Γράφει ο Πάνος Αμυράς*
Οι μανδαρίνοι που σκέφθηκαν τη διαδικασία για την απόκτηση μιας ηλεκτρονικής κάρτας θα πρέπει να «επιβραβευθούν» με μία θέση στα γκισέ των εκδοτηρίων, εκεί όπου καθημερινώς χιλιάδες επιβάτες περιμένουν στην ουρά για ένα μηνιαίο εισιτήριο εν μέσω λιποθυμιών, προπηλακισμών και απίστευτης ταλαιπωρίας.
Το Δημόσιο, μέσω του ΟΑΣΑ, πλήρωσε για ένα σύστημα πληροφορικής το οποίο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του επιβατικού κοινού, με αποτέλεσμα να «πέφτει» διαρκώς μεγαλώνοντας τις ουρές. Αλήθεια ποιος εγκέφαλος έκρινε ότι χρειάζεται ο ΑΜΚΑ για την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας; Το λεωφορείο ή το μετρό θέλουν να πάρουν οι άνθρωποι, όχι να πάρουν συνταγή για την καρδιά τους!
Ποιος άλλος γίγαντας της διανόησης αποφάσισε ότι όποιος πρωτοχρησιμοποιήσει το απλό ηλεκτρονικό εισιτήριο θα έπρεπε να αγοράσει δεσμίδα αξίας 4,5 ή 7 ευρώ; Υστερα από την κατακραυγή για την υποχρεωτική αγορά δεσμίδας εισιτηρίων τουλάχιστον χθες δόθηκε η διαβεβαίωση ότι εντός των ημερών θα είναι δυνατή η διάθεση και απλού εισιτηρίου.
Οταν όλος ο κόσμος μπορεί να κάνει τα πάντα από τον υπολογιστή του ή το κινητό του στην Ελλάδα του 2017 οι πολίτες πρέπει να περιμένουν στις ουρές με τις ώρες για να φανεί προφανώς ότι το πάνω χέρι το έχει πάντα ο γραφειοκράτης. Ακόμη και όταν πρόκειται για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Η Αράχωβα μας έδειξε τον δρόμο: Τι πρέπει να μάθουμε για τις χειμερινές μετακινήσεις
Ομως το ευρύτερο πρόβλημα είναι ότι οι περισσότερες ΔΕΚΟ λειτουργούν ανεξέλεγκτα. Το σύστημα συγκοινωνιών της Αθήνας το 2014 είχε περάσει σε κερδοφορία, ενώ οι «Σαμαροβενιζέλοι» είχαν μειώσει την τιμή του εισιτηρίου από το 1,40 στο 1,20 ευρώ βοηθώντας οικονομικά τους εργαζόμενους, που αποτελούν τους βασικούς χρήστες των μέσων μεταφοράς.
Υστερα ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος κατάφερε να βυθίσει ξανά τους συγκοινωνιακούς οργανισμούς στα ελλείμματα, ενώ ο κ. Τσίπρας που δήθεν κόπτεται για τους οικονομικά ασθενέστερους επανέφερε την τιμή του εισιτηρίου στο 1,40 ευρώ. Είχε προηγηθεί η γαλαντομία του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη να καθιερώσει δωρεάν μετακινήσεις με τα μέσα μεταφορών στο διάστημα από την έναρξη των capital controls μέχρι τις ημέρες του δημοψηφίσματος για να δώσει το σήμα της οικονομικής διάλυσης. Τα χρέη των συγκοινωνιών φούντωσαν παρά το αυξημένο εισιτήριο και οι φορείς έχασαν εκατομμύρια ευρώ από τις δωρεάν μετακινήσεις του κ. Σπίρτζη.
Ο πήχυς διαρκώς χαμηλώνει
Οταν το μείζον ζήτημα για τη χώρα είναι το πώς θα εκδοθεί ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο, δεν πρέπει να απορούμε για το πόσο χαμηλά έχει πέσει ο πήχυς της δημόσιας συζήτησης.
Ολη η Ευρώπη αναπτύσσεται, περνά στην ψηφιακή εποχή και η κυβέρνηση νομοθετεί την παράταση κατά 3 χρόνια της κυκλοφορίας των παλαιών ταξί. Αντί να δώσει γενναία φορολογικά κίνητρα στους ιδιοκτήντες ταξί να αντικαταστήσουν τα ρυπογόνα οχήματά τους, παρατείνει τη διάρκεια κυκλοφορίας σε βάρος του περιβάλλοντος αλλά και της ασφάλειας των επιβατών. Πελατειακές λογικές που δεν έχουν καμία σχέση ούτε με την Ελλάδα τού αύριο, αλλά ούτε και με τις σημερινές ανάγκες των πολιτών.
Οι αυθαιρεσίες των Αλβανών
Ενώ ακόμη δεν έχει κοπάσει ο σάλος για τη διασύνδεση μέλους της αλβανικής κυβέρνησης Εντι Ράμα με κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών, τα Τίρανα προχώρησαν σε νέες αυθαιρεσίες σε βάρος της ελληνικής κοινότητας στη Χειμάρρα, κατεδαφίζοντας ιδιοκτησίες τους.
Η ηγεσία του ΥΠΕΞ οφείλει να κινητοποιήσει τη διεθνή κοινότητα για την προστασία των ελληνικών περιουσιών από τις εκδικητικές και παράνομες ενέργειες των αλβανικών αρχών. Πρόκειται για τα γνωστά κόλπα της κυβέρνησης Ράμα που επιλέγει ελληνικούς στόχους προκειμένου να κάμψει το φρόνημα της εθνικής μας κοινότητας.
*O Πάνος Αμυράς είναι ο διευθυντής του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου