Το άνοιγμα αυτό υλοποιείται τόσο με τη διοργάνωση πολιτιστικών γεγονότων, παραστάσεων, εκθέσεων, ξεναγήσεων στις εγκαταστάσεις της σχολής και στο μικρό μουσείο με τα προσωπικά αντικείμενα και ενθυμήματα του ιδρυτή της σχολής όσο και με την τόνωση του συνεδριακού προγράμματος και των εκπαιδευτικών και ερευνητικών του δραστηριοτήτων.
Oλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται στις ζηλευτές εγκαταστάσεις του Ιδρύματος, που βρίσκεται κοντά στον παραδοσιακό οικισμό των Σπετσών και αποτελείται από πέντε κτίρια, χτισμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε το καθένα από αυτά να έχει μοναδική θέα στη -σε απόσταση αναπνοής- θάλασσα.
Πίσω από το εντυπωσιακό συγκρότημα, που αναπτύσσεται σε ένα μοναδικό campus 120 στρεμμάτων, εκτείνεται το πανέμορφο πευκοδάσος, καθώς και ο ελαιώνας, που ανήκει στη σχολή και καλύπτει περίπου το μισό νησί.
Εκεί υπάρχει και το πέτρινο θέατρο 1.100 θέσεων, μια μικρογραφία του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου, όπου φιλοξενήθηκαν αυτό το καλοκαίρι σημαντικές πολιτιστικές δραστηριότητες και παραστάσεις. Οι σταδιακές αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων έκαναν το Iδρυμα πόλο έλξης εθνικών και διεθνών εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων. Tο Iδρυμα, να σημειώσουμε, κατέχει το 42% των Σπετσών.
Παράλληλα το καφέ του Ιδρύματος, που καταλαμβάνει μέρος του κήπου, είναι πλέον προσβάσιμο στο κοινό, που μπορεί να απολαύσει το ρόφημά του ή κάποιο άλλο έδεσμα από τον κατάλογο με θέα τη θάλασσα, κάτω από τη σκιά των πεύκων.
Η έκθεση του Eλληνα γλύπτη Nikolas, στους κήπους της σχολής, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, τόνωσε την επισκεψιμότητα τόσο από τους κατοίκους όσο και από τους επισκέπτες του νησιού. Με οδηγό τις «Σκέψεις» του καλλιτέχνη, ο τίτλος της έκθεσης του Nikolas, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να κάνουν έναν φιλοσοφικό περίπατο στο καταπράσινο περιβάλλον.
Η έκθεση, σε επιμέλεια των ιστορικών Τέχνης Αννίτας Αποστολάκη και Αναστασίας Μανιουδάκη, εγκαινίασε την εκθεσιακή δραστηριότητα του καλλιτέχνη στην Ελλάδα. Τα γλυπτά του Nikolas, οι Εξωπλανήτες, η Θάλασσα από πλαστικό, ο Homo Deus, η Αίσθηση και άλλα, τοποθετημένα στους κήπους της σχολής, έδωσαν μηνύματα για τις ανησυχίες του καλλιτέχνη, όπως εκφράζονται μέσα από τη δουλειά του.
Η σειρά έργων του Nikolas έχει ως κύριο άξονά της τον προβληματισμό του για το μέλλον του ανθρώπου, το οποίο καθορίζεται από τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Σημαντική θέση στη δουλειά του έχουν οι πνευματικές ανησυχίες, ενδεχομένως το μόνο πράγμα που δεν μπορεί ακόμη να χαρτογραφηθεί τεχνολογικά, καθώς είναι μοναδικές για κάθε άνθρωπο. Τα γλυπτά αυτά ξεδιπλώνουν το εύρος των αναφορών του, οι οποίες προέρχονται από τις χώρες σε τέσσερις ηπείρους του πλανήτη όπου έχει ζήσει και ταξιδέψει.
