν χαώδης!
Ο «αντίπαλος» του Όλιβερ Στόουν ήταν το 2004 ο δημιουργός του Ρωμαίος και Ιουλιέτα και του Moulin Rouge, Μπαζ Λούρμαν. Ο Λούρμαν ήθελε τότε να κάνει αίσθηση δημιουργώντας μια επική ταινία μέσα από τη δική του ματιά και ευαισθησία.
Η συγκεκριμένη ταινία ήταν ιδέα του Λεονάρντο Ντι Κάπριο με τον οποίο ο Λούρμαν είχε συνεργαστεί στο παρελθόν, αφού ο ηθοποιός ονειρευόταν πως θα ενσαρκώσει αυτό τον ρόλο. Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο ήταν πεπεισμένος πως ο ρόλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου θα ήταν ο καλύτερος της καριέρας του. Στις αρχές του 2000 είχε καταφέρει να πάρει τα δικαιώματα του σεναρίου από τον Κρίστοφερ Μακ Κουάρι. Παρόλο που ο σκηνοθέτης ήθελε να αναλάβει την ταινία για τη ζωή του Μακεδόνα στρατηλάτη, ο Ντι Κάπριο επιθυμούσε να συνεργαστεί με έναν σκηνοθέτη που ήξερε. Αρχικά ήταν ο Μάρτιν Σκορσέζε που είχε δεχτεί να αναλάβει το σενάριο του Μακ Κουάρι, αφού είχε ήδη συνεργαστεί με τον Ντι Κάπριο στην ταινία Gangs of New York. Όμως τελικά παραχώρησε τη θέση του στον δημιουργό του Aviator, Μπαζ Λούρμαν.
Εκείνη την περίοδο ο Λούρμαν είχε αρχίσει τη δημιουργία του χαρακτήρα του Μεγάλο Αλεξάνδρου πάνω στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο και της Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Ολυμπιάδας.
Όμως ο Όλιβερ Στόουν που θαύμαζε τον Μέγα Αλέξανδρο από τη δεκαετία του ’70 πρόλαβε τον Λούρμαν και έβγαλε την ταινία πρώτος. Το 2005 ο Μπαζ Λούρμαν και ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο επιχείρησαν να κάνουν remake την ταινία του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε συνεργασία με τον παραγωγό του θρυλικού Hannibal Ντίνο ντε Λαουρέντις. Όμως το σχέδιο τους έμεινε στα σκαριά….
Τελικά ο Στόουν πήρε τη δόξα για τη χαώδη ταινία του Μεγάλου Αλεξάνδρου ενώ ο Λούρμαν επέστρεψε δυναμικά μετά από μερικά χρόνια, κάνοντας το Australia (2008) και το The Great Gatsby (2013) με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]