Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης
Ο δάσκαλος από το νηπιαγωγείο έως τη Γ’ Λυκείου επιτελεί λειτούργημα. Πέρα από τα βιβλία, την ύλη, τα προγράμματα σπουδών, τα διαγωνίσματα και τις εξετάσεις. Ο δάσκαλος κανονικά πρέπει να δίνει μαθήματα ζωής στα μικρά και στα μεγάλα παιδιά. Ο δάσκαλος κανονικά πρέπει να αποτελεί πρότυπο για τους μαθητές. Ο δάσκαλος κανονικά πρέπει να κατέχει σημαντικό ρόλο στην πραγματική μόρφωση του παιδιού από τις μικρές ηλικίες έως τη στιγμή που θα έχει γίνει πια ενήλικας και θα αφήνει πίσω του το σχολείο.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ακόμα τέτοιοι «Δάσκαλοι» και προφανώς υπάρχουν ακόμα τέτοια «Σχολεία».
ΔΥΣΤΥΧΩΣ, όμως, η πραγματικότητα δείχνει πως αποτελούν μειοψηφία.
ΟΙ συνδικαλιστές της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ σκαρφίστηκαν έναν εξυπνακίστικο τρόπο για να αποφύγουν την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Μοίρασαν «σκονάκια»! Μοίρασαν πανομοιότυπα κείμενα για την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και κάλεσαν τους συλλόγους διδασκόντων να βαθμολογήσουν όλους τους εκπαιδευτικούς με την υψηλότερη βαθμολογία.
ΜΕ αυτό το εξευτελιστικό κόλπο τυπικά θα έχουν τηρήσει τον νόμο και θα έχουν συμμετάσχει στην αξιολόγηση.
ΠΟΣΟ πιο χαμηλά μπορούν να πέσουν; Πόσο ακόμα να απαξιώσουν τα σχολεία, αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς τους;
Η Δώρα, η Γαρυφαλλιά και αύριο;
ΠΟΙΟ είναι το μάθημα που δίνουν στους μαθητές τους; Πως δεν χρειάζεται να γίνουν καλύτεροι, πως δεν χρειάζεται να κοπιάσουν για κάτι. Πως για όλα μπορεί να στηθεί μια κομπίνα. Πως με μια ντρίμπλα μπορούν να παραβαίνουν τους νόμους, τους κανόνες.
ΤΟ πρόβλημα δεν είναι πως αγνοούν το υπουργείο Παιδείας. Το πρόβλημα είναι πως αγνοούν τους ίδιους τους μαθητές. Οι συνδικαλιστές έβγαλαν μια «οδηγία» την οποία αν «υπογράψουν» και τηρήσουν οι εκπαιδευτικοί, τότε θα έχουν βάλει οριστικά και αμετάκλητα «ταφόπλακα» σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης της Παιδείας.
ΤΑ έχουμε ξαναπεί πολλές φορές. Το εκπαιδευτικό σύστημα νοσεί βαρύτατα. Με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων της μεταπολίτευσης, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών. Εδώ και χρόνια βασικός πυλώνας στο εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι το σχολείο, αλλά το φροντιστήριο. Η Παιδεία έχει παραμεριστεί. Η παραπαιδεία είναι ο κανόνας.
ΚΑΙ αντί να γίνονται απεργίες και καταλήψεις για να φτιάξουμε ένα καλύτερο σχολείο, γίνεται το αντίθετο. Εχουμε απεργίες και καταλήψεις που το υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο. Ο πλανήτης οδεύει προς το 2030 και το εκπαιδευτικό σύστημα βυθίζεται στη δεκαετία του ’80.
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr