Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το νέο Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού χρηματοδοτείται με δημόσια δαπάνη (ΕΠΑ), η οποία ανέρχεται στο ποσό των 6.705.176 ευρώ. Εξυπηρετεί δε -μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων- την ανάγκη διασύνδεσης όλων των νοσοκομείων σε μια κεντρική πλατφόρμα ελέγχου, με σκοπό το υπουργείο Υγείας να έχει ανά πάση στιγμή εικόνα για τις ανάγκες του συστήματος και να παρεμβαίνει εγκαίρως όταν τα ραντεβού δεν εξυπηρετούνται στους προσδοκώμενους χρόνους.
Το κλείσιμο των ραντεβού για προσέλευση στο σύστημα Υγείας γίνεται έως σήμερα μόνο τηλεφωνικά -μέσω εταιριών ή με φυσική επαφή με τα νοσοκομεία- ενώ τα επιμέρους πληροφοριακά συστήματα των νοσοκομείων δεν επικοινωνούν μεταξύ τους.
Ως εκ τούτου υπάρχει αδυναμία ελέγχου προσέλευσης, δυσχέρεια του πολίτη στην επιλογή της ώρας που τον εξυπηρετεί και αδυναμία εύρεσης ροής του πολίτη εντός του νοσοκομείου.
Τα οφέλη
Το νέο Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού θα είναι διαλειτουργικό και τα δεδομένα του θα γνωστοποιούνται στο υπουργείο Υγείας. Επίσης, θα δοθεί η δυνατότητα:
- Να μειωθούν οι χρόνοι αναμονής για τακτικό ραντεβού
- Να καταργηθούν οι υπέρογκες χρεώσεις ανά τηλεφωνική κλήση
- Η επικοινωνία να είναι άυλη και αμεσότερη τόσο με τον πολίτη όσο και με τρίτους φορείς/οργανισμούς ή και μεταξύ των τμημάτων του ίδιου του νοσοκομείου
- Να υπάρξει εξοικονόμηση από τον περιορισμό διακίνησης χαρτιού
- Να υπάρξει ορθότερη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων του συστήματος Υγείας
- Να υπάρξει καλύτερη διαχείριση των προβλημάτων που ανέδειξε η πανδημία και τα οποία πρέπει να επιλυθούν, με στόχο την ετοιμότητα του συστήματος Υγείας για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.
«Το Κεντρικό Σύστημα των Ηλεκτρονικών Ραντεβού στα νοσοκομεία είναι ένα ακόμη βήμα προς την κεντρική διαχείριση και παρακολούθηση δεδομένων σχετικά με την πρόσβαση σε υπηρεσίες του ΕΣΥ, που πέρα από τη βελτίωση της εμπειρίας των πολιτών, μπορεί να αποτελέσει και “πυξίδα” για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων», αναφέρει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σεισμός στην Αιτωλοακαρνανία: «Δεν έχουν αναφερθεί ζημιές σε σπίτια ή δημόσια κτίρια», λέει ο δήμαρχος Θέρμου
ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΕΝΙΑΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗ ΛΙΣΤΑ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΩΝ
Στο ίδιο πλαίσιο της μείωσης των αναμονών, της ταχύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά και της ορθολογικότερης διαχείρισης των ραντεβού στο δημόσιο σύστημα Υγείας, υπενθυμίζεται ότι από την 1η Φεβρουαρίου τέθηκε σε λειτουργία και η Ενιαία Ψηφιακή Λίστα Χειρουργείων, η οποία καταρτίζεται -επίσης- μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που λειτουργεί στην ΗΔΙΚΑ.
Η Ενιαία Λίστα Χειρουργείων αποτελεί το ψηφιακό σύστημα αρχειοθέτησης, στο οποίο απεικονίζεται η σειρά προτεραιότητας των προς εκτέλεση χειρουργικών επεμβάσεων στα νοσοκομεία.
Ολες οι παραπάνω μεταρρυθμίσεις στο χώρο της Υγείας, έχουν στόχο -εκτός από τη μείωση των αναμονών- να διασφαλίσουν και την παρακολούθηση των κλινικών χαρακτηριστικών των ασθενών, τη διευκόλυνση του έργου των γιατρών του ΕΣΥ, αλλά και την αντιμετώπιση των παθογενειών του συστήματος σε βάρος των ασθενών.
«Θα συνεχίσουμε και το επόμενο διάστημα, με αμείωτο ρυθμό, τις στοχευμένες ενέργειες με στόχο να αλλάξουμε προς το καλύτερο την εικόνα της Δημόσιας Υγείας στη χώρα μας», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά, ο υπουργός Υγείας, Αδωνις Γεωργιάδης.
Τέλος να σημειωθεί πως όλα τα παραπάνω συστήματα θα διασυνδεθούν μέσω της ΗΔΙΚΑ με την άυλη συνταγογράφηση, τα προσωπικά email των ασθενών, αλλά και την εφαρμογή MyHealthApp.