Προτού τον τραβήξει η σκηνοθεσία, ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν εραστής της φωτογραφίας και αυτή του η φωτογραφική δραστηριότητα αποτελεί το αντικείμενο της έκθεσης «Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό», που φιλοξενείται στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης. Στα μάτια του Κιούμπρικ, οι δύο δραστηριότητες, αυτή του σκηνοθέτη και αυτή του φωτογράφου, είναι συνδεδεμένες. «Εάν δεν είχα υπάρξει φωτογράφος, θα μου έλειπε το βασικό συστατικό που πρέπει να βάλεις σε μια ταινία, το οποίο είναι η φωτογραφία» είπε, σε συνέντευξη που έδωσε μετά την έξοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες, το 1968, της ταινίας «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος».
Η αρχή όλων
Η αρχή έγινε στα 13α γενέθλιά το, όταν ο πατέρας του προκειμένου να τον παρακινήσει να διαβάζει περισσότερο του έκανε δώρο μια φωτογραφική μηχανή Garflex. Ο Στάνλεϊ ξετρελάθηκε! Για αμέτρητες ώρες τριγύριζε στο Μπρονξ, τη γειτονιά του, τραβούσε φωτογραφίες και τις εμφάνιζε στο σπίτι του φίλου του Μάρβιν Τράουμπ, που είχε μετατρέψει το λουτρό σε θάλαμο εμφάνισης. Σε κάποια φάση, το περιοδικό «Look» – κυκλοφορούσε κάθε δεύτερη εβδομάδα – αγόρασε μια φωτογραφία του Στάνλεϊ για 25 δολάρια: ένα εξαιρετικά καδραρισμένο πλάνο ενός μόνου κι έρημου πωλητή εφημερίδων που πουλούσε το φύλο με την ανακοίνωση του θανάτου του Προέδρου Φρανκ Ντιλέινο Ρούζβελτ στο πρωτοσέλιδο. Ηταν Απρίλιος του 1946, όταν η Έλεν Ο’ Μπράιεν, υπεύθυνη για τις φωτογραφίες στο περιοδικό, έχοντας δει τη δυναμική του νεαρού φωτογράφου, εισηγείται την πρόσληψή του. Σχεδόν ακαριαία, φωτογραφίες του Στάνλεϊ κοσμούσαν το εξώφυλλο του «Look». Ο Στάνλεϊ ήταν 17 χρόνων.
Η έκθεση, την οποία επιμελήθηκαν οι Ντόναλντ Άλμπρεχτ και Σον Κόρκοραν, αναδεικνύει τις δημοσιευμένες και αδημοσίευτες φωτογραφίες που τράβηξε ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ μεταξύ 1945 και 1960, συμπεριλαμβανομένων αυτών της τετραετούς συνεργασίας του με το «Look».
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]