Η δίψα μας να δούμε με παρέα ταινίες στη μεγάλη οθόνη, έτσι όπως αρμόζει και έχουμε συνηθίσει, δεν έσβησε παρά τον πολυήμερο εγκλεισμό και την ευκολία του streaming στην τηλεόραση. Και οι αιθουσάρχες από την πλευρά τους δηλώνουν έτοιμοι να ικανοποιήσουν αυτή την επιθυμία μας. Κι ας πλέουν κι αυτοί σε αχαρτογράφητα νερά προσαρμοσμένοι στους νέους κανόνες που έχουν επιβληθεί στην καθημερινότητά μας και αφορούν στις αποστάσεις ανάμεσα στις καρέκλες και τα τραπεζάκια 1,5-2 μέτρα, στην αποφυγή του συνωστισμού στο ταμείο, τα κυλικεία και τις τουαλέτες και τη συνεχή χρήση αντισηπτικού για κάθε ενδεχόμενο.
Η εξαγγελία του πρωθυπουργού για μείωση του ΦΠΑ στο εισιτήριο από 24% στο 13% είναι ένα μέτρο που οι αιθουσάρχες έθεταν εδώ και χρόνια στις αρμόδιες αρχές και κάνει την έξοδο για σινεμά ακόμα πιο θελκτική για όλους. Περιμένουμε να δούμε την άμεση εφαρμογή του.
Η πρώτη εβδομάδα, τουλάχιστον, θα είναι καθοριστική για την πορεία της καλοκαιρινής σεζόν και η ανταπόκριση του κοινού θα φανερώσει αν ο κορονοϊός άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε κινηματογράφο ή αν η έβδομη τέχνη θα ξεπεράσει τελικά και αυτό τοn σκόπελο όπως τόσους άλλους στη μακρόχρονη ιστορία της. Σε αυτό το σημείο σημαντικό ρόλο θα παίξουν και οι ταινίες που θα προβληθούν σε αυτή την επανεκκίνηση και εκτός από την καθιερωμένη αναδρομή που τα θερινά κάνουν κάθε χρόνο στις καλύτερες στιγμές της ιστορίας του σινεμά και της σεζόν που πέρασε, νέες ταινίες προστίθενται από την ερχόμενη Πέμπτη στο πρόγραμμα.
Εκτός από την «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, που πρόλαβε να κάνει το αδιαχώρητο στον κινηματογράφο «Αστυ», τις λίγες μέρες που προβλήθηκε αποκλειστικά εκεί πριν από το λουκέτο, στα θερινά επανέρχεται το «Μάντεψε ποιος ήρθε για τα γενέθλιά σου;» του Σεντρίκ Καν με τους Κατρίν Ντενέβ, Εμανουέλ Μπερκό κ.ά. καθώς και το animation «Φύγαμε» της Pixar.
Η μεν «Μπαλάντα» του Ελληνα σκηνοθέτη, που κάνει ποδαρικό από αύριο Δευτέρα (1/6), φέρνει στο φως την πιο κωμική (μαύρη πάντα βέβαια) πλευρά του Οικονομίδη ο οποίος στήνει ένα πολυπρόσωπο δράμα στην ελληνική επαρχία. Η Βίκυ Παπαδοπούλου υποδύεται μια γυναίκα που έχει αποφασίσει να χωρίσει από τον σύζυγό της, τον οποίο υποδύεται απολαυστικά, όπως πάντα, ο Γιάννης Τσορτέκης. Φεύγοντας από το σπίτι όμως παίρνει και 1.000.000 ευρώ και αυτό δεν θα περάσει έτσι, φυσικά. Η τρίτη πλευρά του τριγώνου είναι ο εραστής της (Πέτρος Μπισμπίκης), ο οποίος έκανε κάποτε μεγάλη επιτυχία στις πίστες αλλά τώρα έχει περάσει από την άλλη πλευρά και διευθύνει ένα σκυλάδικο στην Εθνική με τη μητέρα του. Γύρω από αυτό το τρίγωνο, μια σειρά από πρόσωπα του υποκόσμου κινούνται παράλληλα μέχρι που οι διαδρομές όλων τέμνονται με στόχο (τι άλλο;) το εκατομμύριο.
Στο δε «Μάντεψε ποιος ήρθε για τα γενέθλιά σου;», που κι αυτό πρόλαβε να κόψει λίγα εισιτήρια πριν από την επέλαση της πανδημίας, μια οικογένεια συγκεντρώνεται στο εξοχικό σπίτι για τα γενέθλια της μητέρας. Μαζί και η μικρότερη κόρη που τα ίχνη της αγνοούνταν επί χρόνια και είχε αφήσει πίσω της την έφηβη κόρη της.
Στο «Φύγαμε», το animation της Pixar που πρόλαβε κι αυτό για λίγο ανοικτές τις αίθουσες, δυο νεαρά ξωτικά ζουν μια απρόβλεπτη, ξεκαρδιστική περιπέτεια σε ένα παράλληλο σύμπαν με μονόκερους, δράκους και κενταύρους.
Οσον αφορά στις ταινίες που θα κάνουν πρεμιέρα την ερχόμενη Πέμπτη, αυτές είναι δύο. Τα «Παιχνίδια ζευγαριών» του Ολιβιέ Ασαγιάς με πρωταγωνιστές τους Ζιλιέτ Μπινός και Γκιγιόμ Κανέ και το επίσης γαλλικό «Οι αταίριαστοι» του Λουντοβίκ Κολμπό-Ζαστάν με τον κωμικό Ντάνι Μπουν.
Στην πρώτη περίπτωση, ένας συγγραφέας παραδίδει το νέο του βιβλίο στον εκδότη του και αυτό αφορά στις εξωσυζυγικές σχέσεις, ενώ στη δεύτερη, ένας ασθενής ψυχιατρικού νοσοκομείου προσποιείται ότι είναι τρελός και ο υπεύθυνος για τη φροντίδα του θα αρχίσει να αμφισβητεί την ψυχική κατάσταση του «προστατευόμενού» του. Ραντεβού μπροστά από τη μεγάλη οθόνη.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής