Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «δυναμικά βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού» για τα οποία είχε δεσμευτεί η ΝΔ και τα οποία -όπως είπε- «σήμερα, γίνονται πραγματικότητα», και πρόσθεσε ότι «στη λεωφόρο της ανάπτυξης πρέπει να έχουν θέση όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην οικονομική σημασία του έργου, η οποία όπως είπε δηλώνεται από τις χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργεί, την οικολογική του διάσταση, αλλά και το κοινωνικό του αποτύπωμα, το οποίο βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη συνολικά.
«Τονίζω την οικονομική σημασία του έργου, τη δηλώνουν οι χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργεί, 2.000 άνθρωποι εργάστηκαν και εργάζονται σε αυτό το σημαντικό εργοτάξιο. Αλλά και η τόνωση του εμπορίου, η διευκόλυνση της όλης αναπτυξιακής δραστηριότητας την οποία υπηρετεί με πολλούς έμμεσους τρόπους» είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος στο κοινωνικό αποτύπωμα του έργου, ο πρωθυπουργός είπε ότι αυτό δεν εξαντλείται μόνο στην πιο εύκολη, στην πιο γρήγορη μετακίνηση του πολίτη αλλά «και στη βελτίωση της καθημερινότητάς συνολικά» και πρόσθεσε:
«Να το πω καθαρά: Όταν και όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, τόσο μειώνονται και οι κοινωνικές. Και προσωπική μου πεποίθηση ήταν πάντα ότι στη λεωφόρο της ανάπτυξης -όπως τουλάχιστον τη χαράσσει αυτή η κυβέρνηση- θέση πρέπει να έχουν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες».
Σημείωσε ότι η εκτίμηση είναι ότι 63.000 επιβάτες θα κάνουν χρήση αυτών των τριών νέων σταθμών, κάτι που σημαίνει ότι από τους δρόμους της Δυτικής Αττικής θα αφαιρεθούν πάνω από 10.000 οχήματα, και όταν ολοκληρωθεί πλήρως η Γραμμή 3 και φτάσει στον Πειραιά, ο κ. Μητσοτάκης εκτίμησε ότι περίπου 140.000 επιβάτες θα κάνουν καθημερινά χρήση αυτών των έξι σταθμών, οι οποίοι θα συμπληρώσουν την οριστική επέκταση της Γραμμής 3.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη χρονική σύμπτωση της επένδυσης του Μετρό με εκείνη του Ελληνικού, επενδύσεις που προχώρησαν και προχωρούν μέσα σε μία εξαιρετικά δυσμενή παγκόσμια συγκυρία.
«Αυτό είναι κάτι το οποίο αποδεικνύει την αντοχή και τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η εθνική μας οικονομία. Αλλά, βέβαια, και την ανάγκη να συμπράξουν δημιουργικά ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας. Αυτός είναι ο δρόμος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη δημιουργία νέου πλούτου και τη δημιουργία πολλών καλών νέων θέσεων εργασίας. Ναι, περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή και ευημερία για όλους», ανέφερε.
Τέλος ο πρωθυπουργός υπογράμμισε την ανάγκη τήρησης των μέτρων υγειονομικής ασφάλειας από όλους τους επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία. «Είναι για την προστασία των ιδίων, των συμπολιτών μας. Είναι η ελάχιστη ένδειξη κοινωνικής ευθύνης, διότι, όπως σας είπα πριν, δεν έχουμε ακόμα αφήσει πίσω μας την περιπέτεια του κορωνοϊού», είπε.
Δείτε την ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη:
Οι τρεις νέοι σταθμοί και τα δρομολόγια
Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου.
Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά.
Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά, και στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά. Το πρώτο δρομολόγιο από τον σταθμό Νίκαιας, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.
Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως τη Νίκαια, η γραμμή 3 του μετρό θα έχει 24 σταθμούς που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Τα δρομολόγια για το κοινό από τους τρεις σταθμούς θα ξεκινήσουν την Τρίτη 7 Ιουλίου.
Σύμφωνα με ενημέρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνίων, την ίδια ημέρα θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.
Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον Δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό.
Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις: Η πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών.
Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.
Αναλυτικά, για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:
– Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς – Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».
Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη. Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη – Πειραιάς Β’, αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια – Πειραιάς, 827 Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – ‘Ασπρα Χώματα και 846 Νεάπολη – Πειραιάς Α’.
-Διατήρηση της σύνδεσης του δήμου Πειραιά με τους δήμους Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά – νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.
-Τροποποίηση ομάδας γραμμών, που συνδέουν σήμερα τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας – Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.
Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια – Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός – Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό – Κορυδαλλός – Πειραιάς Α’), 820 (Κερατσίνι – Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – ‘Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς – ‘Ασπρα Χώματα – Γ΄ Νεκροταφείο), 837 (‘Ανω Αγ. Βαρβάρα – Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη – Πειραιάς Α’), Β18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).
Σημειώνεται ότι για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.