Σύμφωνα με κύκλους της Εκκλησίας, δεν θα υπάρξει κάποια επίσημη θέση μέχρι το υπουργείο Παιδείας να εκδώσει τα νέα προγράμματα σπουδών. Ο Νίκος Φίλης, ο οποίος παρευρέθη στο δείπνο, ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ότι με το άνοιγμα των σχολείων σε λίγες μέρες θα εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα των Θρησκευτικών, «μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας και όχι ομολογιακό, κατηχητικό».
Από τους δύο τελευταίους χαρακτηρισμούς ξεκινάει το ρήγμα των θέσεων μεταξύ Εκκλησίας και υπουργείου Παιδείας, το οποίο βαθαίνει και λόγω άλλων αντιθέσεων. Τον περασμένο Ιούνιο, η ΔΙΣ σε ανακοίνωσή της κατηγόρησε τον κ. Φίλη για παραπλάνηση του ελληνικού λαού. «Εξακολουθεί να χαρακτηρίζει το μάθημα των Θρησκευτικών κατηχητικό ή ομολογιακό, χαρακτηρισμοί που έχουν απορριφθεί από ειδικές επιτροπές και επιστήμονες που ασχολούνται με τη διδακτική του μαθήματος. Η Ιερά Σύνοδος επισημαίνει ότι το ισχύον πρόγραμμα των Θρησκευτικών έχει γνωσιολογικό, πολιτιστικό και θρησκειολογικό χαρακτήρα», σημειώθηκε σε ανακοίνωσή της.
Σταϊκούρας: Ο απολογισμός του 2024 και οι προτεραιότητες για το 2025 σε υποδομές και μεταφορές
Η εισήγηση του μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεου ενώπιον της Ιεραρχίας για το μάθημα των Θρησκευτικών τον περασμένο Μάρτιο έκανε λόγο για διατήρηση του εν λόγω προγράμματος με μερικές βελτιώσεις ανά βιβλίο όπου θα εμπεριέχονται μερικά κεφάλαια θρησκειολογικά με προτεραιότητα στην ορθόδοξη παράδοση. Σύμφωνα με συμμετέχοντες στην κοινή συνεδρίαση ΔΙΣ και θεολόγων, ήταν κοινά αποδεκτό ότι θα πρέπει να υπάρξει αναμόρφωση βιβλίων και επιπρόσθετη παρουσίαση κάποιων ενοτήτων, όχι όμως και αναμόρφωση του μαθήματος στο σύνολό του.
Γι’ αυτό άλλωστε και μερίδα θεολόγων χαρακτηρίζει «μονόλογο» το διάλογο του υπουργείου Παιδείας. «Το μόνο που επιδίωκε η ηγεσία είναι η επικύρωση των ήδη ειλημμένων αποφάσεων», σημειώνουν. Το νέο πρόγραμμα Θρησκευτικών προβλέπει στροφή σε νέες παιδαγωγικές μεθόδους με τη συμβολή των νέων τεχνολογιών, ακόμα και της τέχνης. Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να ξεκινήσει μια εκσυγχρονιστική πολιτική διαπαιδαγώγησης στα σχολεία με αποκλειστικότητα μόνο στο μάθημα των Θρησκευτικών προκαλεί πολλά ερωτήματα σε θεολόγους, όμως πηγές από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σημειώνουν στον «Ε.Τ.» ότι απλά τα προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών ήταν έτοιμα πιο γρήγορα, σε αντίθεση με άλλα μαθήματα, για τα οποία συνεχίζονται οι αναθεωρήσεις.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου