Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Με την πρώτη ματιά, μπορεί να μην αντιλαμβάνεστε τη δύναμη που έχει το LinkedIn για την προβολή μιας επιχείρησης, ακριβώς επειδή δεν απευθύνεται άμεσα στον καταναλωτή, όπως το Facebook ή το Instagram. Όμως μέσα από μια καλά δομημένη παρουσία στο LinkedIn μπορείτε μακροπρόθεσμα να βελτιώσετε την εταιρική σας φήμη, να ενισχύσετε την εικόνα σας ως εμπειρογνώμονες του κλάδου και να δημιουργήσετε προοπτικές και δίκτυα συνεργασίας, που θα αυξήσουν τις πωλήσεις σας.
Πρώτο βήμα είναι ο ορισμός της στρατηγικής. Σκεφτείτε για ποιο σκοπό θα χρησιμοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο LinkedIn. Θέλετε, για παράδειγμα, να αναζητήσετε συνεργάτες και εργατικό δυναμικό ή να ενισχύσετε το προσωπικό ή εταιρικό branding σας; Οι δημοσιεύσεις σας πρέπει να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, για αυτό είναι πολύ σημαντικό να έχετε καταλήξει στη θεματολογία που σκοπεύετε να καλύψετε. Για παράδειγμα, μπορείτε να αναφέρεστε σε νέα και ειδήσεις του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας. Αν πάλι επιθυμείτε μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση, θα μπορούσατε να δημοσιεύετε κατά καιρούς ιστορίες σχετικά με την ομάδα σας. Μην ξεχάσετε επίσης να παρατηρήσετε προσεκτικά τις δημοσιεύσεις των ανταγωνιστών σας.
Δύο ακόμη σημεία στα οποία πρέπει να δώσετε προσοχή πριν ξεκινήσετε, είναι η επιλογή της παρουσίασης που θα έχουν οι δημοσιεύσεις και το χρονοδιάγραμμα ανάρτησής τους. Οι δημοσιεύσεις μπορεί να ακολουθούν διάφορες φόρμουλες, όπως quiz, Q&A (ερωτήσεις και απαντήσεις), ή polls (posts σε στυλ γκάλοπ και δημοσκοπήσεις), στα οποία θα αναφερθούμε και αναλυτικά παρακάτω. Μπορούν επίσης να δίνουν μια πληροφορία που θα εγείρει την περιέργεια ή προσοχή των connection σας και θα τους ωθεί σε κάποια ενέργεια που θέλουμε να κάνουν, μέσα από ένα δελεαστικό Call To Action. Επιπλέον, οι δημοσιεύσεις θα πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και να έχουν συγκεκριμένο εικαστικό ύφος, σε συνοχή με το brand σας.
Αφού λοιπόν έχετε καταλήξει στη στρατηγική, προχωράμε στις ίδιες τις δημοσιεύσεις. Δώστε μεγάλη προσοχή στις πρώτες γραμμές του κειμένου σας. Οι πέντε συνήθως πρώτες γραμμές ενός κειμένου, είναι και οι μόνες που φαίνονται, πριν εμφανιστεί η επιλογή “See More”. Αν λοιπόν το κείμενο σας δεν «αιχμαλωτίζει» τον αναγνώστη, είναι πολύ πιθανό να προσπεράσει τη δημοσίευση και να μην κλικάρει το “See More”, ώστε να τη διαβάσει ολόκληρη. Κάντε την αρχή σας με κάτι δυναμικό, όπως μια είδηση, ένα μυστικό, μια ιδέα, ή ένα ερώτημα και αφηγηθείτε την ιστορία σας με τρόπο που διατηρεί την προσοχή.
Ένας ακόμη τρόπος να αυξήσετε το engagement είναι η δημιουργία polls, δηλαδή γκάλοπ. Τα polls είναι ιδιαίτερα χρήσιμα, καθώς αυξάνουν την εξωστρέφεια μιας επιχείρησης, ενώ μάλιστα μέσα από αυτά μπορείτε να μάθετε πληροφορίες για τις προτιμήσεις του κοινού, ή να τεστάρετε το πόσο δημοφιλής ή όχι είναι μια ιδέα σας.
Μέσα από τις δημοσιεύσεις στο LinkedIn μπορείτε να αυξήσετε και την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας, κοινοποιώντας περιεχόμενο από κάποιο δικό σας εξωτερικό site, όπως blogs, σελίδες προϊόντων ή υπηρεσιών.
Ένας ακόμη τρόπος προβολής μέσα από το LinkedIn είναι τα video και τα live streams από σεμινάρια, συζητήσεις, παρουσιάσεις και εκδηλώσεις. Τα δύο αυτά «εργαλεία» είναι πολύ χρήσιμα, καθώς συσχετίζουν την επιχείρηση σας με συγκεκριμένες προσωπικότητες, ικανές να προωθήσουν προς τα έξω τις αξίες και τη φιλοσοφία της επιχείρησής σας.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Πέρα από τις εικόνες και τα βίντεο, το LinkedIn δίνει τη δυνατότητα να προσθέσετε και άλλα αρχεία στις αναρτήσεις σας, όπως έγγραφα ή παρουσιάσεις. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να παρέχετε στο κοινό ακόμα περισσότερες πληροφορίες. Μάλιστα ένας χρήστης που μπορεί να επιθυμεί να συνεργαστεί με την επιχείρησή σας μπορεί να κατεβάσει τα έγγραφα που τον ενδιαφέρουν και έτσι να μάθει περισσότερα για αυτήν.
Τέλος, μην ξεχνάτε ότι η επιχείρησή σας είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Συνεπώς, όσοι εργάζονται εκεί αποτελούν σημαντικό κομμάτι της λειτουργίας της. Οι δημοσιεύσεις που αφορούν ιδιαίτερα επιτεύγματα και διακρίσεις των μελών της ομάδας, μπορούν να λειτουργήσουν ευεργετικά για την εικόνα του brand σας.
Για να έχετε μια πλήρη εικόνα της πορείας που καταγράφει η επιχειρηματική σας σελίδα στο LinkedIn, μπορείτε να μελετήσετε τα στοιχεία που σας παρέχει η ενσωματωμένη πλατφόρμα Analytics. Εκεί θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για την απόδοση της σελίδας σας σε σχέση με αυτές των ανταγωνιστών, θα μάθετε πληροφορίες για τους ανταγωνιστές σας, θα δείτε ποιο περιεχόμενο αποδίδει καλύτερα, τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σας και πως αυτοί βρήκαν τη σελίδα σας. Τα δεδομένα αυτά μπορούν έπειτα να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό και την προσαρμογή της digital marketing στρατηγικής σας.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Πανελλήνιες 2022 – ΓΕΛ: Αυτά είναι τα θέματα σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Μητσοτάκης: Ποια μηνύματα έστειλε από Κω, Ψέριμο και Αστυπάλαια
Πλατινένιο Ιωβηλαίο: Αποθέωση αλλά και ανησυχία για την Ελισάβετ