ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΑΠΟΨΕΙΣ

Με ασφάλεια στο οδικό δίκτυο

Newsroom eleftherostypos.gr

Πραγματικά εντυπωσιακό είναι το έργο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε ό,τι αφορά τη βελτίωση της ποιότητας των δρόμων και της οδικής ασφάλειας. Οι πρωτοβουλίες της έρχονται να «κουμπώσουν» στις δεσμεύσεις της κυβέρνησης στον συγκεκριμένο τομέα, μέσω κυρίως του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (ΠΕΒΟΑ), το οποίο έχει κεντρική θέση στο σχεδιασμό του αρμόδιου υπουργού, Κώστα Καραμανλή.

Γράφει ο Άγγελος Αγγελίδης

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Περιφέρεια Kεντρικής Μακεδονίας θα εκπονήσει μελέτη οδικής ασφάλειας προκειμένου να εντοπιστούν τα βασικότερα προβλήματα του οδικού δικτύου στην περιοχή! Θα αφορά τις εθνικές οδούς Θεσσαλονίκης-Μουδανιών, Θεσσαλονίκης-Eδεσσας, Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου-Αρναίας και Θεσσαλονίκης-Καβάλας, καθώς και την παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Κιλκίς. Το πρότζεκτ «τρέχει» ο δραστήριος αντιπεριφερειάρχης Υποδομών, Πάρις Μπίλλιας, ο οποίος ως πρώην πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ έχει μεγάλη ευαισθησία στο ζήτημα, αλλά κυρίως τις απαραίτητες γνώσεις για την υλοποίησή του.

Η μελέτη οδικής ασφάλειας θα καταγράψει τα προβλήματα ώστε στη συνέχεια να γίνουν οι προϋπολογισμοί των έργων που θα προκύψουν και να ακολουθήσουν οι παρεμβάσεις στα προβληματικά σημεία. Σήμερα, η διαδικασία βρίσκεται σε φάση διαγωνισμού. Μέχρι την ανάθεσή της θα χρειαστούν περίπου οκτώ μήνες, ενώ θα απαιτηθεί και ένας χρόνος για να ολοκληρωθούν. Μετά θα ξεκινήσει ο προϋπολογισμός των έργων που πρέπει να γίνουν, η χρηματοδότησή τους και, τέλος, η υλοποίησή τους. Κάτι που αναμένεται να γίνει σε περίοδο έως τεσσάρων ετών. Είναι ιδιαίτερης σημασίας η πρωτοβουλία της Περιφέρειας, καθώς με την ολοκλήρωσή της η Κεντρική Μακεδονία θα έχει αποκτήσει ένα σύγχρονο, αλλά κυρίως ασφαλές, οδικό δίκτυο. Να σημειωθεί ότι η σημερινή άθλια κατάσταση του δικτύου είναι η αιτία πρόκλησης πολλών ατυχημάτων και δυστυχημάτων.

Τη «σφραγίδα» του κ. Μπίλλια, ο οποίος αναδεικνύεται σε πολύτιμο συνεργάτη του Απόστολου Τζιτζικώστα, φέρουν πολλά άλλα εμβληματικά έργα, όπως για παράδειγμα η κατασκευή του Fly Over, δηλαδή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου πάνω από την υφιστάμενη περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. Θα έχει μήκος περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση και προϋπολογισμό 370 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, έχει δρομολογήσει την ολοκλήρωση της κατασκευής της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Γιαννιτσών, αλλά και τη συνέχιση των εργασιών στον κόμβο της Λαχαναγοράς της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα αποτελέσει «ανάσα» για το κυκλοφοριακό κομφούζιο στη συμβολή της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Αθηνών με την περιφερειακή οδό.

Η βελτίωση των υποδομών και των δρόμων ειδικότερα μπορεί να αποτελέσει ακόμη και σημαντικό αναπτυξιακό παράγοντα. Η Περιφέρεια φέρεται αποφασισμένη να κερδίσει το συγκεκριμένο στοίχημα και να αλλάξει την εικόνα των υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας, επιδιώκοντας να αποτελέσει πρότυπο για όλη τη χώρα…

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

«Νούμερα» για τα… νούμερα

Ανδρέας Ντίνης

Οι… λεπτομέρειες μιας παροχής

Tinad

Oταν η «καυτή πατάτα» πέφτει σε σωστά χέρια

Μιχάλης Μάρδας

Οταν η εκτελεστική εξουσία συνδιαλέγεται με τους φορείς

Μιχάλης Μάρδας

Ο κορονοϊός, τα Θεοφάνεια και ο… Βολταίρος

Tinad

Η απόπειρα της τουρκικής «αναβάθμισης» και η αναγκαστική «υποβάθμιση» της Ε.Ε.

Tinad

Επενδύσεις με… πιλότο το «εγώ»

Kon

Η κεκτημένη ταχύτητα του συνδικαλισμού

Μιχάλης Μάρδας

Ο δημόσιος χλευασμός ενός ασθενούς

Kon