Αν και η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που περιελάμβανε όχι μόνο παραμονή αλλά και ενσωμάτωση των Πανελλαδικών στο Εθνικό Απολυτήριο έκανε το γύρο του Διαδικτύου και «στόλισε» το μεγαλύτερο μέρος των πρωτοσέλιδων του Τύπου, ο υπουργός τοποθετήθηκε μόνο για να κατηγορήσει την αξιωματική αντιπολίτευση και «σφύριξε αδιάφορα», αποφεύγοντας να απαντήσει ποια είναι η επίσημη θέση του υπουργείου απέναντι σε ένα σχέδιο που ακυρώνει υπουργικές και πρωθυπουργικές δεσμεύσεις.
Για μία ακόμα φορά, η ηγεσία «κρύβεται» πίσω από προτάσεις, όμως, πλέον, δεν μιλάμε για πορίσματα επιτροπών όπως αυτής με πρόεδρο τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο, αλλά για επιστημονικό φορέα του υπουργείου Παιδείας (ΙΕΠ). Τη μοναδική πρόταση μάλιστα που έχει δοθεί στη δημοσιότητα κατά τη μακρά αναμονή την οποία έχει επιβάλει ο κ. Γαβρόγλου σε μαθητές και γονείς, ανακοινώνοντας εδώ και μήνες, μόνο την έλευση ενός νέου συστήματος για το οποίο δεν έχει παρουσιάσει ούτε την κεντρική ιδέα. Θα ήταν αστείο, αν δεν ήταν εξωφρενικά ανεύθυνο εκ μέρους της ηγεσίας, να κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της προκαλώντας «πυροτεχνήματα» στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στη συνέχεια να αποστασιοποιείται υποσχόμενη μια αλλαγή η οποία δεν λέει να έρθει.
«Οι τρόποι εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα προκύψουν από την αναβάθμιση του Λυκείου που εμείς επιδιώκουμε», αναφέρει στην απάντησή του ο Κώστας Γαβρόγλου, παραδεχόμενος (;) ότι τελικά δεν υπάρχει κανένα σχέδιο. Στη συνέχεια, σε μια προσπάθεια να καλύψει τις πρωθυπουργικές υποσχέσεις που αφειδώς μοίραζε ο Αλέξης Τσίπρας, σημειώνει: «Εχω δεσμευτεί στη Βουλή ότι τόσο οι αλλαγές στο Λύκειο, που είναι το σημαντικό θέμα και συμφωνούμε όλοι ότι πρέπει να γίνουν, όσο και η κατάργηση του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων και η αντικατάστασή τους με το Εθνικό Απολυτήριο, θα είναι αντικείμενο συζήτησης με όλα τα κόμματα και τους εκπαιδευτικούς φορείς, ώστε να επιτύχουμε την όσο το δυνατόν ευρύτερη συναίνεση. Αρα, ισχύει στο ακέραιο η δέσμευση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα».
Αν λοιπόν υπάρχει σχέδιο (που το κρατάει «επτασφράγιστο μυστικό»), γιατί η ηγεσία κάνει μια από τα ίδια προγραμματίζοντας τον τρίτο στη σειρά -μέσα σε ενάμιση χρόνο- διάλογο στη Βουλή; Κι εφόσον δεν κάνει φθηνή αντιπολίτευση με το θέμα των Πανελλαδικών, γιατί δεν βάζει ένα τέλος στην αγωνία γονέων και μαθητών, παρουσιάζοντας το νέο σύστημα εισαγωγής;
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου