Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις εξαγωγές επιλέγουν διάφορους τρόπους για να προβάλουν σε μεγαλύτερο κοινό τα προϊόντα τους. Οι περισσότερες συμμετέχουν σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις και επιχειρηματικές αποστολές σε όλο τον κόσμο. Η ακύρωση ωστόσο, τέτοιων events λόγω της πανδημίας, δυσκόλεψε την προώθηση αγαθών με τον κλασικό τρόπο που μέχρι στιγμής ήξεραν. Έτσι λοιπόν στην προσπάθεια αύξησης των πωλήσεων, πολλοί παραγωγοί στράφηκαν σε εναλλακτικούς τρόπους προβολής της επιχείρησής τους, αφού πλέον η δια ζώσης προώθηση που όλοι γνώριζαν ως τώρα, είχε μπει σε παύση.
Πλέον βιώνουμε την «εποχή της πληροφορίας» ή της «ψηφιακής επανάστασης» και βλέπουμε να τίθενται οι βάσεις για την περαιτέρω διεύρυνση του ψηφιακού μέλλοντος. Στον σημερινό συνδεδεμένο κόσμο, συντελούνται ραγδαίες αλλαγές στις μεθόδους επικοινωνίας και διαφήμισης, καθώς το διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό εμπόριο επιτρέπουν την πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών, χωρίς αυτές να περιορίζονται από τα γεωγραφικά σύνορα και τη φυσική παρουσία.
Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να διευρύνουν τις εξαγωγές τους μπορούν μέσω του digital marketing να αυξήσουν τον βαθμό εξωστρέφειάς τους και συνεπώς τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό, εάν βεβαίως πρώτα μελετήσουν και επενδύσουν σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική. Αποτέλεσμα αυτής της αυξημένης εξαγωγικής δραστηριότητας είναι και η ανάκτηση μέρους του Ακαθάριστου Εθνικού προϊόντος.
Μέσα από το digital marketing μια επιχείρηση μπορεί να εδραιώσει την παρουσία της στο διαδίκτυο και να αυξήσει τις πωλήσεις της, προωθώντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε ένα στοχευμένο κοινό και κυριότερα στους εν δυνάμει πελάτες της στο εξωτερικό, που αναζητούν κάτι αντίστοιχο με όσα προσφέρει. Ταυτόχρονα όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το νόμισμα, οι τρόποι πληρωμής και αποστολής, ο ανταγωνισμός και άλλοι σημαντικοί παράγοντες που σχετίζονται με τις διεθνείς συναλλαγές, εξακολουθούν να έχουν μεγάλη σημασία και για το digital marketing, οπότε απαιτούν προσεκτική διαχείριση.
Για να αναπτύξετε λοιπόν μια πετυχημένη στρατηγική digital marketing, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν ορισμένα σημαντικά στοιχεία:
- Τη δυναμική της αγοράς στην οποία απευθύνεστε
- Αν υπάρχουν αντίστοιχα προϊόντα με τα δικά σας στην αγορά-στόχο
- Ποιος είναι ο ανταγωνισμός
- Ποιες μεθόδους ακολουθεί ο ανταγωνισμός για να προωθήσει τα αντίστοιχα προϊόντα
- Αν υπάρχουν άλλοι τοπικοί παραγωγοί
- Ποιοι είναι οι εισαγωγείς και οι προμηθευτές των ανταγωνιστικών προϊόντων
- Τι γνωρίζετε για την τιμολογιακή πολιτική των άλλων brands
Πως θα ενδυναμώσετε τη φήμη των προϊόντων σας στο εξωτερικό
Το digital marketing περιλαμβάνει πλήθος από εργαλεία που μας δίνουν τη δυνατότητα να αναλύσουμε την αγοραστική συμπεριφορά του κοινού σε όποια χώρα μας ενδιαφέρει να επεκταθούμε. Με τη χρήση συγκεκριμένων εργαλείων και πρακτικών, μπορούμε να διαπιστώσουμε πριν προχωρήσουμε στο «άνοιγμα», αν υπάρχει ζήτηση των προϊόντων και των υπηρεσιών μας, σε ποιες χώρες τη βρίσκουμε και σε ποιες αγορές συγκεκριμένα.
Οι δημοφιλείς αναζητήσεις του κοινού στις μηχανές αναζήτησης, μπορούν να μας οδηγήσουν σε έγκυρα συμπεράσματα για τη ζήτηση που υπάρχει στις αγορές που στοχεύουμε να επεκταθούμε. Πέρα από τη ζήτηση όμως, μπορούμε να μελετήσουμε και τις κινήσεις του ανταγωνισμού. Έχουμε για παράδειγμα τη δυνατότητα να εξακριβώσουμε αν ο ανταγωνιστής μας προχωρά σε διαφημιστικές ενέργειες στη χώρα που μας ενδιαφέρει να εξάγουμε, σε ποια θέση κατατάσσεται η ιστοσελίδα του στα αποτελέσματα της Google και πόσο δημοφιλής είναι. Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες και μπορούν να ενισχύσουν τον ορθό και αποτελεσματικό σχεδιασμό της δικής μας στρατηγικής.
Προχωρώντας λοιπόν σε αυτήν την ψηφιακή χαρτογράφηση, μπορούμε να διακρίνουμε και να εκμεταλλευτούμε προς όφελός μας τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των υποψήφιων πελατών μας, να δούμε σε ποιους τομείς είναι καλύτερος από εμάς ο ανταγωνισμός, να βελτιώσουμε τις ανεπάρκειες που πιθανόν έχουμε, αλλά και να επωφεληθούμε από τυχόν αδυναμίες του ανταγωνισμού.
Τι είναι το Inbound Marketing και πως επιδρά στις εξαγωγές.
H στρατηγική του Inbound Marketing γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής καθώς μπορεί να φέρει το brand σας σε επαφή με δυνητικούς πελάτες με τρόπο ελκυστικό, επιστρατεύοντας μοναδικό και ποιοτικό περιεχόμενο. Είναι μια στρατηγική Digital Marketing που περιλαμβάνει ένα σύνολο από εργασίες όπως Search Engine Optimization, social media marketing, content marketing, email marketing κ.ά. Βασικό του πλεονέκτημα για όσους ενδιαφέρονται να αυξήσουν τις εξαγωγές των αγαθών που εμπορεύονται, είναι ότι μέσα από τον συνδυασμό των παραπάνω ενεργειών, καταφέρνει να προσελκύσει πιθανούς πελάτες στη χώρα ή και στις χώρες που στοχεύουμε να επεκταθούμε.
Όλες οι ενέργειες που λαμβάνονται στα πλαίσια δράσης μιας στρατηγικής Inbound Marketing, έχουν σκοπό την ανακατεύθυνση του πελάτη στην ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημα μιας επιχείρησης. Ένα καλά δομημένο site οφείλει να έχει ελκυστικό περιεχόμενο, να προκαλεί το ενδιαφέρον του επισκέπτη, να απαντά άμεσα στις απορίες του και να δημιουργεί επιθυμίες. Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι οι πελάτες να θέλουν να περάσουν περισσότερο χρόνο στη σελίδα γεγονός που τελικά οδηγεί σε περισσότερες ολοκληρωμένες αγορές και αυξημένες πωλήσεις.
Συνεπώς το περιεχόμενο που προωθούμε πρέπει να είναι σαφές, περιεκτικό και εύκολα κατανοητό. Για παράδειγμα αν επιλέξουμε να εξάγουμε σε μια χώρα που τα Αγγλικά δεν είναι ευρέως διαδεδομένα, θα πρέπει να προσαρμόσουμε το περιεχόμενό μας στην τοπική γλωσσική προτίμηση. Ομοίως, αν θέλαμε να προωθήσουμε τα προϊόντα σε μια χώρα όπως η Ρωσία, δε θα επενδύσουμε σε διαφημίσεις Google για προώθηση, καθώς εκεί χρησιμοποιείτε περισσότερο η μηχανή αναζήτησης Yandex. Τέλος, αν θέλουμε να τρέξουμε μια καμπάνια σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης όπως για παράδειγμα το Twitter, θα πρέπει να εξετάσουμε πόσο πολύ χρησιμοποιείται στη χώρα που μας ενδιαφέρει και αναλόγως να επανεξετάσουμε τη διαφημιστική δαπάνη που θα διαθέσουμε σε αυτό.
Πέρα από όλα τα παραπάνω όμως, προκειμένου να πετύχει αυτή η τολμηρή κίνηση εξωστρέφειας, θα πρέπει να εξοπλιστούμε με υπομονή και προσαρμοστικότητα και να διαθέτουμε ένα μελετημένο πλάνο δράσεων. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε άλλωστε ότι για να μπορέσετε τελικά να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και της αγοράς, απαιτεί να δώσετε στις προωθητικές αυτές ενέργειες τον απαραίτητο χρόνο που χρειάζονται για να αποδώσουν.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
20 με 21 Απριλίου το επίδομα των 200 ευρώ στους ευάλωτους – Ποιοι το δικαιούνται
Συντάξεις-Αναδρομικά: Ποιες κατηγορίες πάνε Tαμείο μετά το Πάσχα [πίνακες]
Πάτρα: «Τα σκότωνες και μετά μου ζητούσες να τους φτιάξω τα πορτρέτα» – Σοκάρει ζωγράφος
Γαλλικές εκλογές: «Κλειδί» για τον δεύτερο γύρο οι ψηφοφόροι του Μελανσόν