«Ολες οι εταιρίες, όπως είναι φυσικό, έχουν ακυρώσει τα δρομολόγιά τους μέχρι τις 24 Απριλίου ή την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου. Βέβαια, εκτιμούμε ότι η επανέναρξη των δρομολογίων θα πάει ακόμα πιο πίσω λόγω της υφιστάμενης κατάστασης», τονίζουν παράγοντες της αγοράς.
Την ίδια στιγμή, μείωση κατά 40% σε σχέση με το 2019 τόσο σε επίπεδο προσεγγίσεων όσο και σε επίπεδο αριθμού επιβατών προβλέπουν για το 2020 φορείς του κλάδου, υπογραμμίζοντας ότι αυτό θα είναι «το καλύτερο σενάριο». «Ολα εξαρτώνται από το πότε θα ξεκινήσουν και πάλι τα κρουαζιερόπλοια. Δεν υπάρχουν ακυρώσεις για το διάστημα από τον Ιούνιο και μετά, ωστόσο πλέον υπάρχει μηδενική ζήτηση, δεν υπάρχουν κρατήσεις και ενδέχεται μελλοντικά να υπάρξουν και ακυρώσεις», προσθέτουν.
«Για να ανακάμψει η παγκόσμια κρουαζιέρα θα χρειαστεί να περάσουν 3-4 χρόνια. Οι απώλειες είναι μεγάλες. Η δε ζημιά που έχει υποστεί ο κλάδος μέχρι σήμερα εκτιμάται στα 70 δισ. δολάρια παγκοσμίως, με τις μετοχές των κολοσσών της κρουαζιέρας να έχουν πέσει στο 80%-85% της αξίας τους», συμπληρώνουν.
Υπουργείο Τουρισμού
Πάντως, κίνηση ουσίας, που ενδεχομένως να αποτελέσει παρακαταθήκη για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού, αποτελεί το deal που έκλεισε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, συνάπτοντας μια σημαντική συμφωνία στον τομέα της κρουαζιέρας με την CLIA (Cruise Lines International Association) και τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρο Κόντε.
Η συμφωνία, η οποία επήλθε μετά από διαβουλεύσεις και συντονισμένες ενέργειες με τα συναρμόδια υπουργεία και φορείς του θαλάσσιου τουρισμού, προβλέπει την εξυπηρέτηση 17 κρουαζιερόπλοιων που βρίσκονται στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου στα ελληνικά λιμάνια, γεγονός που θα τονώσει σημαντικά τα έσοδα των κρατικών ταμείων και θα βάλει τις βάσεις για την επόμενη μέρα του θαλάσσιου τουρισμού όταν σταματήσει η υγειονομική κρίση.
Η συμφωνία αυτή πρακτικά σημαίνει ότι τα κρουαζιερόπλοια -τα οποία δεν μεταφέρουν επιβάτες- έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τον ανεφοδιασμό τους (καύσιμα, τρόφιμα) στη χώρα μας, ακολουθώντας αυστηρά τους υγειονομικούς κανόνες που έχει θέσει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας και χωρίς να επιτρέπεται η αποβίβαση μελών του πληρώματος στα λιμάνια.