H αυτοκίνηση ρέπει προς τις μπαταρίες, αλλά η εποχή της αμιγούς και καθολικής ηλεκτροκίνησης θα αργήσει κάμποσα χρόνια ακόμα. Εκτός των παντός τύπου υβριδικών, μια ακόμη «ενδιάμεση» λύση είναι η χρήση εναλλακτικών καυσίμων στους θερμικούς κινητήρες, όπως το φυσικό αέριο. Τα σχετικά μοντέλα είναι πολλά, αρκετά από αυτά εισάγονται επίσημα στην Ελλάδα και η αλήθεια είναι ότι πολλοί αγνοούν την ύπαρξή τους, ή τα συγχέουν με την υγραεριοκίνηση.
Από τα αυτοκίνητα CNG (Compressed Natural Gas) που διατίθενται στην χώρα μας, ούτε λίγο αλλά πολύ, τέσσερα από αυτά παράγονται από τη Seat, που δείχνει ότι έχει πάρει πολύ σοβαρά το θέμα «φυσικό αέριο». Έκτος του Αrona αυτών των σελίδων, υπάρχουν ακόμα τα Mii, Ιbiza και Leon σε εκδόσεις CNG, γεγονός που μας κάνει να μιλάμε για μια πλήρη γκάμα. Κυρίως αν λάβουμε υπόψη ότι το Arona είναι και το πρώτο SUV που κινείται με φυσικό αέριο.
Και για να προτρέξουμε στο συμπέρασμα, θα πρέπει να πούμε ότι το μοναδικό κατασκευαστικό μειονέκτημα του Arona είναι ο περιορισμός του χώρου αποσκευών λόγω των δεξαμενών CNG που καταλαμβάνουν ένα μέρος του. Αλλά ακόμα κι έτσι, ακόμα και αν συνυπολογίσουμε το μικρό αριθμό των σταθμών ανεφοδιασμού που υπάρχουν στην Ελλάδα (αντίθετα με το εξωτερικό που η κατοχή και χρήση ενός τέτοιου μοντέλου δεν έχει πρακτικά προβλήματα), το οικονομικό όφελος καθιστά την αγορά του Arona μια εξαιρετική καλή ιδέα.
Για τα λεφτά τα κάνεις όλα
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Το αμάξωμα του Arona φυσικού αερίου, δεν διαφέρει –ουσιαστικά- σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, πλην του λόγοτυπου TGI στο πίσω μέρος. Για να είμαστε ακριβείς, ούτε εσωτερικά υπάρχει κάτι διαφορετικό και πάλι με μια εξαίρεση, αυτή του πίνακα οργάνων που έχει δύο δείκτες καύσιμου. Το μικρότερο των SUV της Seat, παραμένει το όμορφο και σύγχρονο αυτοκίνητο που ξέρουμε, με το εργονομικό, καλοφτιαγμένο εσωτερικό και τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκαζ είναι μειωμένη στα 282 λίτρα (από τα 400 των άλλων εκδόσεων), ωστόσο το σχήμα και το άνοιγμα επιτρέπουν την πλήρη εκμετάλλευσή του.
Ο τρικύλινδρος, 100άρης κινητήρας αποδίδει 90 ίππους, μόλις πέντε λιγότερους από την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα TSI της ίδιας χωρητικότητας, αλλά και από αυτή με τον diesel των 1.6 λίτρων. Το «κύριο» καύσιμο του TGI είναι το φυσικό αέριο που περιέχεται σε τρεις δεξαμενές, κατασκευασμένες από χάλυβα υψηλής αντοχής, που βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών και πληρούνται με 14.3 κιλά CNG. Ο κινητήρας καταναλώνει βενζίνη μόνο όταν δεν υπάρχει επάρκεια CNG, ή στις περιπτώσεις πολύ κρύων εκκινήσεων, με θερμοκρασία περιβάλλοντος κάτω των 10 βαθμών Κελσίου και για μικρό χρονικό διάστημα. Η μετάβαση από φυσικό αέριο σε βενζίνη και αντίστροφα γίνεται αυτόματα, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού και χωρίς να γίνεται αντιληπτή η εναλλαγή. Η χωρητικότητα του βοηθητικού –στην ουσία- ρεζερβουάρ βενζίνης, είναι 9 λίτρα.
Το μηχανικό σύνολο του Arona –που είναι πολλαπλώς τροποποιημένο και μεταξύ άλλων έχει μικρότερο turbo- προτιμάει τις μεσαίες στροφές, αλλά γενικά αποδίδει γραμμικά και «συνεργάζεται» πολύ καλά με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Αντίθετα όμως με τη διαφορά στην απόδοση που είναι ανεπαίσθητη, η κατανάλωση και το κόστος μετακίνησης είναι σημαντικά μειωμένα. Με βάση την τρέχουσα τιμή του φυσικού αερίου και την μέση κατανάλωση (μιλάμε αποκλειστικά για τη χρήση του με CNG) το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα υπερβαίνει ελάχιστα τα 4 ευρώ. Η κατανάλωση δε, είναι ακόμη μικρότερη σε συνθήκες ταξιδιού.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την τιμή του Arona TGI που ανέρχεται στα 16.905 ευρώ (και γειτνιάζει με αυτές των εκδόσεων με παραπλήσια ιπποδύναμη που προαναφέραμε), φέρνουν το SUV της Seat στο προσκήνιο της γκάμας, αν το ζητούμενο είναι το μειωμένο κόστος κτήσης.