«Το είπαμε, το κάναμε, προτιμούν να μιλάνε τα έργα μας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του. «Σε άλλες εποχές θα λέγαμε πως επιτέλους εδώ το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές, στη Νίκαια, την Αγία Βαρβάρα και τον Κορυδαλλό. Εγώ θα προτιμήσω να μιλήσω για τρία σημαντικά βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού, για τα οποία είχαμε δεσμευθεί και τα οποία σήμερα γίνονται πραγματικότητα», συνέχισε.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000 ευρώ, η οποία θα ολοκληρωθεί με τρεις ακόμα σταθμούς («Μανιάτικα», Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο») στο πλαίσιο της επέκτασης της γραμμής 3 στον Πειραιά. Με την παράδοση και των έξι συνολικά σταθμών υπολογίζεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 πολίτες και να μειωθούν τα αυτοκίνητα στην ευρύτερη περιοχή κατά 23.000, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται το 2022, με τον κ. Μητσοτάκη να υπογραμμίζει την οικονομική σημασία του έργου, η οποία δημιούργησε 2.000 θέσεις εργασίας ενώ παράλληλα στοχεύει στην τόνωση του εμπορίου της περιοχής και τη διευκόλυνση της αναπτυξιακής δραστηριότητας.
«Ολοκληρώθηκε μέσα στα χρονοδιαγράμματα παρά τη μεγάλη αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία. Κάτι το οποίο ισχύει και για τις εργασίες που συνεχίζονται στους τρεις υπόλοιπους σταθμούς στα Μανιάτικα, στο Δημοτικό Θέατρο και στον Πειραιά. Στο ίδιο αυτό διάστημα οι τρεις σταθμοί τους οποίους εγκαινιάζουμε σήμερα (σ.σ.: χθες) και οι οποίοι θα δοθούν στην κυκλοφορία από αύριο το πρωί, στις 05:30, διασυνδέθηκαν με το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ηταν κάτι το οποίο, για κάποιο ακατανόητο λόγο, δεν είχε καν προβλεφθεί. Ενα σύστημα το οποίο έμενε συνολικά ανενεργό μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019», σημείωσε.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, επεσήμανε ότι «επόμενος στόχος είναι να είμαστε συνεπείς και με το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας: Δηλαδή να είναι έτοιμοι το 2022 και οι άλλοι 3 σταθμοί, τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς».
Από σήμερα, με την παράδοση στο κοινό των τριών σταθμών, ο χρόνος από το Λιμάνι του Πειραιά προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα διανύεται εντός 45 λεπτών. Αντίστοιχα, η Νίκαια συνδέεται με το κέντρο της Αθήνας με τη διαδρομή να καλύπτεται εντός 14 λεπτών. «Οσο για το κοινωνικό του αποτύπωμα, αυτό δεν εξαντλείται μόνο στην πιο εύκολη και γρήγορα μετακίνηση του πολίτη, αλλά και στη βελτίωση της καθημερινότητας συνολικά. Οταν και όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις τόσο μειώνονται και οι κοινωνικές. Προσωπική μου πεποίθηση ήταν πάντα ότι στη λεωφόρο της ανάπτυξης, όπως τη χαράσσει αυτή η κυβέρνηση, θέση πρέπει να έχουν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Ελληνες», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
Ο σταθμός «Αγία Βαρβάρα» βρίσκεται στην πλατεία της Αγίας Ελεούσας, ο σταθμός «Κορυδαλλός» είναι στην πλατεία Ελευθερίας και ο σταθμός «Νίκαια» είναι στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου, δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
Το νέο τμήμα Αγία Μαρίνα-Νίκαια συνδέει τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας με το δίκτυο του αθηναϊκού μετρό δίνοντας απευθείας πρόσβαση σε σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους όπως το Σύνταγμα, η Ομόνοια, ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, η Δουκίσσης Πλακεντίας, το λιμάνι του Πειραιά και το αεροδρόμιο της Αθήνας.
«Από τους δρόμους της Δυτικής Αττικής θα αφαιρεθούν πάνω από 10.000 οχήματα και βέβαια όταν ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή 3 και φτάσει στον Πειραιά, εκτιμούμε ότι κοντά στους 140.000 επιβάτες θα κάνουν καθημερινά χρήση αυτών των σταθμών», ανέφερε ο πρωθυπουργός και συνέχισε: «Οι περιφερειακοί δήμοι του Πειραιά ξανακερδίζουν τη θέση τους όχι μόνο στον συγκοινωνιακό χάρτη αλλά και στην ίδια τη ζωή της πόλης. Η αλήθεια είναι ότι μεγάλο αυτό έργο άργησε», είπε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Το έργο του μετρό ξεκίνησε το 1992 με πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Χρειάστηκαν 20 χρόνια για να υπογραφεί η σύμβαση της γραμμής 3, το 2012».
Παράλληλα με τη λειτουργία των τριών σταθμών του μετρό, αναδιαρθρώνονται και οι λεωφορειακές γραμμές στις συγκεκριμένες περιοχές και δρομολογούνται μικρότερες διαδημοτικές γραμμές που θα τις συνδέουν με τους νέους σταθμούς του μετρό.
Από την έντυπη έκδοση