«Τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής οφείλουν να διερευνούν καθετί που μπορεί να οδηγήσει στην ανακάλυψη της ουσιαστικής αλήθειας και να οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα για τα αίτια της τραγωδίας και τις προσωπικές ευθύνες αυτών που την προκάλεσε».
Συγκεκριμένα, αναφέρουν τα εξής:
«Καταρχάς δεν πρόκειται να μπούμε στη διαδικασία αντιπαράθεσης με καμιά οικογένεια που έχασε τον άνθρωπο της σε αυτή την τεράστια τραγωδία των Τεμπών. Σεβόμαστε απόλυτα τόσο τη μνήμη των αθώων ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους όσο και τον ανείπωτο πόνο των συγγενών που ζουν το δικό τους Γολγοθά.
Ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής οφείλουν να διερευνούν καθετί που μπορεί να οδηγήσει στην ανακάλυψη της ουσιαστικής αλήθειας και να οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα για τα αίτια της τραγωδίας και τις προσωπικές ευθύνες αυτών που την προκάλεσαν.
Στα πλαίσια αυτά ενεργήσαμε και θα συνεχίσουμε με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης σεβόμενοι το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτό επιτάσσει το χρέος μας προς την πολιτεία. Η ένταση της προσπάθειάς μας προς την κατεύθυνση αυτή δεν πρόκειται να αμβλυνθεί».
Κύκλοι της πλειοψηφίας στην εξεταστική για Τέμπη: Σαφή για τον γγ του υπουργείου Υποδομών επί ΣΥΡΙΖΑ τα αιτία του δυστυχήματος
«Ξεκάθαρος ήταν στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή στη Βουλή για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη, υπογραμμίζοντας τη σημασία του Γενικού Κανονισμού Κίνησης στις ασφαλείς σιδηροδρομικές μετακινήσεις, ο Αθανάσιος Βούρδας, γγ του υπουργείου Μεταφορών στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ (2015-2017)» σύμφωνα με κύκλους της πλειοψηφίας στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη.
Τοξικός μέχρι τη διάλυσή του ο ΣΥΡΙΖΑ - Κατήγγειλε θάνατο που δεν συνέβη - Σφοδρή επίθεση από Γεωργιάδη
Όπως αναφέρουν: «Καταρρίπτοντας το πάγιο επιχείρημα της αντιπολίτευσης, ότι η τραγωδία οφείλεται στην απουσία ενοποιημένου συστήματος τηλεδιοίκησης, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, ήταν σαφής: “Δεν εξηγείται με κανέναν άλλον τρόπο ένα τέτοιο δυστύχημα παρά μόνο με τη μη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης από τους εμπλεκόμενους”, υπογράμμισε ο κ. Βούρδας, τονίζοντας με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο ότι ο ΓΚΚ προβλέπει όλες τις κανονιστικές διαδικασίες προκειμένου να τηρείται η ασφάλεια στην κυκλοφορία, ανεξαρτήτως ύπαρξης συστημάτων. “Δεν παίζει κανέναν ρόλο εάν μια γραμμή έχει συστήματα. Ο ΓΚΚ περιγράφει ποιες ενέργειες θα γίνουν όταν υπάρχει τηλεδιοίκηση και όταν δεν υπάρχει, όταν υπάρχει σηματοδότηση κι όταν δεν υπάρχει” είπε, ενώ δεν έκρυψε την έκπληξή του που συνέβη ένα τέτοιο δυστύχημα και μάλιστα σε διπλή γραμμή».
Σημειώνουν επίσης: «Ο κ. Βούρδας, ξεκαθάρισε ότι αυτό που αλλάζει με τα νέα συστήματα είναι η χωρητικότητα του δικτύου, αλλά ποτέ δεν παύει να υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας. “Αν το φυσικό πρόσωπο δεν χειριστεί σωστά τα συστήματα, θα γίνει λάθος” κατέληξε».
Εξεταστική για Τέμπη – Αθ. Βούρδας: Δεν εξηγείται το ατύχημα, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης
«Για εμένα είναι πολύ ξεκάθαρο ότι το σύνολο των εμπλεκομένων στην κυκλοφορία εκείνο το χρονικό διάστημα δεν εφάρμοσε τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης, και όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν» είπε ο κ. Βούρδας διευκρινίζοντας ότι «η κυκλοφορία έχει συγκεκριμένους υπεύθυνους, είτε ανά σταθμό είτε εκεί που γίνεται η έναρξη ενός δρομολογίου ή η λήξη, είτε στην κεντρική παρακολούθηση. Θεωρώ ότι υπήρχαν παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. (Αυτό αποτελεί) αξιολογική κρίση, διότι δεν ήμουν σε αυτή τη διαδικασία. Αλλά δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης, να συμβεί ένα τέτοιο τραγικό ατύχημα, και μάλιστα σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή» είπε ο κ. Βούρδας.
Όπως είπε, στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης περιγράφεται ποιες είναι οι ενέργειες του προσωπικού της κυκλοφορίας όταν έχει τηλεδιοίκηση, ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει τηλεδιοίκηση. Ποιες είναι οι ενέργειες όταν έχει σηματοδότηση και ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει σηματοδότηση. Ποιες όταν έχει ECTS (European Traffic Control System) και πoιες όταν δεν έχει. Άρα, ξέρουν, πώς οφείλουν να λειτουργήσουν σε κάθε περίπτωση, είτε έχουν ένα σύστημα είτε δεν το έχουν, υπογράμμισε ο κ. Βούρδας.
Τέλος, για το εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας μπορούν να τοποθετηθούν σε μονή γραμμή ή σε διπλή, είπε ότι τα συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν, με τις κατάλληλες προσαρμογές, σε κάθε κανονικοποιημένη γραμμή, με ή χωρίς συστήματα, με την εφαρμογή των κατάλληλων κανόνων: «Αυτό που σίγουρα αλλάζει με την πρόσθεση συστημάτων είναι η χωρητικότητα του δικτύου η οποία αυξάνεται όταν βάζεις καινούργια συστήματα. Αλλά ποτέ δε σταματά να υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ποτέ».
Τσιαμάντης (ΡΑΣ) στην εξεταστική για Τέμπη: Aπολύτως σημαντικός ο ανθρώπινος παράγοντας
Τα ανθρώπινα λάθη που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη περιέγραψε στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, ο Βασίλης Τσιαμάντης.
Ο πρόεδρος της ΡΑΣ την περίοδο 2011-2016, χαρακτήρισε «απολύτως σημαντικό» τον ανθρώπινο παράγοντα και πρόσθεσε πως κατά τη διάρκεια του δυστυχήματος, «προφανώς δεν τηρήθηκε ο κανονισμός ασφαλείας», καθώς δεν επικοινώνησε ο μηχανοδηγός με τον σταθμάρχη. «Εάν δούλευαν τα συστήματα ασφαλείας σχεδόν θα είχαν εκμηδενιστεί οι πιθανότητες του δυστυχήματος», είπε χαρακτηριστικά.
Ειδήσεις σήμερα
Στυλιανίδης με Τούρκο ΥΠΕΣ: Νέα αρχή στην αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών από Αθήνα και Άγκυρα
Φάμελλος: Τι είπε για την πρόταση Κασσελάκη να διδάσκονται αλβανικά
Μητσοτάκης από Νταβός: Ανησυχία για την οικονομία λόγω Ερυθράς Θάλασσας