Μια δημιουργική́«βουτιά» γύρω από τη μοναξιά, από την αυτογνωσία και τη μεταμόρφωση. Το 2019 η διακεκριμένη χορογράφος Βάσω Γιαννακοπούλου παρουσίασε το έργο «Πύθωνος 36», ένα γυναικείο σόλο.
Λίγους μήνες μετά γεννήθηκε και η ιδέα για ένα δεύτερο σόλο το «Flutter» με ίδιο νοηματικό́ άξονα, αλλά αυτή τη φορά όμως για έναν άνδρα.
Η παράσταση «Flutter» παρουσιάζεται απόψε στο Μέγαρο Χορού στο πλαίσιο του 29ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας και αφηγείται σουρεαλιστικά τη διαπραγμάτευση της ύπαρξης που επιδιώκει να φωτίσει την καθημερινότητα ενός µμοναχικού́ ανθρώπου.
«Ενός άντρα στο δικό του, εντελώς προσωπικό χώρο. Ο ήρωας εκμεταλλεύεται πλήρως την παραπάνω συνθήκη, ευφραίνεται στο καταφύγιο του αυτοσαρκασµού του νιώθοντας την ελευθερία να τσαλακωθεί πάνω και γύρω από μια καρέκλα» περιγράφει στον «Ε.Τ.» η χορογράφος Βάσω Γιαννακοπούλου και επισημαίνει ότι στην παράσταση γίνεται μία διερεύνηση υπαρξιακού τύπου, αφηγηματική, όπου ο χορός ξεπηδάει ως κομμάτι αυτής της αφήγησης χωρίς να είναι το μοναδικό συστατικό ή ζητούμενο, εμπεριέχοντας και αρκετή δόση χιούμορ. Πέραν του χιούμορ και της αμεσότητας, στην παράσταση εντοπίζουμε μια βαθιά μοναξιά, έναν διαρκή εγκλεισμό και μια τεράστια ανάγκη διαφυγής του ήρωα».
Το «Flutter» έκανε πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2021 στην Αθήνα. Είναι μία παράσταση όπου η ιδέα γεννήθηκε πριν την έλευση της πανδημίας. «Η καθημερινότητά μας μοιάζει όλο και περισσότερο με σόλο» σχολιάζει η έμπειρη χορογράφος και εξηγεί: «Επί της ουσίας δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει από τότε έως σήμερα η σχέση μας με τον προσωπικό μας χώρο, τη σχέση μας με τον εαυτό μας και τους άλλους. Αυτό που άλλαξε είναι ότι βρεθήκαμε σε αναγκαστική και διαρκή επαφή ο καθένας με τον εαυτό του, λόγω της καραντίνας. Η πανδημία επέβαλε αποχή από τη συναναστροφή κι η ανάσχεση αυτή, σίγουρα χάρισε μια μετατόπιση, μας έφερε λαχτάρα και διαφορετική ορμή να υπάρξουμε».
Στο έργο που παρουσιάζεται απόψε στην Καλαμάτα «ο ήρωας βρίσκεται στον ιδιωτικό του χώρο, έτσι ο θεατής της παράστασης είναι σαν να κοιτά κρυφά από την κλειδαρότρυπα το κρησφύγετό του. Με αυτή την έννοια, μιλώντας μεταφορικά, το προσωπικό γίνεται δημόσιο, φέρνοντας στο προσκήνιο τον άνθρωπο που στέκεται απέναντι στον κόσμο, µα πιο πολύ απέναντι στον εαυτό του. Θα έλεγα ότι η θεματική της παράστασης ήταν, είναι και θα είναι πάντα ένα σχόλιο του σήμερα».
Το Flutter εν πολλοίς είναι «μια ωδή στο δικαίωμα στην αβεβαιότητα», αλλά και μια προσωπική ένδειξη της Βάσως Γιαννακοπούλου σχετικά με τη δημιουργικότητά της στην πορεία του χρόνου: «αφήνομαι και απολαμβάνω όλο και περισσότερο τη δημιουργική́ διαδικασία με λιγότερο άγχος και προσδοκίες!».
(Info)
● Μέγαρο Χορού Καλαμάτας / Black Box
● Πρωταγωνιστεί: Νώντας Δαμόπουλος
● 19.07 | 19:00
● Πληροφορίες: https://kalamatadancefestival.gr/
Ειδήσεις σήμερα
Φωτιά στα Μέγαρα: Εκκενώνονται σπίτια στη Νέα Ζωή – Σκληρή μάχη στην Δυτική Αττική
Χανιά – Θρίλερ με το τεμαχισμένο σώμα: Βρέθηκαν και τα σπλάχνα του