Η τέχνη του ασπάζεται τόσο τη μινιμαλιστική αισθητική των πρωτοκυκλαδικών ειδωλίων και τη δυναμική κίνηση της μινωικής γλυπτικής όσο και την τέχνη των ιθαγενών και των αρχαίων πολιτισμών της Μέσης Ανατολής.
«Μιας και το Ιδρυμα έχει πάψει να λειτουργεί ως σχολή από το 1983, δεν υπήρχε κανένας λόγος να αποτελεί άβατον για το κοινό», λέει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ιδρύματος, κ. Πέτρος Πετρακόπουλος, και συνεχίζει:
«Στο άνοιγμα των εγκαταστάσεων καθημερινά στο κοινό συνετέλεσε το γεγονός της αναβάθμισης του καφέ, που ως πριν από τις αρχές του καλοκαιριού εξυπηρετούσε μόνο τα διαλείμματα των συνεδρίων. Αυτό έδωσε μεγάλη ώθηση στο άνοιγμα της εικόνας της σχολής, καθώς πλέον οι επισκέπτες μπορούν να περιηγηθούν στον κήπο και να απολαύσουν τη βόλτα τους στα μονοπάτια.
Παράλληλα γίνονται ξεναγήσεις σε μικρή κλίμακα, λόγω του κορονοϊού, στο μουσείο που είναι αφιερωμένο στον ιδρυτή της σχολής, Σωτήριο Ανάργυρο. Κύρια δράση μας τα προηγούμενα χρόνια ήταν τα συνέδρια και τα καλοκαιρινά εκπαιδευτικά και επιστημονικά προγράμματα.
Επίσης, αθλητικές δραστηριότητες, που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με τον δήμο, εντός του campus, που περιλαμβάνει και γήπεδα μπάσκετ και ποδοσφαίρου, καθώς και άλλους αθλητικούς χώρους. Η συνεδριακή μας δράση έχει τονωθεί πολύ το τελευταίο διάστημα. Επίσης, ρίξαμε το βάρος μας στη διενέργεια πολιτιστικών γεγονότων.
Πραγματοποιήθηκαν παραστάσεις στο υπέροχο θέατρο με σημαντικούς ηθοποιούς, όπως με τον Στέλιο Μάινα ή τον Γιώργο Κιμούλη, ενώ δόθηκε και συναυλία της Sinfonietta Hellenica στις 8 και τις 9 Αυγούστου, παράλληλα με την έκθεση του γλύπτη Nikolas».
«Στόχος μας είναι η ίδρυση μίας νέας Μουσικής Ακαδημίας διεθνών προδιαγραφών με έδρα την Αναργύρειο και Κοργιαλένειο Σχολή στις Σπέτσες, η οποία θα ξεκινήσει τη λειτουργία της το καλοκαίρι του 2021», σημειώνει ο πρόεδρος του Ιδρύματος, κ. Πέτρος Πετρακόπουλος.
Οι προικισμένες με φυσική ομορφιά, μοναδικές εγκαταστάσεις της σχολής θα αποτελέσουν το ιδανικό περιβάλλον για τη διεθνών προδιαγραφών Μουσική Ακαδημία στις Σπέτσες, η οποία θα παρέχει εκπαιδευτική πλατφόρμα για μουσικές συναντήσεις, όπου νέα παιδιά και ενήλικες θα μπορούν να παρακολουθήσουν υψηλού επιπέδου μαθήματα από καταξιωμένους διεθνώς καλλιτέχνες, καθώς και «masterclasses» που θα τους βοηθήσουν να εξελίξουν τις δεξιότητές τους.
«Η ίδρυση της Μουσικής Ακαδημίας είναι μία εξαιρετική ευκαιρία για τη σχολή να καλωσορίσει ξανά μικρά φιλόδοξα παιδιά από όλο τον κόσμο, που ελπίζουμε ότι θα μας επισκέπτονται κάθε χρόνο για να γιορτάζουμε τη μουσική μέσα στους κόλπους της μεγάλου κύρους αυτής Ακαδημίας», προσθέτει ο κ. Πετρακόπουλος.
Στο πλαίσιο του ανοίγματος, η σχολή έδωσε το «πράσινο φως» στη μεγάλη παραγωγή του Χόλιγουντ της ταινίας «Χαμένη κόρη» («The lost daughter»), η οποία θα γυριστεί στο αμέσως προσεχές διάστημα στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος στις Σπέτσες.
Πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μάγκι Τζίλενχαλ, βασισμένο στο ομώνυμο best seller της Ελενα Φεράντε. Το καστ είναι πράγματι εντυπωσιακό με πρωταγωνίστρια την Ολίβια Κόλμαν, η οποία ερμηνεύει τον ρόλο της Λήδας, μιας χωρισμένης εδώ και καιρό καθηγήτριας Πανεπιστημίου, η οποία είναι αφοσιωμένη εξ ολοκλήρου στις κόρες της και στη δουλειά της.
Η Τζίλενχαλ έκλεισε εκτός από την Ολίβια Κόλμαν και την Ντακότα Τζόνσον (στον ρόλο της μυστηριώδους γυναίκας που η Λήδα γνωρίζει στις διακοπές της, που στην προκειμένη περίπτωση θα γίνουν στις Σπέτσες), καθώς και τους Πίτερ Σκάργσκαρντ και Τζέσι Μπάκλεϊ. Ηδη τα κτίρια της σχολής έχουν καταληφθεί από την παραγωγή της ταινίας, προκειμένου να προετοιμαστούν οι χώροι για τα γυρίσματα με την άφιξη των ηθοποιών. Μάλιστα, τα υγειονομικά πρωτόκολλα είναι πολύ αυστηρά.
Σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας, όταν οι δύο κόρες της πρωταγωνίστριας φεύγουν για να ζήσουν με τον πατέρα τους στον Καναδά, η Λήδα, αντί να στενοχωρηθεί, νιώθει ξαφνικά ελεύθερη. Αποφασίζει να πάει διακοπές σε ένα παραθαλάσσιο χωριουδάκι της Νότιας Ιταλίας (Σπέτσες).
Μετά τις πρώτες ξέγνοιαστες μέρες, η συνάντηση με τα μέλη μιας «θορυβώδους» οικογένειας από τη Νάπολη θα φέρει στην επιφάνεια μνήμες των δύσκολων αποφάσεων και των συνεπειών τους για την ίδια και την οικογένειά της.
Η συγγραφέας της ιστορίας, Ελενα Φεράντε, καταφέρνει με αυτήν την πρόφαση να καταδυθεί στα βάθη της μητρότητας και της γυναικείας φύσης με ωμή, ειλικρινή, ατόφια γλώσσα. Το βιβλίο κυκλοφορεί στη χώρα μας από τις εκδόσεις «Πατάκη».
Οσο για τον λόγο που η Μάγκι Τζίλενχαλ επέλεξε τη συγκεκριμένη ιστορία για το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, η ίδια έχει δηλώσει:
«Με ενδιαφέρει πάρα πολύ να περάσω πίσω από την κάμερα κινηματογραφώντας ιστορίες που βγάζουν στην επιφάνεια κρυφές αλήθειες για τη γυναίκα και τις επιθυμίες της, τη θηλυκότητα και τη σεξουαλικότητά της, αλλά και την εμπειρία της μητρότητας.
Οταν διάβασα το βιβλίο, αμέσως σκέφτηκα πόσο πιο έντονη εμπειρία θα ήταν για έναν θεατή να ζήσει αυτήν την ιστορία σε μία κινηματογραφική αίθουσα. Γι’ αυτό και ξεκίνησα αμέσως να δουλεύω την κινηματογραφική της μεταφορά…».
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr