Ο Νάσος Ηλιόπουλος μίλησε -μεταξύ άλλων- για την ανάγκη της αξιοποίησης του πλούσιου κτιριακού αποθέματος του δήμου για κοινωνική πολιτική και στήριξη των νέων ζευγαριών, δεσμεύτηκε για τη δημιουργία αποδοτικής δημοτικής συγκοινωνίας που θα διασυνδέει τις γειτονιές, την 24ωρη λειτουργία του Μετρό Παρασκευή και Σάββατο, ενώ τόνισε πως η Αθήνα έχει πληρώσει αρκετά τους καριερίστες της πολιτικής.
Διαβάστε παρακάτω τα βασικά σημεία των τοποθετήσεων του Νάσου Ηλιόπουλου:
Καθαριότητα
«Είναι ζήτημα αξιοπρέπειας για τους ανθρώπους»
– Αν κάποιος δει τον προϋπολογισμό του Δήμου της Αθήνας, χωρίς να ξέρει για ποια πόλη μιλάμε, θα πει ότι η Αθήνα είναι μία βρώμικη πόλη, μία πόλη που έχει μεγάλα ζητήματα στον τομέα της καθαριότητας.
– Ο Δήμος Αθήνας για το 2018 δεν εκτέλεσε ούτε καν το 40% του προϋπολογισμού που είχε. Χρημάτων, που έρχονται από τα δημοτικά τέλη που πληρώνουν οι πολίτες.
– Ειδικά στο ζήτημα της καθαριότητας πρέπει να αποφασίσουμε αν θέλουμε μια Αθήνα από τα παλιά ή μια Αθήνα από την αρχή. Υπάρχει κάτι το οποίο δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Κάποιοι θα ισχυριστούν ότι αυτό το καινούργιο είναι η εμπλοκή των ιδιωτών. Η επιλογή των ιδιωτών είναι μια λύση από τα πολύ παλιά, η οποία έχει απορριφθεί σε όλη την Ευρώπη και πρέπει να είσαι είτε πολύ ιδεοληπτικός για να τη στηρίζεις ή να εξυπηρετείς συγκεκριμένα συμφέροντα.
– Τι είναι αυτό το οποίο λείπει από την Αθήνα; Η ανακύκλωση. Αν η Αθήνα δε μάθει να διαχειρίζεται διαφορετικά τα απορρίμματα δεν μπορεί να είναι καθαρή πόλη. Η Αθήνα θα έπρεπε να στέλνει για ταφή το 25% των απορριμμάτων της και στέλνει για ταφή το 92%. Θα έπρεπε να ανακυκλώνει το 50% και ανακυκλώνει μόλις το 5%. Εμείς προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο τοπικής διαχείρισης απορριμμάτων, το οποίο θα χωροθετεί μικρά και μεγάλα πράσινα σημεία, ανακύκλωση στην πηγή και κομποστοποίηση σε αυτά τα σημεία. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να σκεφτούμε μια πραγματικά καθαρή Αθήνα που θα εξυπηρετεί όλους τους πολίτες αυτής της πόλης.
Συγκοινωνία – Προσβασιμότητα
Αποδοτική δημοτική συγκοινωνία – προσβασιμότητα για όλους – 24ωρη λειτουργεία του Μετρό Παρασκευή και Σάββατο –
«Το ζήτημα της προσβασιμότητας σε μια πόλη είναι πάρα πολύ κρίσιμο, είναι κομμάτι καθημερινότητας. Όταν μιλάμε για προσβασιμότητα, αναφερόμαστε πρώτα απ’ όλα για δικαίωμα του πεζού, μετά για τα ΜΜΜ και προφανώς για τα ήπια μέσα μεταφοράς όπως το ποδήλατο. Στα συγκεκριμένα ζητήματα η Αθήνα είναι αρκετά πίσω».
– Στον πρώτο δήμο της χώρας, την Αθήνα, αντιστοιχεί να έχει αποδοτική δημοτική συγκοινωνία που θα διασυνδέει τις γειτονιές
– Να γίνει γρήγορα μια μελέτη η οποία πρώτα απ’ όλα θα στήσει ένα δίκτυο δημοτικής συγκοινωνίας, που θα διασυνδέεται αρχικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς που ήδη έχει ο δήμος, δηλαδή μετρό και τρένο.
– Όσο το δυνατόν περισσότερες μέρες μέσα στη βδομάδα και σίγουρα Παρασκευή και Σάββατο το μετρό να λειτουργεί 24 ώρες. Είναι σημαντικό και για τους νέους ανθρώπους στην πόλη, για τη ζωή στην πόλη αλλά και για την ασφάλεια.
– Φτιάχνοντας ένα δίκτυο με ήπια μέσα μεταφοράς, με δημοτική συγκοινωνία και με τα μέσα σταθερής τροχιάς όπως το μετρό και το τρένο, στο οποίο κάθε άτομο με αναπηρία, μπορεί να πάει παντού στην πόλη, φτιάχνουμε μια πραγματικά ευρωπαϊκή, δημοκρατική και βιώσιμη πόλη.
Ασφάλεια
«Αν η πόλη στηρίζεται στο φόβο, τότε δε μιλάμε για μια δημοκρατική πόλη»
«Για εμάς η ασφάλεια είναι καθολικό δικαίωμα για όλους τους ανθρώπους της πόλης, κάθε ηλικίας και κάθε φύλου. Πόση ασφάλεια μπορεί να νιώσει κανείς σε μια γειτονιά βυθισμένη στο σκοτάδι;»
– Στον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2018 οι δαπάνες για νέα έργα ηλεκτροφωτισμού ήταν μηδέν ευρώ. Ο συγκεκριμένος αντιδήμαρχος που έχει την ευθύνη, είναι ξανά υποψήφιος, με τον συνδυασμό του κ. Μπακογιάννη. Επισκέφθηκα τους ανθρώπους στο ηλεκτρολογικό τμήμα του Δήμου. Οι ίδιοι είπαν ότι η πολιτική ηγεσία του Δήμου εννιά χρόνια δεν έχει πατήσει να δει τους εργαζόμενους.
– Ασφαλείς γειτονιές είναι οι ζωντανές γειτονιές. Ο Δήμος πρέπει να δώσει κίνητρα για κατοικία και κίνητρα για εμπορική χρήση, αντίστοιχα, στις πιεσμένες γειτονιές. Υπάρχει ένα τεράστιο κτιριακό απόθεμα που αντί να αξιοποιείται για κατοικίες σε νέα ζευγάρια, Αθηναίους, για κοινωνικές δράσεις, προχωράει να γίνει real estate.
– Δουλειά της δημοτικής αστυνομίας είναι να εξασφαλίζει πως όλες οι ράμπες να είναι ανοιχτές για να μπορεί ένας άνθρωπος με αναπηρία να προχωράει, να μην υπάρχει ηχορύπανση από τα μαγαζιά, ένας νέος πατέρας που βγάζει βόλτα το παιδί του να μπορεί να περπατήσει στα πεζοδρόμια.
– Να θυμηθούμε ότι το 2013 ο Κ. Μητσοτάκης κατήργησε τη δημοτική αστυνομία και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατία ήταν αυτή η οποία κατήργησε περισσότερες από 2.500 χιλιάδες κενές οργανικές θέσεις στην Ελληνική Αστυνομία, αντί να προσπαθήσει να καλύψει αυτά τα κενά. Να ξέρουμε ότι αν επιστρέψουμε στον κανόνα πέντε αποχωρήσεις για μια πρόσληψη που υπερασπίζεται η παράταξη του κ. Μπακογιάννη, θα καταρρεύσει και η ελληνική αστυνομία.
Κτηριακό απόθεμα του Δήμου & Πράσινο
«Υπάρχει περιουσία του Δήμου Αθηναίων που παραμένει αναξιοποίητη»
– Αν κάποιος ζει και κινείται σε αυτή την πόλη, το πρώτο πράγμα που καταλαβαίνει ότι πρέπει να αλλάξει είναι η αίσθηση αυτών των ανθρώπων της πόλης πως τα πράγματα μπορεί να πάνε μόνο προς το χειρότερο. Έχω μεγαλώσει σε μια γειτονιά, στα Πατήσια, που ξέρω τι να σημαίνει αισθάνεσαι πως η Αθήνα είναι εγκαταλελειμμένη πόλη. Το όραμα μου είναι μια πόλη η οποία θα προσφέρει περισσότερα στους ανθρώπους της και αυτό θα είναι καθολικό. Μια πόλη η οποία δε θα δουλεύει μόνο για τη βιτρίνα, για τα εύκολα, αλλά για όλα αυτά τα μικρά που είναι όμως ζητήματα αξιοπρέπειας για τους ανθρώπους που ζουν στην Αθήνα.
