ΣΟΥΠΕΡΝΟΒΑ ** ½ (SUPERNOVA) ΑΓΓΛΙΑ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΧΑΡΙ ΜΑΚΟΥΙΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΟΛΙΝ ΦΕΡΘ, ΣΤΑΝΛΕΪ ΤΟΥΤΣΙ
Ζευγάρι μεσήλικων, ο Σαμ και ο Τάσκερ, αποφασίζουν να κάνουν ένα ταξίδι με το βαν τους σε φίλους και συγγενείς που έχουν να συναντήσουν χρόνια. Αφορμή είναι η κατάσταση υγείας του Τάσκερ που εμφανίζει πρώιμα σημάδια άνοιας και γνωρίζει πολύ καλά ότι σύντομα θα είναι ένας άλλος άνθρωπος. Ενώ υπάρχουν εντάσεις και δραματικές στιγμές κορύφωσης, κάπως δύσκολα μπορεί να εισχωρήσει κανείς στον κόσμο αυτών των δύο ανθρώπων, να ταυτισθεί με αυτό που αντιμετωπίζουν, να νιώσει κατανόηση και συμπάθεια μπροστά στο αναπόφευκτο που τους περιμένει. Ακόμα και να ευφρανθεί όταν η ασθένεια ξεχασθεί μπροστά σε ένα τραπέζι γεμάτο φίλους και αγαπημένα πρόσωπα. Και αυτό κυρίως οφείλεται στις σκηνοθετικές και σεναριακές προθέσεις που δεν θέλουν να μπουν βαθιά στο θέμα τους, στρογγυλεύοντας τις γωνίες. Ασε που με το «ατσαλάκωτο» προφίλ που έχει χτίσει τόσα χρόνια ο Κόλιν Φερθ, μοιάζει κάπως παράταιρο το δάκρυ που αφήνει να κυλήσει στο μάγουλό του όταν υποχρεώνεται να συμβιβασθεί με την ιδέα.
ΜΑΡΤΙΝ ΙΝΤΕΝ ** (MARTIN EDEN) ΙΤΑΛΙΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΙΕΤΡΟ ΜΑΡΤΣΕΛΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΛΟΥΚΑ ΜΑΡΙΝΕΛΙ, ΤΖΕΣΙΚΑ ΚΡΕΣΙ
17 Κλωστές: Η σειρά που «χτυπάει» κόκκινο – Καταδικασμένη η προσπάθεια Καστελάνη για νέα αρχή
Ο Μάρτιν Εντεν ζει στη Νάπολη και δεν έχει τελειώσει τη βασική εκπαίδευση, αλλά όταν γνωρίζει την Ελένα, που σπουδάζει και προέρχεται από καλή οικογένεια, την ερωτεύεται και αποφασίζει να μάθει γραφή και ανάγνωση. Οχι μόνο γιατί είναι απαραίτητο, αλλά περισσότερο γιατί θέλει να γίνει συγγραφέας επηρεασμένος από τα λογοτεχνικά βιβλία που διαβάζει κατά τη διάρκεια της «ανέλιξής» του. Και βέβαια για να καταφέρει να κερδίσει την καρδιά της Ελένα, που αρχικά κρατά αποστάσεις. Η πορεία του προς την καταξίωση θα περάσει μέσα από Συμπληγάδες, με μεγάλα βάσανα και στερήσεις μέχρι να δημοσιεύσει το πρώτο του ανάγνωσμα, με κόντρες με την εργατική τάξη της πόλης του που απαιτεί το κοινό καλό, σε αντίθεση με εκείνον που δείχνει να πιστεύει στην προσωπική ανέλιξη. Η ματαιοδοξία του θα τον φέρει σε αδιέξοδο και λίγοι θα είναι στο τέλος εκείνοι που θα έχουν μείνει στο πλάι του για να αποτελούν τις σταθερές του στη ζωή.
Ο Πιέτρο Μαρτσέλο θέλει να πει πολλά μέσα σε δύο ώρες που διαρκεί η ταινία. Θέλει να μιλήσει για τέχνη, για πολιτική, για τον έρωτα, για τον πόλεμο, για τη φτώχεια και τις ισορροπίες στη ζωή και πολλά άλλα ακόμη. Τον μαξιμαλισμό του δεν καταφέρνει να τον χαλιναγωγήσει και να τον βάλει σε μια σειρά. Είναι ανοικονόμητος και ορμητικός και έχει ξεχάσει να ρίξει ταχύτητες όταν χρειάστηκε. Ο πρωταγωνιστής Λούκα Μαρτινέλι ερμηνεύει με την ίδια πυξίδα, αλλά εδώ το στοίχημα βγήκε υπέρ του. Βραβείο ανδρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ της Βενετίας 2019. Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζακ Λόντον.
ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ** (MY SALINGER YEAR) ΗΠΑ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΦΙΛΙΠ ΦΑΛΑΡΝΤΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΣΙΓΚΟΥΡΝΙ ΓΟΥΙΒΕΡ, ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ ΚΟΥΑΛΕΪ
Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, η Τζοάνα έχει μόλις αποφοιτήσει από το κολέγιο έχοντας ως κρυφό όνειρο να γίνει συγγραφέας. Πιάνει δουλειά στον εκδοτικό οίκο του Τζ. Ντ Σάλιτζερ ως βοηθός της αυστηρής ιδιοκτήτριας, η οποία δεν της αφήνει πολλά δημιουργικά περιθώρια. Θέλει μόνο από εκείνη να δακτυλογραφεί γρήγορα και να διαβάζει όλες τις επιστολές που οι θαυμαστές του Σάλιτζερ στέλνουν στον οίκο ελπίζοντας σε επικοινωνία μαζί του ή για να εντοπίσουν κάποιον διαταραγμένο, όπως τον Μαρκ Τσάπμαν που δολοφόνησε τον Τζον Λένον. Το σκηνικό θα αλλάξει σταδιακά γιατί η μικρή έχει τσαγανό και πίστη στο όνειρό της.
Με έντονες αναφορές στο «Ο διάβολος φορούσε Πράντα», αλλά χωρίς ποτέ να καταφέρνει να σταθεί στο ύψος εκείνου, το «Ενας χρόνος στη Νέα Υόρκη» πάσχει από σεναριακές ιδέες που θα έδιναν σπιρτάδα και καλύτερο ρυθμό στο συνολικό αποτέλεσμα. Εντούτοις, παρακολουθείται χωρίς ιδιαίτερα προσκόμματα, ενώ η Σιγκούρνι Γουίβερ είναι απολαυστική στον τρόπο που εκφέρει τις λέξεις και κινείται στο χώρο. Δεν το έκανε αγγαρεία και φαίνεται.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Έντιμος κλέφτης **. Του Μαρκ Γουίλιαμς με τους Λίαμ Νίσον, Κέιτ Γουόλς
Ληστής τραπεζών που δρα μόνος, χωρίς να αφήνει ίχνη πίσω του, αποφασίζει να τα παρατήσει και να κάνει ένα νέο, καθαρό ξεκίνημα όταν βρίσκει τον έρωτα της ζωής του. Πρώτα όμως θέλει να παραδοθεί στο FBI, να επιστρέψει τα κλοπιμαία και να εκτίσει μια μικρή ποινή. Ομως οι πράκτορες που αναλαμβάνουν την υπόθεσή του μπαίνουν στον πειρασμό. Μικρή αστυνομική ταινία με κάποια κυνηγητά και λίγη δράση, από αυτές που ο Λίαμ Νίσον γυρίζει με διάθεση «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε».
Οι Βιτελόνοι (1953) ***. Του Φεντερίκο Φελίνι με τους Αλμπέρτο Σόρντι, Φράνκο Ιντερλένγκι
Η δεύτερη ταινία του Φελίνι απέσπασε υποψηφιότητα για Οσκαρ καλύτερου σεναρίου και έχει στα ατού της τη μουσική του Νίνο Ρότα, που σφραγίζει τόσο αυτή τη συνεργασία όσο και τις επόμενες που ακολούθησαν. Ο Φελίνι αφηγείται με ρυθμό και χιούμορ την ιστορία πέντε φίλων που αρνούνται να μεγαλώσουν και ονειρεύονται τη φυγή τους από τη μικρή τους πόλη. Ο Ιταλός δημιουργός δίνει εδώ ένα μικρό δείγμα τού τι θα επακολουθήσει στις επόμενες ταινίες του.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Κορονοϊός – εμβόλια: Τρίτη δόση εμβολίου – Θα χρειαστεί; Εαν ναι, πότε;
- Σύζυγος 44χρονης με θρόμβωση: Περιμένουμε την επιβεβαίωση ότι είναι κλινικά νεκρή
- Εξαφανίστηκε η «Δήμητρα» της Λέσβου – Η ιστορία του Δημήτρη Καλογιάννη που έγινε γνωστή χάρη στο προσφυγικό
- Σε πολιτική απόγνωση ο Τσίπρας μιλά για «χούντα»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter