Καθοριστική μεταβλητή σε αυτό το εγχείρημα είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας στις μεταφορές και γι’ αυτό επιδιώκουμε την προσαρμογή της Πολιτείας σε αυτές τις αλλαγές ή ακόμη καλύτερα να προλειάνουμε το έδαφος για την έλευσή τους.
Κεντρικοί πυλώνες της πολιτικής μας είναι η μικροκινητικότητα, οι ευφυείς μεταφορές, όπως οι ψηφιακές εφαρμογές στις συγκοινωνίες, τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και η ηλεκτροκίνηση.
Η νέα νομοθεσία που ολοκληρώνουμε για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση των συνθηκών των μετακινήσεων στις πόλεις.
Αναβάθμιση των συγκοινωνιών με οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, ποδηλατόδρομοι, προσβασιμότητα στο δίκτυο μεταφορών για όλους και μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.
Με το σχέδιο νόμου απλοποιούνται οι διαδικασίες εκπόνησης, έγκρισης και εποπτείας των ΣΒΑΚ.
Φτιάχνουμε, δηλαδή, ενιαίους κανόνες προκειμένου η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία που υποστηρίζουν τέτοια προγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Μάλιστα, τα μέτρα που προάγουν την οδική ασφάλεια μπορούν να χρηματοδοτηθούν και από εθνικούς πόρους.
Εργα που καθίστανται αναγκαία όσο μπαίνουν στην καθημερινότητά μας τα μέσα μικροκινητικότητας.
Ηλεκτρικά πατίνια, ρόλερς και άλλα μέσα που έχουν κατακλύσει τις πόλεις μαζί με το ποδήλατο, όπως φάνηκε ιδιαίτερα κατά το διάστημα της καραντίνας.
Η Ελλάδα θα είναι μια από τις πρώτες χώρες που θα παρουσιάσει θεσμικό πλαίσιο με κανόνες κυκλοφορίας και προδιαγραφές ασφάλειας αυτών των μέσων.
Πριν από λίγες ημέρες ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε ένα δυναμικό σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Η Ελλάδα, ως αποτέλεσμα κυρίως της οικονομικής κρίσης, διαθέτει έναν γηρασμένο στόλο οχημάτων που ξεπερνά σε μέσο όρο ηλικίας τα 15 έτη.
Με αυτό το δεδομένο, η πρωτοβουλία της κυβέρνησης δεν εξαντλείται στην επιδότηση της αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος. Μεριμνά και για την υποστήριξη της κυκλοφορίας τους, με την αδειοδότηση ενός επαρκούς δικτύου υποδομών επαναφόρτισης στους δρόμους.
Το δίκτυο αυτό θα περιγράφεται στο Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης κι έτσι ο χρήστης του ηλεκτροκίνητου οχήματος θα έχει ανά πάσα στιγμή πληροφορίες για τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο.
Εννοιες όπως η ηλεκτροκίνηση, η αυτόνομη οδήγηση, το «οn demand mobility» παραπέμπουν στις μεταφορές του μέλλοντος, οι οποίες θα έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Συντελείται μια μετάβαση στην «οικονομία της πλατφόρμας» με όχημα τα ευφυή συστήματα μεταφορών και τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούνται ήδη.
Aλλωστε τα σύγχρονα οχήματα είναι «συνδεδεμένες συσκευές». Σύντομα οι τεχνολογίες τους θα επιτρέπουν στους οδηγούς αλλά και στους διαχειριστές της κυκλοφορίας να μοιράζονται πληροφορίες, όπως για παράδειγμα αν υπάρχει κίνηση σε κάποιο σημείο.
Η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών φέρνει ήδη αποτελέσματα σε τομείς που υπήρχαν σοβαρά προβλήματα για δεκαετίες, όπως στις αστικές συγκοινωνίες.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο έδωσε μια καθαρή εικόνα για την επιβατική κίνηση και τα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΑ που δεν υπήρχε πριν.
Επιπλέον σχεδιάζουμε νέες υπηρεσίες όπως η δυνατότητα να μετακινείται κάποιος με τις αστικές συγκοινωνίες χρησιμοποιώντας την πιστωτική ή τη χρεωστική του κάρτα.
Σε λίγες εβδομάδες συμπληρώνουμε έναν χρόνο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με επικεφαλής τον κ. Κώστα Καραμανλή έχει γίνει μια καινοφανής προσπάθεια εκσυγχρονισμού στις μεταφορές.
Απλοποιούμε τη συναλλαγή των πολιτών με το Δημόσιο με παρεμβάσεις όπως η προσωρινή άδεια οδήγησης και μεταρρυθμίζουμε το πλαίσιο των αστικών μετακινήσεων με νέο θεσμικό πλαίσιο για τα ΣΒΑΚ και τη μικροκινητικότητα.
Καλωσορίζουμε τις νέες τεχνολογίες, βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών, σκεφτόμαστε το περιβάλλον.