«Η ομάδα μας βραβεύτηκε επειδή είναι εξαιρετικά οργανωμένη, αξιόπιστη και προετοιμασμένη σε όλες τις πτυχές του διαγωνισμού, είτε πρόκειται για παραδοτέα είτε για επικοινωνία και λειτουργία. Μαζί, μπορούμε να επιτύχουμε μεγαλεία στον τομέα της Μηχανικής», ανέφεραν τα μέλη της ομάδας με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού.
«Είναι η τρίτη συνεχόμενη φορά από το 2021 που η ομάδα μας έγινε δεκτή στο διαγωνισμό. Υπάρχει μια διαδικασία, που διαρκεί από τον Μάρτιο έως τον Οκτώβριο, όπου κάθε ομάδα καταθέτει φάκελο τεχνικών εκθέσεων και άλλων δεδομένων, περνάει από επιτροπή επιλεγμένων υπηρεσιών του ESA και της Πορτογαλικής Διαστημικής Υπηρεσίας, υπάρχουν πολλά στάδια μέχρι να φτάσει μία ομάδα στον τελικό, και έτσι φέτος από τις 25 ομάδες έφτασαν να εκτοξεύσουν πύραυλο οι 20», δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος της ομάδας και υπεύθυνος του πρότζεκτ μέχρι το διαγωνισμό, Χρήστος Κουτσουράς.
Οραμα της ομάδας είναι μέχρι το 2027 να πετάει ενεργά, είτε από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό, στο επίπεδο της στρατόσφαιρας, που σημαίνει περισσότερα από 30 χιλιόμετρα. «Το πρότζεκτ “Eclipse” για τη φετινή χρονιά είχε στόχο την ανάπτυξη συγκεκριμένων τεχνολογιών, των οποίων η βελτίωση στο μέλλον θα βοηθήσει στην επίτευξη υψηλότερων στόχων, με την ανάπτυξη και δοκιμή καινούργιων τεχνολογιών», επεσήμανε και πρόσθεσε: «Αρχίζουμε καινούργια πρότζεκτ, σημαντικός τομέας αυτή τη στιγμή είναι η είσοδος στον κινητήρα υγρών καυσίμων, που είναι δύσκολος και περίπλοκος τομέας. Είναι στις βλέψεις μας να ανέβουν projects μας ένα επίπεδο πάνω», πρόσθεσε.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
«Ο πύραυλος “Eclipse” είναι ο τελευταίος πύραυλος υψηλής ισχύος της ομάδας μας και παρουσιάσαμε ένα πολύ βελτιστοποιημένο και καινοτόμο αεροδυναμικό πακέτο, με δύο συστήματα αυτόματου ελέγχου, ένα για έλεγχο απόγειου και ένα για την προσγείωση φορτίου μέσω κατευθυνόμενων αλεξίπτωτων. Ο κινητήρας μελετήθηκε και σχεδιάστηκε από εμάς. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ διαθέτει ένα αρκετά περίπλοκο οικοσύστημα ηλεκτρονικών συστημάτων, το οποίο εξυπηρετεί στον έλεγχο του αεροχήματος κατά τη διάρκεια της πτήσης, ανόδου και καθόδου. Το τελευταίο συνοδεύεται από συστήματα τηλεμετρίας», πρόσθεσε ο φοιτητής, για να εξηγήσει ότι η πολυπλοκότητα του πρότζεκτ απαιτεί τη στελέχωση της ομάδας με φοιτητές από πολλά πανεπιστημιακά τμήματα και τομείς του ΑΠΘ, είτε πρόκειται για το τεχνικό κομμάτι είτε για τους τομείς Μάρκετινγκ και Διοίκησης.
«ΙΣΧΥΡΟ ΧΑΡΤΙ ΣΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΑΣ»
Η ASAT στελεχώνεται από 30 χημικούς μηχανικούς, ηλεκτρολόγους μηχανικούς, πολιτικούς μηχανικούς, μηχανολόγους μηχανικούς, μηχανικούς χωροταξίας, φυσικούς, από τους τομείς διοίκησης επιχειρήσεων, δημοσιογραφίας, φοιτητές από πολλά τμήματα του ΑΠΘ, αλλά και μεμονωμένα μέλη από το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ΠΑΜΑΚ, όπως και από το ΕΜΠ, και φοιτητή από πανεπιστήμιο της Αγγλίας. «Η ομάδα είναι ανοιχτή σε άτομα, ακόμη και αν σπουδάζουν απομακρυσμένα», εξήγησε ο κ. Κουτσουράς, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η εμπειρία που αποκομίζουν οι φοιτητές από τη συμμετοχή τους σε τέτοιες ομάδες και διεθνείς διοργανώσεις συνιστά μετέπειτα «ισχυρό χαρτί στο βιογραφικό μας» και ανοίγει το δρόμο για την ανάπτυξη της Αεροδιαστημικής στην Ελλάδα, αλλά και την επαγγελματική και ακαδημαϊκή ανέλιξη των αποφοίτων στον τομέα της Αεροδιαστημικής στο εξωτερικό, σε χώρες όπου είναι ήδη αναπτυγμένος.