– Με βάση τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, μια πόλη για να θεωρείται βιώσιμη πρέπει να έχει 9 τ.μ. ανά κάτοικο. Αυτή τη στιγμή, η Αθήνα με βάση τα στοιχεία της Eurostat είναι τέσσερις φορές κάτω από αυτό, ενώ με βάση τα στοιχεία του ΟΑΣΑ είναι 10 φορές κάτω από αυτά. Πέρα από τις κεντρικές διεκδικήσεις για τα δύο Μητροπολιτικά πάρκα στο Γουδί και τον Ελαιώνα μπορούν να γίνουν πολλά περισσότερα.
– Pocket gardens: Ο Δήμος της Αθήνας έχει περισσότερους από 38 χώρους μέσα στον αστικό ιστό
– Πάρκα προσβάσιμα. Υπάρχουν σχεδόν 18 πρώην βιομηχανικοί χώροι οι οποίοι ανήκουν στον Δήμο και είναι αναξιοποίητοι
– Πράσινες ταράτσες: Έχουμε περίπου 400 κτιριακά σχολικά συγκροτήματα, μπορούμε να σκεφτούμε διαφορετικά τις ταράτσες σε αυτά τα σχολεία.
Οικονομική διαχείριση
«Πλούσιος Δήμος με φτωχή διαχείριση»
– Ο Δήμος της Αθήνας σήμερα έχει χρηματοδοτικά εργαλεία αλλά δεν τα χρησιμοποιεί πραγματικά εκεί που πρέπει να κατευθυνθούν.
– Ολοκληρωμένη χωρική επένδυση από την Περιφέρεια Αττικής
– Ο Δήμος της Αθήνας έχει πάρει 85 εκατομμύρια και απορρόφησε λιγότερα από 10 εκατομμύρια.
– Πρόγραμμα τεχνικών έργων του Δήμου
– Προϋπολογισμένα για το 2018 ήταν 40 εκατομμύρια και εκτελέστηκαν μόνο 2 εκατομμύρια.
– Από τον «Φιλόδημο 2» ο Δήμος της Αθήνας θα μπορούσε να είχε πάρει 15 εκατομμύρια, καθώς τόσα αντιστοιχούν στα πληθυσμιακά κριτήρια της Αθήνας, ενώ κατέθεσε μελέτες για μόλις 3 εκατομμύρια.
Πολιτική & Αυτοδιοίκηση
«Έχω επιλέξει να κάνω μια διαφορετική πορεία από τη συνηθισμένη. Ήμουν στην Επιθεώρηση Εργασίας(ΣΕΠΕ) ειδικός γραμματέας, έπειτα στο υπουργείο Εργασίας, δεν κρίθηκα για τα λόγια και τις ιδέες μου αλλά για το έργο μου. Ένα έργο που λέει ότι η αδήλωτη εργασία έχει πάει από το 20% στο 8,9%, για πρώτη φορά καταπολεμήθηκε η υποδηλωμένη εργασία, καταργήθηκε ο υποκατώτατος μισθός και για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια υπήρξε αύξηση στον κατώτατο μισθό».
«Στην Αθήνα έχουμε ζήσει, κάτι που κατά την γνώμη μου είναι τραυματικό για την ιστορική μνήμη της πόλης. Εν ενεργεία δήμαρχοι να εγκαταλείπουν την Αθήνα για να συνεχίσουν να κάνουν πολιτική καριέρα. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο δεν χρειαζόμαστε γενικά και αόριστα σχέδιο. Θυμόμαστε την κα Μπακογιάννη, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αφού διαχειρίστηκε τεράστια οικονομικά κονδύλια για την πόλη και η πόλη θα μπορούσε να είναι τελείως διαφορετική την επόμενη ημέρα, να φεύγει από το δήμο της Αθήνας, αφήνοντας ένα δήμο χρεοκοπημένο με περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ χρέος»
«Χρειαζόμαστε ανθρώπους που ζουν και ξέρουν την πόλη».
Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