Ερωτηθείσα γιατί δεν ακυρώνονται οι πανελλαδικές –όπως έχει γίνει σε άλλες χώρες- η κ. Κεραμέως είπε πως η συγκεκριμένη σύγκριση είναι λανθασμένη, καθώς η πορεία της Ελλάδας αναφορικά με την πανδημία είναι σχετικά καλή. Την ίδια ώρα, τόνισε πως συνομιλεί καθημερινά με τον καθηγητή λοιμωξιολογίας και εκπρόσωπο του υπουργείου Υγείας Σωτήρη Τσιόδρα, για το πότε θα μπορεί να γίνει συγχρωτισμός.
Θυμίζουμε ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως τόνισε στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ότι το υπουργείο είναι προετοιμασμένο για όλα τα σενάρια, αλλά επιθυμία του είναι να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις όσο το δυνατόν νωρίτερα.
«Οι προσπάθειές μας, ειδικότερα ως προς τις Πανελλαδικές εξετάσεις, επικεντρώνονται στο να διεξαχθούν όσο πιο κοντά στις καθιερωμένες ημερομηνίες, στις αρχές του καλοκαιριού. Ως πολιτική ηγεσία έχουμε επεξεργαστεί λύσεις για όλα τα πιθανά σενάρια, εξετάζουμε καθημερινά την κατάσταση όπως διαμορφώνεται και επικαιροποιούμε διαρκώς τον σχεδιασμό μας. Ωστόσο, η τελική έκβαση θα εξαρτηθεί από τις οδηγίες των ειδικών και του ΕΟΔΥ, καθώς απόλυτη προτεραιότητά μας είναι η προστασία της δημόσιας Υγείας».
Με την ημερομηνία για το άνοιγμα των σχολείων να μην έχει «κλειδώσει» ακόμα, καθώς οι επόμενες εβδομάδες είναι κρίσιμες για την πορεία της πανδημίας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει επικεντρωθεί στην αποτελεσματική εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μέσα σε διάστημα λίγων ημερών, στήθηκε και ενισχύθηκε ένα σύστημα από πλατφόρμες που παρέχουν δυνατότητες πρόσβασης σε ψηφιακό υλικό έως και τη δημιουργία εικονικής τάξης με δυνατότητα συμμετοχής όλων των μαθητών μιας φυσικής τάξης.
«Η χώρα διανύει μια πρωτόγνωρη κρίση, οι επιπτώσεις της οποίας διαχέονται στο σύνολο των λειτουργιών και των δραστηριοτήτων, μεταξύ αυτών και στην Εκπαίδευση. Οπως έχουμε δεσμευτεί από την πρώτη στιγμή, στόχος μας, μέσω του σχεδιασμού και της υλοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι να ελαχιστοποιήσουμε την αναστάτωση των μαθητών που προκαλείται από την πανδημία του κορονοϊού, με μία ειδική μέριμνα όσον αφορά στους μαθητές της Γ’ Λυκείου», συνεχίζει η υπουργός Παιδείας μιλώντας στον «Ε.Τ.».
Σταϊκούρας: Ο απολογισμός του 2024 και οι προτεραιότητες για το 2025 σε υποδομές και μεταφορές
Και όπως φαίνεται, παρά τις δυσκολίες και τον ελάχιστο χρόνο που είχε στη διάθεσή της, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατάφερε να εντάξει την πλειοψηφία μαθητών και καθηγητών στη νέα ψηφιακή εποχή, με τη συμμετοχή τους μέσα σε λίγες μέρες να είναι εντυπωσιακή.
Ερωτώμενη σχετικά με την τηλεκπαίδευση, η υπουργός Παιδείας ανέφερε: «Οσον αφορά εν γένει στην πορεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι από τη μαζική συμμετοχή σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας: πάνω από 55.000 εκπαιδευτικοί έχουν διενεργήσει πάνω από 72.000 ζωντανής μετάδοσης ψηφιακές τάξεις με πάνω από 1.096.311 παρακολουθήσεις μαθητών. Περισσότεροι από 900.000 μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Η συντριπτική πλειοψηφία των δημόσιων ΙΕΚ και των πανεπιστημίων της χώρας ανταποκρίθηκε άμεσα, λειτουργώντας πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης και διενεργώντας σύγχρονα μαθήματα εξ αποστάσεως».
Εως αύριο Δευτέρα 6 Απριλίου παρατάθηκε η προθεσμία για μαθητές και καθηγητές να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ώστε να έχουν πρόσβαση στη δημιουργία και την παρακολούθηση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Η μαζική συμμετοχή από την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα δημιούργησε μικροπροβλήματα στο δίκτυο με αποτέλεσμα αρκετοί να δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν τις πλατφόρμες.
Παράλληλα, η καθολική εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης «σκόνταψε» σε ελλιπείς υποδομές στον τεχνολογικό εξοπλισμό. Το υπουργείο Παιδείας προσέφερε τη δυνατότητα ένας μαθητής να μπορεί να συμμετέχει στην ψηφιακή τάξη ακόμα και μέσω τηλεφώνου, σε περίπτωση που αντιμετωπίζει προβλήματα σύνδεσης στο δίκτυο, ενώ όπως ενημερώνει η υπουργός, οι προσπάθειες συνεχίζονται, ώστε να επιτευχθεί, όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης:
«Αναλαμβάνουμε και περαιτέρω πρωτοβουλίες: Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με τους παρόχους Ιντερνετ για την υποστήριξη της προσπάθειας και έχουμε ήδη λάβει σημαντικές δεσμεύσεις για δωρεές ιδιωτών και εταιριών για την άμεση επιπλέον ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ολοι μαζί πρέπει να επενδύσουμε στην Παιδεία, τη δύσκολη αυτή περίοδο που διανύει η χώρα μας. Η προσπάθεια είναι εθνική. Και θα τα καταφέρουμε».
Οπως έχει ήδη ενημερώσει η υπουργός Παιδείας, το άνοιγμα των σχολείων είναι αμφίβολο ακόμα και μετά τη λήξη των σχολικών διακοπών του Πάσχα, δηλαδή στα τέλη Απριλίου. Στην πλειοψηφία τους τα σχολεία θα έχουν ήδη χάσει πάνω από ενάμιση μήνα διδακτικών ωρών. Το υπουργείο Παιδείας, μεταξύ άλλων, εξετάζει σενάρια όπως η μείωση της ύλης, ειδικότερα για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, που πλήττονται περισσότερο από τα αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού. Επιπλέον την παράταση της σχολικής χρονιάς για να καλυφθούν οι χαμένες ώρες στη σχολική τάξη.
Η πολιτική ηγεσία πάντως, έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στοχεύει στο να διατηρηθεί η επαφή των μαθητών με τη διδασκαλία και πως η εξεταστέα ύλη θα κριθεί από όσα έχουν διδαχθεί οι μαθητές εντός της φυσικής.