Γράφει ο Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος
Οι ευθύνες του είναι βαρύτερες από αυτές του πρωθυπουργού κ. Τσίπρα και του τέως υπουργού Παιδείας κ. Φίλη. Οι δυο τους διέθεσαν το μέγιστο χρόνο τους στα κομματικά και συνδικαλιστικά τους καθήκοντα. Χωρίς ειδικές σπουδές σε ζητήματα Θεολογίας, Γλώσσας και Ιστορίας, όσα γνωρίζουν προέρχονται από τα ιδεολογικά φροντιστήρια των κομμάτων, των οποίων ήσαν μέλη. Αντίθετα, ο Κώστας Γαβρόγλου, κατά τεκμήριο, γνωρίζει την Ιστορία του Γένους μετά την Αλωση. Γνωρίζει ότι ο «Νεοελληνικός Διαφωτισμός» προέρχεται αποκλειστικά από κληρικούς και από λαϊκούς πιστούς στην Εκκλησία.
Ο Κ. Γαβρόγλου από τη γέννησή του, το 1947, έως τα δεκαοκτώ του χρόνια και το πέρας της εγκύκλιας εκπαίδευσής του στο Ζωγράφειο εκπαιδευτήριο έζησε στην Κωνσταντινούπολη. Στα χρόνια αυτά κάποια εμπειρία απέκτησε από τη ζωή των Ρωμιών στην Πόλη. Είχε κοντά του την Αγια- Σοφιά, τη Μονή της Χώρας, το Μπαλουκλή, το Φανάρι, το Σταυροδρόμι, τη Μεγάλη του Γένους Σχολή…
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Επιπλέον, επιστημονικά, ο κ. Γαβρόγλου ήταν leader του project «Ελληνομνήμων». Πρόκειται για τη δημιουργία ψηφιακής βιβλιοθήκης, που περιλαμβάνει όλα τα φιλοσοφικά και επιστημονικά χειρόγραφα, τα γραμμένα στα ελληνικά από το 1600 έως το 1821. Ακόμη υπό την ευθύνη του ήταν το υψηλότατης δαπάνης πρόγραμμα «Ανθέμιον». Σε αυτό οι ερευνητές κατέγραψαν τα σωζόμενα ενοριακά και κοινοτικά αρχεία στις 38 από τις 42 Κοινότητες της Κωνσταντινούπολης και φωτογράφησαν περισσότερες από 1.000.000 σελίδες. Δεν συγκλόνισαν τον κ. Γαβρόγλου όλα αυτά τα ευρήματα της εποποιίας επιβίωσης του Γένους χάρη στην Εκκλησία και δεν αισθάνεται έναντί Της ευγνωμοσύνη; Δεν θέλω να πιστέψω ότι ακολουθεί τη λογική του Στάλιν, ότι «ευγνωμοσύνη έχουν μόνο τα σκυλιά».
Ο Κώστας Γαβρόγλου ήταν μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής της διδακτορικής διατριβής του Γ. Βλαχάκη, που είχε ως θέμα: «“Η Φυσική” του (Αρχιεπισκόπου Χερσώνος) Νικηφόρου Θεοτόκη στην επιστημονική σκέψη του 18ου αιώνα». Σε αυτήν ο ερευνητής σημειώνει ότι «είναι το πρώτο συγκροτημένο βιβλίο Φυσικής του “Νεοελληνικού Διαφωτισμού”. Η θετική αντιμετώπιση των επιτευγμάτων των θετικών επιστημών εκ μέρους των Ελλήνων ορθοδόξων κληρικών δεν έπεισε τον κ. Γαβρόγλου ότι το κράτος οφείλει να αντιμετωπίζει με σεβασμό και σύμφωνα με τη σμιλεμένη από αιώνες ιδιοπροσωπία του λαού, την Εκκλησία και τη θρησκευτική αγωγή των ελληνοπαίδων; Δεν αντελήφθη ότι η κοινωνία μας είναι προοδευτικότερη, ανθρωπινότερη και δημοκρατικότερη εκείνων των ρωμαιοκαθολικών και προτεσταντικών λαών;
Ο κ. Γαβρόγλου δεν έχει καμία δικαιολογία για τη στάση του έναντι της πλειονότητας του λαού, γιατί, ενώ γνωρίζει, υποχωρεί στην ιδεολογία του και βεβαίως διατηρεί τη θέση του.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]