Μόνο που λίγες ώρες αργότερα το νούμερο αυτό διαψεύδεται και μάλιστα από το περιβάλλον του προκατόχου Νίκου Φίλη, το οποίο αναρωτήθηκε με έκπληξη πώς προκύπτει αυτός ο αριθμός, καθώς όπως υποστηρίζουν τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας καταγράφουν μόλις 2.435 αιτήσεις που εκκρεμούν για να «σωθούν από την ομηρία.
Ο υπουργός Παιδείας επέλεξε λοιπόν να προχωρήσει σε ένα fake news, που τόσο πολύ έχει καταδικάσει κατά καιρούς φουσκώνοντας τα νούμερα των επίσημων στοιχείων του υπουργείου Παιδείας για να εντυπωσιάσει προεκλογικά;
Ο Νίκος Φίλης κατά τη θητεία του στο υπουργείο Παιδείας είχε ανακοινώσει την ανασυγκρότηση του ΣΑΕΠ, του αρμόδιου οργάνου για την αναγνώριση των πτυχίων ιδιωτικών κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων και ορισμένα από τα στοιχεία που παραθέτει είχαν συμπεριληφθεί και σε ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα λοιπόν με ενημέρωση από το περιβάλλον του κ. Φίλη, την περίοδο Ιανουάριος 2016-Δεκέμβριος 2018 εξετάστηκαν 4.000 αιτήσεις. Από πού προκύπτουν τα νούμερα περί 9.500 «ομήρων», που έτσι κι αλλιώς μετά από τέσσερα χρόνια κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι αυτή υπεύθυνη για την ομηρία τους;
Περαιτέρω, προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με τα επίσημα στοιχεία που αποφασίζει να δημοσιοποιήσει το υπουργείο Παιδείας και ο Κώστας Γαβρόγλου και αναμένεται με ενδιαφέρον το αν θα απαντήσει η πολιτική ηγεσία για τη διάψευση αυτών.
Καταργείται το ΣΑΕΠ
Κι ενώ στην κυβέρνηση δεν τα «βρίσκουν» ούτε στα νούμερα, το ΣΑΕΠ με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας αναμένεται να καταργηθεί.
Στη θέση του θεσμοθετείται το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ), το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα προχωρήσει σε επαλήθευση από τον αρμόδιο φορέα στο κράτος-µέλος καταγωγής του τίτλου, µε την προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο προκειμένου η διαδικασία να καταστεί ταχύτερη και πιο ευέλικτη. Ο ενδιαφερόμενος θα προσκομίζει την απόφαση του ΑΤΕΕΝ στον οικείο επαγγελματικό σύλλογο ή φορέα προκειμένου να εγγραφεί σε αυτόν και να ασκήσει το αντίστοιχο επάγγελμα.
Τα θολά σημεία
Τα κολέγια ζητούν απόσυρση του νομοσχεδίου με στόχο τη βελτίωση της νομοθετικής ρύθμισης υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν «θολά σημεία».
Σημειώνεται ότι περίπου 18.000 σπουδαστές φοιτούν στα κολέγια. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο και τι ακριβώς σημαίνουν οι νέες αλλαγές;
Στέλιος Κυμπουρόπουλος: Η παραποιημένη εικόνα της Γέννησης και ο σάλος
Το ΣΑΕΠ καταργείται και παρά το γεγονός ότι το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση του ΑΤΕΕΝ, για μία ακόμα φορά τα σημαντικά σημεία της διαδικασίας παραπέμπονται σε υπουργική απόφαση. Μέχρι την έκδοση αυτής, οι σπουδαστές βρίσκονται στον αέρα, καθώς πλέον δεν θα υπάρχει κάποιο όργανο στο οποίο να απευθυνθούν για να υποβάλουν αίτηση επαγγελματικής αναγνώρισης.
Προχωρώντας στην ουσία των αλλαγών, το νομοσχέδιο αναφέρει ότι η υπουργική απόφαση θα «καθορίζει τον τύπο βεβαίωσης» που θα δίνεται στους αποφοίτους κολεγίων.
Η εν λόγω διατύπωση επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες για το τι θα παρέχει αυτή η βεβαίωση. Σε δεύτερη φάση, το υπουργείο Παιδείας πετάει γι’ ακόμη μια φορά το μπαλάκι στα επαγγελματικά επιμελητήρια. Θα δίνει μια βεβαίωση στους αποφοίτους, όμως και πάλι δεν ξεκαθαρίζεται, σύμφωνα με τα κολέγια αν θα γίνεται η εγγραφή των αποφοίτων αυτών. Αλλωστε και κατά το παρελθόν έχουν καταγγελθεί περιπτώσεις αποφοίτων που δεν εγγράφηκαν στο επαγγελματικά επιμελητήρια, παρά τις «βεβαιώσεις» του υπουργείου Παιδείας.
Συνοψίζοντας, μπορεί το υπουργείο Παιδείας να πανηγυρίζει ότι επισπεύδει τις διαδικασίες, όμως όπως όλα δείχνουν δεν προβαίνει σε καμία διόρθωση της προβληματικής νομοθεσίας που δυσκολεύει την είσοδο των αποφοίτων κολεγίων στην αγορά εργασίας.
Επίθεση από Κεραμέως
Σκληρή επίθεση στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου εξαπέλυσε η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Νίκη Κεραμέως σχετικά με τις διαδικασίες αλλά και το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. «Η εν λόγω διαδικασία καταργεί τον τεχνολογικό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, δεν ακολουθεί προκαθορισμένα ακαδημαϊκά κριτήρια, δεν ακολουθεί εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, δεν λαμβάνει υπ’ όψιν εκθέσεις αξιολόγησης, δεν εξασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων», σημείωσε η κ. Κεραμέως ενώ κατήγγειλε τη συμπεριφορά του κ. Γαβρόγλου στη Βουλή κατά την ακρόαση των φορέων. «Ο υπουργός είχε απαξιωτική συμπεριφορά προς τους φορείς με τους οποίους διαφωνούσε. Εφτασε να πει στον πρύτανη του ΕΜΠ ότι «δεν ξέρει αριθμητική». Ο υπουργός που ευαγγελίζεται τις συναινέσεις, όταν κάποιος διαφωνεί μαζί του δεν διστάζει να τον απαξιώνει προκλητικά και να του ασκεί πιέσεις στα όρια του bullying».
Η Νέα Δημοκρατία, όπως ενημέρωσε η τομεάρχης Παιδείας, θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της ώστε να οδηγήσει την κυβέρνηση στην απόσυρση του νομοσχεδίου.
Αναφερόμενη σε πέντε βασικά σημεία του νομοσχεδίου, η κ. Κεραμέως καταδίκασε:
– Την πλήρη κατάργηση των ΤΕΙ της χώρας και τη συγχώνευσή τους με ΑΕΙ
– Την «πολυτεχνειοποίηση» των τμημάτων Σχολών Μηχανικών
– Το νέο τρόπο πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τη Γ’ Λυκείου
– Τις ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία
– Τις ρυθμίσεις για τους αποφοίτους κολεγίων.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου