«Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η κυβέρνηση ψήφισε το τέταρτο μνημόνιο» είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε: «Δεσμεύει τη χώρα μέχρι το 2021, δίχως όμως πρόσθετη χρηματοδότηση». Συνεχίζοντας υποστήριξε ότι αν η συμφωνία είχε κλείσει νωρίτερα το κόστος δεν θα ήταν τόσο βαρύ, ενώ «αν είχαν προχωρήσει οι διαρθρωτικές αλλαγές και οι ιδιωτικοποιήσεις η χώρα δεν θα σερνόταν. Εδώ τελειώνουν οι αυταπάτες και εκπνέει ο λαϊκισμός».
Ο εθνικός στόχος είναι πια ξεκάθαρος και αποδεκτός από όλους: ανάπτυξη, είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος στο σημερινό Eurogroup, ευχήθηκε «οι εξελίξεις να είναι θετικές, οι δανειστές να πράξουν τα δέοντα». «Εύχομαι η τάση της κυβέρνησης να καθυστερεί και να λοξοδρομεί να μην αποτελεί δικαιολογία για να μην ληφθούν οι αποφάσεις, και να μην μεταθέσουν την ρύθμιση του χρέους σε απώτερο χρέος. Η εκκρεμότητα αυτή πρέπει να κλείσει, το έχω ξεκαθαρίσει και στην ΕΕ», τόνισε.
Συνεχίζοντας την κριτική στην κυβέρνηση είπε ότι η συνεχής ολιγωρία των κυβερνώντων έχει παγιδεύσει τη χώρα. «Ελπίζω να λήξει και το θέμα της παραμονής του ΔΝΤ. Η όποια λύση όμως θα έχει προσωρινά χαρακτηριστικά. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει μετά τον Αύγουστο του 2018. Η κυβέρνηση έχει εγκλωβίσει τη χώρα σε υψηλά πλεονάσματα. Η σημερινή κυβέρνηση δεν μπορεί να βγάλει την χώρα από το τέλμα στο οποίο έχει περιέλθει με δική της ευθύνη. Εμείς έχουμε αναδείξει τις ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ», είπε και τόνισε:
«Υπάρχει άλλος δρόμος: η χώρα χρειάζεται έναν νέο παραγωγικό μοντέλο, μία νέα αντίληψη για τον ρόλο του κράτους, ένα άλλο μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής».
Συνεδριάζει σήμερα το υπουργικό Συμβούλιο - Τι περιλαμβάνει η ατζέντα
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη ναυτιλία που -όπως επισήμανε- αποτελεί κεντρικό πυλώνα της οικονομίας. Η ποντοπόρος ναυτιλία είναι το 7% του ΑΕΠ και δίνει 300 χιλιάδες θέσεις εργασίας. Ενώ η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς, όμως κάτω από το 20% παραμένει υπό ελληνική σημαία.
«Η ελληνική σημαία πρέπει να γίνει ξανά ελκυστική» είπε ο κ. Μητσοτάκης και ανέφερε ότι ένα από τα πρώτα νομοσχέδια που θα φέρει όταν γίνει κυβέρνηση θα είναι το φορολογικό που θα δίνει κίνητρα και στους πλοιοκτήτες. «Πρέπει να δώσουμε τέλος στην ασυδοσία της φορολογικής διοίκησης. Ο επενδυτής θα πρέπει να ξέρει πως θα φορολογηθεί η επενδυτική του δραστηριότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ειδική αναφορά έκανε στις νεοφυείς επιχειρήσεις: «Θα δώσουμε στοχευμένα κίνητρα. Όσοι ενισχύουν νέες προσπάθειες θα έχουν γενναίες εκπτώσεις φόρου που θα φθάνει μέχρι 100% σε περιπτώσεις επανεπένδυσης. Είναι πραγματικά κρίμα ότι σήμερα οι νέες επιχειρήσεις που αναπτύσσονται στην Ελλάδα δεν έχουν την βοήθεια».
Για την επιβατηγό ναυτιλία είπε ότι κατατάσσεται πρώτη στην Ευρώπη, χρειάζεται όμως οργανωμένη πολιτική κινήτρων από την πλευρά του κράτους.
Αναφέρθηκε και στα λιμάνια, λέγοντας ότι επείγει ένας τολμηρός εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών. «Είναι απολύτως αναγκαία η σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Η Cosco είναι οδηγός για το πώς πρέπει να κινηθεί το κράτος. Το παράδειγμα του Πειραιά είναι μάθημα και δείχνει τον δρόμο». Αναφέρθηκε και στην κρουαζιέρα λέγοντας ότι ενώ η Ελλάδα είναι παγκόσμιος προορισμός δεν εισπράττει από την κρουαζιέρα αυτά που θα έπρεπε.
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι θα πρέπει να στηριχθεί και να αναμορφωθεί η ναυτική εκπαίδευση και να ενισχυθεί η ναυτοσύνη.
Πολλοί πιστεύουν ότι η χώρα δεν θα βγει από την κρίση που τείνει να αποκτήσει χαρακτηριστικά παρακμής. «Δεν είμαι από αυτούς, αντίθετα πιστεύω στους ανθρώπους», είπε και απευθυνόμενος προς τους εκπροσώπους της ναυτιλιακής κοινότητας τους αναγνώρισε ότι στα χρόνια της κρίσης στήριξαν την χώρα και την ελληνική οικονομία.